Gå til innhold

Hvor mye tåler en harddisk før den er uleselig


Dumbo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det lurer faktisk jeg på også, men tror ikke det er noen som gidder å teste ut det :smile:

du kan jo prøve det ut du. Det hadde egentlig hvert fint å vite :smile:

 

Hvis det ikke er noen andre som melder seg frivillige? ( mener jeg husker en med 4stk 80gb disker her, han har vell en som han kan teste ut )

Lenke til kommentar

får litt over èt år siden jobbet jeg med å montere PC'er. Klarte å miste en pen liten IBM disk i gulvet(fra bordhøyde). Den tok ikke helt kvelden, men skal si blåskjermene i windows kom tidlig. Kasta hele greia. Litt senere den kvelden gikk èn stk bærbar til 40 000kr i gulvet + en stasjonær PC i gulvet. Den bærare klarte seg fint for den landet på bæreveska si! Den stasjonæere ble det byttet noen komponenter på. det var den eneste dagen jeg opplevde noe gikk i bakken, men når først noe går i bakken, så går alt i bakken! hehe. dårlig dag elle rnoe.

Lenke til kommentar

Har ingen erfaringer med å miste harddisker på gulvet eller behandle dem røft, men jeg tror likevel at harddisker liker veldig dårlig å falle i gulvet. Lese hodene tåler ikke mye før de kommer ut av posisjon eller at disk platene får seg ett støkk og begynner å rotere med vibrasjoner osv. Små skader fra fall vil da bare bli verre og verre.

 

Det ihvertfall min mening, har jo sett hvordan disse greiene er bygget opp innvendig på jobben.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Jobber med rep. av datamaskiner. Disse tre reglene har fungert fint sålangt(aldri drept en disk...)

 

Hdd regel nummer en:

Behandl en hdd som den er av glass, Den tåler ikke støt, men du kan klemme og trykke ganske mye på den... (lig unne kretskortet på undersiden:-)

 

hdd regel nummer to:

ligg unne vann og fuktighet og varme

 

hdd regel nummer tre:

Statisk elektrisitet = Død...

Lenke til kommentar

Prøv å dytt ut ett vindu... går ikke. Tass ned i kjellern og hent hammeren til far og dunk litt på vinduet og du er ett vindu fattigere...

 

du kan jo også prøve og klemme ei lyspære i stykker(anbefaler det ikke, du kan jo få det til), det gir deg også problemer. Slip pæra i gulvet og du må støvsuge :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...