Gå til innhold

skal ha ny mobil med bra batteri

Anbefalte innlegg

hei tenkte jeg skulle bytte ut min nokia n80ie på grunn av det ufattelig dårlige batteriet. vil helst ikke ha nokia (de er så treige og så mye tull med dem)

her er mine krav

:bra batteri

:må kunne instalere masse programmer

:helst kamera(trenger ikke)

:wlan (trenger ikke)

:må tåle i hvertfall litt.

:kan godt være en smart telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei tenkte jeg skulle bytte ut min nokia n80ie på grunn av det ufattelig dårlige batteriet. vil helst ikke ha nokia (de er så treige og så mye tull med dem)

her er mine krav

:bra batteri

:må kunne instalere masse programmer

:helst kamera(trenger ikke)

:wlan (trenger ikke)

:må tåle i hvertfall litt.

:kan godt være en smart telefon.

9017340[/snapback]

nserien har series 60 som er tregere enn lettere tlf uten symbian. alle blander nserien med de vanlige tlfene til nokia som ikke er trege.. :no:

dessuten er n80 gammel og tregere enn nyere s60 tlf..

det at du vil ha masse prg, alle tlf har java. og det er mye å velge i der også, gfolk har bare ikke samlet seg om å lage så avanserte prg til java. hvilke prg er det du trenger da? hva gjør du med telefonen og hva kan du tenke deg?

du vil ha en bra telefon bare, som kanksje ikke er stor og har gode taster og lang taletid/hviletid som ikke er altfor dyr?

det var litt få og små kriterier du hadde, untatt batteritid og at den skal tåle så mye som gjennomsnittlig..

(skal lete etter tlf, oppdaterer..)

(edit2: fant ut det var veldig vanskelig for prisguiden har problemer med å finne batteritid/noen tlf er det oppgitt galt/ikke på som jeg vet er der.. :(

da må jeg gå gjennom manuelt, husker sånn crica hva tlfene har men det tar lang tid..)

hvilke andre alternativer har man da?

man har andre tlf med series 60 og uiq og windows.. :hmm:

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
jeg tenkte ikke på java programmer. jeg tenkte på andre programmer til utvalgte oprativsystemer som s60 uiq og windows mobile.

9018276[/snapback]

ja nettopp, trenger du virkelig dette?

antar du gjør det nå da da du svarte. :)

hva synes du om se m600i eller htc touch.

hvor ligger de på eventuelt batteri levetid. :hmm:  :hmm:

9018276[/snapback]

din tlf, nokia n80, har ifølge nokia til 192 timer standbytid og 3 timer taletid.

m600 har ifølge SE 340 t standby og 7,3 t taletid.

htc toutch har ifølge dem 200 t standby og 5 t taletid.

det er litt få telefoner med over 400 t standby.

400 t standby er veldig bra.

bra og akseptabelt er vel 390 t.

middels er vel 370 timer.

dårlig er 320 timer,

og ganske dårlig er vel 250 timer..??

taletid, hmm.. det svinger mye mer..

3 timer er vel ganske dårlig, mens 7 timer er ganske bra, og over det er veldig bra.

har egentlig ikke tenkt på det, bare føler det når jeg ser det.. kan hende jeg er bittelitt uenig i det jeg skriver om antall timer imorgen, me sånn circa slik er det.

n80 er noe av det verste på batteritid.

m600 trodde jeg ikke hadde så mye batteritid som det?

htc toutch har litt dårlig barreritid.

n80 har bare litt mindre standbytid, men man vil jo bruke disse tlfene og da er taletiden litt mer viktig.. så htcen har bare litt dårlig batteri.. men det jeg skriver er veldig tvetydige ord om hva jeg synes osv, men sånn circa slik er det.

htc synes vet jeg ikke noe om annet enn det som står på prisguide.. hva slags rare greier trenger du veldig avanserte programmer til på en telefon som ikke har taster?

det er mange fine oppskrytte ord om series 60 og hva det kan som ingen andre kan og at det er bedre enn "simplere dumme telefoner"

det er litt færre prg til uiq som SE m600 har..

hvis ikke htc toutch hadde hatt det grensesnittet oppå, så hadde det vært sikekrt at den var tungvindt, men jeg bare antar det nye grensesnittet er enklere, du kan se en video av det her på amobil et sted..

htc toutch har ikke 3g, men edge og wifi, dårlig video, og et passe/greit kamera i disse dager, tvetydig, se helelr test som jeg ikke husker ller har lest for jeg har så dårlig tid. ser bare på spesifikasjonene idag

SE m600 har ikke edge eller wifi, men 3g, og ikke kamera.

skriver mer imorgen..

Lenke til kommentar
hvor ligger de på eventuelt batteri levetid. :hmm:  :hmm:

9018276[/snapback]

ser dette ganske ofte, man vil ha den telefonen fra det man tidligere har erfart/mener, og når man har erfart den fokuserer man på problemene man har oppdaget.. tenk på alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...