Christian86 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Kan jeg spør hvor mange av dere som har kopi av 1 år gamle sendte mailer? Skal litt til for å klare å dokumentere noe jeg sa opp 1 måned etter jeg bestillte det, og jeg har nok formatert etter jeg sendte det.. Har ihvertfall oppdatert fra Outlook Express til Office Outlook, og mail instillingene er slettet pga. jeg ikke ha domenet mailen var knyttet til lenger. Og jeg finner ingen plass på pcen der sendte mailer er lagret... 9043083[/snapback] Jeg sitter vel med en ptt fil fra outlook som er mellom 3 og 6 år gammel ca. Den er vel på ca 300-500 mb give or take. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Hadde du betalt regningen, så hadde ikke dette blitt noe av. Strafferammen for dokumentfalsk er 5 års fengsel i norge. Men i dette tilfellet tror jeg ikke det blir tatt så alvorlig, annet enn at dere kanskje må inngå et forlik. Tror nok du kan slappe helt av Svein. Endret 10. juli 2007 av Sveinl Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Kan jeg spør hvor mange av dere som har kopi av 1 år gamle sendte mailer? Skal litt til for å klare å dokumentere noe jeg sa opp 1 måned etter jeg bestillte det, og jeg har nok formatert etter jeg sendte det.. Har ihvertfall oppdatert fra Outlook Express til Office Outlook, og mail instillingene er slettet pga. jeg ikke ha domenet mailen var knyttet til lenger. 9043083[/snapback] Det er nok mange av oss som har eposter fra langt tilbake i tid, men personlig må jeg innrømme at eposter jeg har mottatt før 1998 sannsynligvis i sin helhet har gått tapt. Et komplett arkiv har jeg nok bare tilbake til ca. 2003, men nå lagrer jeg all epost 2 steder. Det er bare fordi jeg skal bli berømt og derfor må dokumentere livet mitt for historiebøkene! 9043186[/snapback] Omtrent det samme her i gården. Mail fra tidligere enn 97/98 er borte, men så og si alt etter det har jeg (med unntak av mail som bevisst slettes, type spam, mailinglister, etc) Jeg er enig med deg i at p.g.a. diskkræsj og liknende vil den jevne databruker neppe ha lagret gammel epost, men det hjelper dessverre ikke om man trenger å dokumentere noe. På den annen side får man heller ikke noe dokumentasjon om man sier opp noe på telefon, noe som også er vanlig å kunne gjøre, så hvor mye dokumentasjon man kan forlange er jeg usikker på. 9043186[/snapback] Det er et stort men her. Om man ikke klarer å finne dokumentasjonen grunnet diskkræsj, re-installering, etc så er man i grunnen ganske "screwed". Den jevne databruker vet såpass at de tar ekstra backup av viktig mail slik som kvitteringer (deriblant avbestillingskvitteringer), seriellkoder på programvare man har kjøpt, og annen "må ikke miste mail". Dette blir jo ikke noe annerledes enn kvitteringene man får når man kjøper og/eller leverer tilbake varer i en fysisk butikk. Tar man ikke vare på kvitteringene sine har man lite å gå på. Kan absolutt ikke skjønne at det er noen forskjell på kvitteringer på papir og elektroniske kvitteringer? Om man ikke har orden i arkivet kan man ikke klage på noen andre enn seg selv. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Og det er nå fortsatt sånn at avbestillingen ikke betyr noe som helst lenger, så det er poengløst å diskutere om den kan dokumenteres. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Har du e-posten med headere som viser at du sendte en oppsigelse? Ikke det nei. Du kan med andre ord ikke vise til noen oppsigelse av domenene, noe som betyr at du egentlig må betale for dem. Siden du ikke er myndig, har de dog ikke lov til å kreve inn pengene. 9039986[/snapback] Enig at det er urutinert av trådstarter å ikke kunne dokumentere oppsigelsen sin, men prinsipielt liker jeg ikke at firmaer spekulerer i at folk glemmer å si opp et gratisabonnement for å kunne fakturere dem. 9042123[/snapback] Feks den norske bokklubben? De har jo holdt på sånn siden før jeg ble født . Men det blir off topic. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Vet denne tråden er litt foreldet nå, men det er to ting jeg lurer på: A) Noen som vet om det har skjedd noe mer? Ble saken henlagt? B) "Egoria foretar manuell kontroll av alle kampanjeordrer." - Virker ikke som at de har foretatt en slik kontroll i dette tilfellet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå