cyclo Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 I følge statens vegvesen er det 234 fotobokser i Norge kilde Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Hehe, fort gjort i den tunnelen der, gitt.. Klokka den deg på mye eller ? Tja, 96, noe som betyr at hvis jeg hadde kjørt én kilometer saktere i timen, hadde jeg ikke fått noen bot (men boksen hadde tatt bilde) pga. 5km-marginen + 10km-marginen til boksen. Slik jeg har forstått det, i alle fall. Det vil si, jeg har ikke fått noen bot uansett, så. Endret 9. juli 2007 av Haraldson Lenke til kommentar
gxi Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) I følge statens vegvesen er det 234 fotobokser i Norge kilde 9035357[/snapback] Er nok flere. Ser de har f.eks ikke fått med seg på listen nummer to av boksens som er satt opp her i strøket (Rv. 80) i vår (og er fullt operativ). Endret 9. juli 2007 av jonepet Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Den lista er nok noe gammel ja, to av de nye og operative boksene på Rv 7 er heller ikke oppført i lista. Endret 9. juli 2007 av Haraldson Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg dro forbi en boks litt for fort idag. Kjørte Drøbak tunnelen under Oslofjorden, hvor jeg lå bak en lastebil som kjørte i 60. Jeg dro forbi han i nedoverbakke, og tenkte ikke noe mer over det enn å la bilen rulle. Så fort er det. Men den blinket ikke da, men tipper de ikke flasher bilister i en tunnel? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg dro forbi en boks litt for fort idag. Kjørte Drøbak tunnelen under Oslofjorden, hvor jeg lå bak en lastebil som kjørte i 60. Jeg dro forbi han i nedoverbakke, og tenkte ikke noe mer over det enn å la bilen rulle. Så fort er det. Men den blinket ikke da, men tipper de ikke flasher bilister i en tunnel? 9040279[/snapback] Åjoda, det gjør de nok. Kjørte bak en bil som ble tatt i fløyfjellstunnelen og helvette for et lysglimt det kom... Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Om det er sant, og vi trekker konklusjon om at de alltid flasher har jeg veldig flaks, og er nå veldig glad =) Lenke til kommentar
Swe Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Norge skulle ha vært som Sverige og Danmark, finnes jo ikke fotobokser der 9017624[/snapback] Ikke bokser i Sverige? er rundt 335 bokser i Norge, og 759 bokser i Sverige. Så mange ligger det på min fotoboksvarsler. Sikkert noen som mangler i disse listene, men viser jo klart hvor det er mest bokser. 9018431[/snapback] Kjørte en tur gjennom Sverige og Norge her forleden, holdt meg stort sett til hovedveinettet, og kort oppsummert: Over 500 km på svensk side av grensen: 5 fotobokser. Cirka 200 km på norsk side av grensen: 12 fotobokser og 3 bomstasjoner Når det er sagt så finnes det nok av fotobokstette områder her jeg bor (i Sverige altså), men det prioriteres stort sett områder med lave fartsgrenser, mange fotgjengere, skoler og lignende, ikke firefelts veier med midtdeler og størst mulig inntektspotensiale, som er populært i Bergen for eksempel Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hmm. Vi kjørte rundt i Finland i fjor sommer. Og det fikk nesten Norge til å virke som fotoboksfri sone. På enkelte lange strekk var det så mange fotobokser at man nesten kunne se fra fotoboks til fotoboks. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Noen som vet om de alltid flasher?? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg kjørte i ca 130 km/h forbi en fotoboks en gang, akkurat i det jeg gjorde meg ferdig med en forbikjøring av en lastebil, lå enda på feil side av veien. Kom bil imot akkurat i det det var forsent å svinge inn igjen, så jeg stressa litt, derfor den høye farten. Heldigvis blinka det ikke, skulle likt å hørt hva Toyotaverkstedet hadde sagt da (leiebil). Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Noen som vet om de alltid flasher??9081036[/snapback] Om de flasher legger du i hvert fall merke til det. Jeg ble tatt en gang da jeg utslitt og trøtt som et helvete var på vei fra Oslo til Hamar. Var ikke helt kjent med plasseringen av boksene enda da, og lå bak en lastebil De pleier jo å vite hvor dette faenskapet står, men denne gjorde det ikke - Det blitzet både på ham og meg, og jeg trodde først det lynte. Så bannet jeg høyt en stund, da det gikk opp for meg hva som hadde skjedd. Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Fotoboks? Med kjennemerket montert litt feil vinkel, og solskjermene helt nede, er lastebilen blitt blinket i Bømlafjordtunellen 4 ganger siste halvår. Ikke fått noe i posten ennå Med godt pådriv nedover med 50 tonn, ca 110 på bunn, når man toppen med en hastighet på 35-40 km/t Endret 16. juli 2007 av ReVolvolution Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Så en liten "dings" på QXL her om dagen man kunne montere i bilen. Den varsler om alle fotobokser i din kjøreretning, og hyler høyere jo nærmere du kommer boksen. Det er 100 % lovlig i tillegg, morsomme greier. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Så en liten "dings" på QXL her om dagen man kunne montere i bilen. Den varsler om alle fotobokser i din kjøreretning, og hyler høyere jo nærmere du kommer boksen. Det er 100 % lovlig i tillegg, morsomme greier. 9103743[/snapback] Fotoboksvarsler ja. Veldig praktisk liten sak. Fikk en gratis som abonnementsgave, og må si at den har gjort det mye behageligere å ferdes på ukjente veier. Jeg har imidlertid oppdaget et par fotobokser som varsleren ikke oppdaget, så helt idiotsikker er den jo ikke. Dessuten fungerer den ikke i tunneller. Man får fremdeles holde et øye ut i veikanten, med andre ord. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hehe, fort gjort i den tunnelen der, gitt.. Klokka den deg på mye eller ? Tja, 96, noe som betyr at hvis jeg hadde kjørt én kilometer saktere i timen, hadde jeg ikke fått noen bot (men boksen hadde tatt bilde) pga. 5km-marginen + 10km-marginen til boksen. Slik jeg har forstått det, i alle fall. Det vil si, jeg har ikke fått noen bot uansett, så. 9036975[/snapback] Så det vil si at den fotoboksen jeg kjører forbi daglig, som står i en 70-sone, at jeg trygt kan frese forbi i 80 uten noen risiko? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Så det vil si at den fotoboksen jeg kjører forbi daglig, som står i en 70-sone, at jeg trygt kan frese forbi i 80 uten noen risiko?9104340[/snapback] Du må jo uansett ligge bak idiotene som på død og liv skal ned i 55... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Hehe, fort gjort i den tunnelen der, gitt.. Klokka den deg på mye eller ? Tja, 96, noe som betyr at hvis jeg hadde kjørt én kilometer saktere i timen, hadde jeg ikke fått noen bot (men boksen hadde tatt bilde) pga. 5km-marginen + 10km-marginen til boksen. Slik jeg har forstått det, i alle fall. Det vil si, jeg har ikke fått noen bot uansett, så. 9036975[/snapback] Så det vil si at den fotoboksen jeg kjører forbi daglig, som står i en 70-sone, at jeg trygt kan frese forbi i 80 uten noen risiko? 9104340[/snapback] 80 på speedo skal i teorien gå greit, men noe garanti tror jeg ikke noen vil gi.. Om boksene har fast 10km/h er en annen sak. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) I Helltunnelen i Stjørdal er det 80sone. Der ble det satt opp en fotoboks, men den måtte i den første perioden bli skrudd opp til litt over 100, pga. alle som kjørte for fort, ble for mye papirarbeid med alle bøtene. Ble skrudd av enkelte ganger i døgnet også. Noe som irriterer meg noe helt grenseløst er dem som kjører 70 i 80sonen, også i tillegg bremser dem ned til rundtom 50 når fotoboksen kommer. Det er da så unødvendig å bremse ned når man kjører godt under grensa. Men lyd- og lyshorn er ikke en så dum oppfinnelse da. Endret 20. juli 2007 av BeFs Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Hvordan greier boksene å få bilde av skiltet selv når det er mørkt og de får lysene på bilen i mot? Infrarødt kamera? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå