Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan opptre ovenfor personer som skjeler.

Anbefalte innlegg

Heisann... Kanskje et dumt tema, men har fundert på dette i hele dag.

Hvordan skal man opptre ovenfor personer som skjeler? Skal man prøve å få øyekontakt, eller skal man bare senke blikket og sende raske blikk?

Det jeg egentlig lurer på er om skjelede mennesker ikke kan få skikkelig øyekontakt fordi de ikke har mulighet, eller er det fordi de syns det er flaut?

Var bare en ting som poppa opp i hodet. Kjenner ingen personer som skjeler heller, så kan ikke spørre de..

-Christer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre er å se dem midt mellom øynene. Hvis du gjør dette på en person som ikke skjeler, så vil personen ikke skjønne hvilket øye du ser på, men personen føler det som om han/hun blir sett rett i øynene. Så mest sannsynlig gjelder det samme for personer som skjeler.

Lenke til kommentar
Er jo ikke alltid det er et øye som ser rett på deg da.

9018719[/snapback]

Som regel vil det være det. Det er forøvrig slik at ingen kan se noen i begge øynene samtidig, iom at øynene ser mot samme punkt - det bare virker slik. Noen som skjeler bare litt, er faktisk de eneste som kan få til det.

De fleste som skjeler har et "dominant" øye de bruker. Det andre har de liten nytte av, siden det ikke bidrar til å fylle ut synsinntrykket slik det skal. Man lærer seg kjapt hvilket øye de vanligvis bruker som hovedøye. Da kan man jo bare se på det, for å finne ut hvor de ser. Om de bytter på hvilket øye de ser med blir det verre. Man skal skjele bra mye for at det ikke er mulig å se hvor de ser.

Red: utbroderte en smule.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Har noen som sjeler sinnssyk innom på jobb til tider. Jeg sliter litt med å holde meg seriøs til tider, det ser så ufattelig komisk ut. Men må jeg, så må jeg.

9030069[/snapback]

jeg må innrømme det kan være vanskelig å ikke smile noen ganger ja, men herregud jeg føler meg respektløs da...

Hva gjør det at noe sjeler? ingenting, de er liksom ikke dumme :dontgetit:

Lenke til kommentar
Husk, de ser deg, det er bare det at netthinna er flyttet på så selv om det ikek ser ut som om de ser på deg, så gjør de det, så se dem rett i øya.

9031136[/snapback]

Det er tydelig at du ikke aner hva skjeling (egentlig strabisme) er for noe. Det skyldes rett og slett at musklene rundt øyet ikke er som de skal være. Det kan være at noen muskler er for lange/korte, eller at muskelfestene ikke sitter helt der de skal. Det er små marginer vi snakker om her.

Det er faktisk fysisk umulig å se gjennom den hvite delen av øyet - det må faktisk forgå ved at lys slipper inn gjennom pupillen. (Som kjent sitter denne midt inne i irisen - regnbuehinnen.) Dersom du noengang har møtt noen som ser rett frem mens irisen og pupillen peker i en annen retning, bær du anbefale dem å ringe Guiness rekordbok. Det er i tilfelle et virkelig et mirakel.

red: Delte det i to avsnitt for lesbarhetens skyld.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Kjente noen som kjeler, og han så aldri på de han snakket med, men han så oss forde.

Altså øynene var ikke på oss, men han så på oss forde.....om du skjønner...

9032361[/snapback]

Jeg vil nok tro han så på dere med ett av øynene. Med mindre han skjelte helt enorm og ikke klarte å fokusere. I så fall vil jeg ike tro han så noe særlig i det hele tatt.

edit:Forresten så er det fint om du leser over innleggene dine Mr. Olsen, så blir det bedre å lese dem.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Husker jeg jobba sammen med en som lignet veldig på Bubbles i Trailer Park Boys. Og han snakket på samme måte som Yngve Hågensen (?) Han i LO.

Bubbles:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
24-433~Trailer-Park-Boys-Bubbles-Posters.jpg

JEG hadde problemer med å holde meg seriøs da. Er det rart?

Endret av DemonFudge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...