Gå til innhold

Trobbel med et 8500 gt Geforce


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg bestile meg noen nye deler i dag blant annet, AMD 3600+ dobbel kjerne prosessor. bestilte ogsa da et 8500 gt som jeg trodde ville fungere bedre enn mitt gamle 7800 gt kort.

 

Jeg installerte drivere til hele systemet, og hentet 8500 driverne fra nvidia sin hjemme side. Jeg startet opp spillet counter strike for a leke meg litt og grafikken ble svaert darlig, Kantene pa figurene hakker litt og far ikke den samme "smoody" formen jeg hadde tidligere med mitt 7800gt kort, Hva har jeg gjort feil ? har installert driverne om og om igjen men det smalagger alltid. Er det noe jeg har gjort feil eller er det rett og slett kortet som ikke takler det ?

Synes det er ganske merkelig ettersom mitt gamle system klarte det fint.

 

Gamle system.

 

3700 AMD

Geforce 7800gt

2g med ram

 

Nye system.

 

3600 AMD (2kjerner)

geforce 8500gt

512 mb Ram :/

 

Er det ram som har skulden i dette?

 

Ville vaert svaert takknemlig for svar som kunne lost dette problemet.

 

vennligst hilsen Bakst

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var jeg deg så ville jeg nok byttet tilbake til ditt eldre system med en gang ja.

Yter nok langt bedre enn ditt nye, som faktisk er langt dårligere.

Ivhertfall i spill som ikke krever så mye multithreading.

 

3700+ danker ut en 3600+ lett i de fleste spill, da den ikke får utnyttet begge kjernene uansett.

 

7800GT derimot er over tre ganger bedre enn 8500GT.... Uansett om det er DX10 eller ei. 8500GT er vel det man kan kalle kontorskjermkort som ikke duger til spilling, og grunnen til at alt ikke ser så smooth ut, er nok fordi du ikke har på anti-aliasing. (dette er en instilling som krever mye av skjermkortet, og ville uansett krevd altfor mye av 8500GT)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...