Gå til innhold

Raw image thumbnailviewer for Vista, finnes det?

Anbefalte innlegg

Jeg har stresset litt på MS side, for å prøve å finne raw thumbnail-viewer for Windows Vista, som jeg bruker på min nye laptop. Jeg skulle ønske å bruke en slik sak til min daglige organisering av bilder, fordi jeg foretrekker å trekke bilder fra vindu til vindu når jeg sorterer mine bilder, og det blir jo litt vanskelig uten å kunne se bildene.

Fant uten problemer den for XP, men den virket ikke. Har riktignok ikke kjørt omstart enda, men jeg har liten tro på at det hjelper her.

Det er garantert mange av dere der ute som vet mye mer enn meg om dette. Jeg er jo ikke akurat forumets største autoritet på software :ermm:

Noen andre enn meg som har meldt overgang til Vista, og som har fått dette til?

Det må da være en eller to som har kjøpt ny laptop i år, og fått dette OS med i pakken.

Jeg er takknemlig for all hjelp til en litt dataukyndig fotograf.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft sitt Powertoy fungerer ikkje i Vista nei, men med ein sokalla RAW codec skal ein kunne få miniatyrbileter i Utforsker. Ein slik for 20D kan lastast ned frå sidene til Canon, her: http://www.usa.canon.com/consumer/controll...ownloadIndexAct

Dette fungerte rett nok ikkje for meg, med mine PEF-filer og tilsvarande codec frå Pentax, men kan hende du har meir hell.

Les meir om codecane på Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Imagi...omponent#Codecs

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Takk, Torbjørn, for særdeles rask løsning på problemet mitt. Det er nå oppe å gå slik det skal, og nå skal livet bli så mye bedre i det normale hjem.

Kjekt også at de med Nikon får løst sitt problem, hvis det finnes Nikonbrukere som grubler på det samme.

Saken er med andre ord løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...