Gå til innhold

Spørsmål rundt flatskjermkjøp

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg en flatskjerm da jeg har innsett at den innebygde 12" kan bli litt liten, 1024x768...

Jeg har funnet meg en BenQ som ser ganske lekker og rimelig, men jeg har lest at den har fått dårlige testresultater, pluss at den begynner å bli gammel. Hva tror dere om denne:

https://prisguiden.no/product.php?productId=36807

Jeg fant også en LG-skjerm som rett og slett var nydelig, den var riktignok dyrere. Er det bare utseende jeg betaler ekstra for, eller er den bedre?

https://prisguiden.no/product.php?productId=70044

Jeg er ikke ute etter noen killer-skjerm. Jeg skal ha en skjerm som har DVI, er lyssterk og god og som ikke nødvendigvis har de råeste spesifikasjonene. Jeg vil ha 1650x1000 oppløsning og skjermen bør ikke være over 22" siden jeg rett og slett ikke har plass til mer.

Skjermen kommer nok i all hovedsak til å bli brukt som surfeskjerm, pluss at jeg kommer til å bruke den en del til bildebehandling.

Jeg er helt klart åpen for andre forslag, men de bør ikke være noe dyrere enn LG-skjermen, jeg har et budsjett å passe på også... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der er en ganske stor forskjell på de skjermene...

BenQ

Skjermtype: LCD

Størrelse: 20 tommer

Maksoppløsning: 1680 x 1050 punkter

Responstid: 8 ms

Lysstyrke: 300 cd/m2

Kontrast: 600 :1

Tilkoblinger: D-Sub/VGA, DVI-

LG

Skjermtype: LCD

Størrelse: 20 tommer

HDCP-støtte: Ja

Maksoppløsning: 1680 x 1050 punkter

Responstid: 2 ms

Lysstyrke: 300 cd/m2

Kontrast: 3000 :1

Tilkoblinger: D-Sub/VGA, DVI-D, Kompositt

Lenke til kommentar

Ja, det er jeg klar over også! Jeg lurte egentlig bare på om det var noen som hadde noen erfaringer eller noe slikt med skjermene. Jeg har sånn halvt om halvt bestemt meg for LGen, men jeg må bare ta en kjapp kikk på den i den lokale sjappa før jeg bestiller.

Ingen som har noe å si om den LG-skjermen?

Lenke til kommentar

Jeg så at Papyrus hadde den billigste i Hardwares prisguide, men jeg ser at den blir kallet Silver. Er det da sølvramme på skjermen eller er det den sorte og blanke? Jeg liker virkelig ikke de sølvfargede skjermene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...