Complexity Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Hvordan lufter man systemet på en Scorpio V6 2.9 liters motor? Har ett problem me at kjølevannet ikke kommer seg hele veien rundt for å kjøle, så skal skru sund motoren og lufte den i morgen, så må nesten vite hvordan man gjør det.. Mvh. Complexity Lenke til kommentar
eab Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Hvis alt er som det skal være så er det ikke mer hokus pokus enn å fylle på vann og la den gå på tomgang til den blir så varm at termostaten åpner. Etterfyll etterhvert som det forsvinner fra ekspansjonstanken. Endret 6. juli 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Hvis alt er som det skal være så er det ikke mer hokus pokus enn å fylle på vann og la den gå på tomgang til den blir så varm at termostaten åpner. Etterfyll etterhvert som det forsvinner fra ekspansjonstanken. 9016779[/snapback] oki, men vi har prøvd det en del, og når motoren begynner å bli varm så spruter det glovarmt vann opp av vanntanken.. presser seg mellom korken, og vannet er så å si kokende.. siste gang vi prøvde så gikk topp pakningen elns, for sto å bakket, så smalt det, og flommet ut me vanndamp ut av eksospotten.. og den begynte å bakke ugjevnt.. så må opp me motoren for å bytte den uansett da.. men å lufte motoren? how to do it? Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 sikker på at eksansjonstanken ikke er tett?? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 sikker på at eksansjonstanken ikke er tett?? 9016935[/snapback] Vannet blir sugd ut derifra og er vann i noen av slangene, men er også noen av slangene som det ikke er vann i.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Hvilke slanger er det ikke vann i? En ide kan jo være å spyle gjennom varmeapp. registeret og fylle det med vann før du fyller resten. Ekspansjonstanken skal være tett. Luft stiger ut fra toppen av blokka og inn i toppen av ekspansjonstanken der vann synker nedover og inn i bunnen av kjølesystemet. Endret 6. juli 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Hvilke slanger er det ikke vann i? En ide kan jo være å spyle gjennom varmeapp. registeret og fylle det med vann før du fyller resten. Ekspansjonstanken skal være tett. Luft stiger ut fra toppen av blokka og inn i toppen av ekspansjonstanken der vann synker nedover og inn i bunnen av kjølesystemet. 9018233[/snapback] Har prøvd å spyle gjennom varmeapp, og var ikke tett der iallefall.. ja forsåvidt.. ja den er jo tett, men når det blir så sinnsykt trykk der at vi nestnen er redd for at den ska eksplodere så må vi jo nesten la korken være litt slapp.. men, hvordan får jeg luftet selve motoren? edit: vi skal hente ny vannpumpe i morgen, den er kansje bedre på delemotoren Endret 6. juli 2007 av Complexity Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Vet ikke om 2,9 er lik 2,3/2,8 på dette området, men det finnes et triks for å lufte 2,3/2,8. Motoren skal være HELT KALD. Løft fronten på bilen så høyt som du kan. Ta av og fyll kjølevæske i slangen som kommer inn på motoren fra varmeapparatet til det strømmer boblefritt ut av stussen slangen sto på. Det var tipset jeg fikk og brukte da jeg sleit med en Granada for mange år siden. Lenke til kommentar
eab Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Sist jeg bytta kjølevæske tappa jeg alt som var på motoren, skrudde til tappeplugg og slangen i bunnen av blokka og tømte på nytt. Starta opp og fylte etter i ekspansjonstanken. Det skal være et h****** trykk i ekspansjonstanken når motoren går og er varm. Dessuten går 2,9 motorene rimelig varmt. Blir iallefall grusomt varmt i motorrommet på de jeg har vært borti Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Skal sitte en 8mm umbraco bolt på toppen av termostat huset. løsne den. evt ta av slanger som ligger høyere enn ekspansjonstanken og fyll frostveske der. Ta av returen til ekspansjonstanken og fyll anlegget via den slangen, tynn slange. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 siste gang vi prøvde så gikk topp pakningen elns, for sto å bakket, så smalt det, og flommet ut me vanndamp ut av eksospotten 9016816[/snapback] Da har du kanskje fått sprekk i toppen, og det er DYRT. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 siste gang vi prøvde så gikk topp pakningen elns, for sto å bakket, så smalt det, og flommet ut me vanndamp ut av eksospotten 9016816[/snapback] Da har du kanskje fått sprekk i toppen, og det er DYRT. 9031537[/snapback] var allerede sprekk i toppen fra før av når jeg fikk den, men var med delemotor så henta bare topper fra den men har skrudd av toppene og alt nå, og ser helt fint ut, untatt pakningene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå