Gå til innhold

pc til tv

mbird

Anbefalte innlegg

jeg vil koble min lg lcd 32" tv til min pc. jeg har prøvd med s-video og det ble ræva kvalitet. jeg gikk ta til innkjøp av denne kabelen og prøvde å koble opp.

min gpu er nvidia geforce go 6600 med nyeste driver. noen som kan hjelpe? jeg får ikke noe signal inn på tven. skjønner ikke hva som er galt. virker som grafikk kortet på opdage tven på noen måte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har win xp.

trykker på koble til på skjerm nr 2 og skjermen blinker akkurat som den gjorde når jeg prøvde med svideo men nå går den bare til å være som den var før jeg begynte. den skrur seg ikkepå. prøvde med en panasonic 37" plasma og der fungerte det feilfritt.

mens med lg 32" lcd oppdager ikke grafikk kortet noe sekundær skjerm i det hele tatt.

Lenke til kommentar
jeg har win xp.

trykker på koble til på skjerm nr 2 og skjermen blinker akkurat som den gjorde når jeg prøvde med svideo men nå går den bare til å være som den var før jeg begynte. den skrur seg ikkepå. prøvde med en panasonic 37" plasma og der fungerte det feilfritt.

mens med lg 32" lcd oppdager ikke grafikk kortet noe sekundær skjerm i det hele tatt.

9016320[/snapback]

Den trenger ikke finne noen ekstern skjerm for å aktivere det. Har du lagt inn nyeste drivere? Sender du ut oppløsning og refresh rate som skjermen støtter. Det er ikke alltid skjermene støtter samme oppløsning fra pc som selve displayet støtter.

Lenke til kommentar

Normalt skal nVidia finne en "død" skjerm og du skal kunne aktivere den, som du sier med plasma skjermen. Har du ikke restartet, gjør det! Forstår ikke hvorfor noen aldri restarter maskinen sin en gang i blant, må nesten være høflig og si at det hjelper en gang i blant ;) Er du heldig skal du få et boot-bilde når du starter maskinen på TVet ditt.

Ellers, hva for et TV har du? Det kan fint være at det er begrenset til f.eks. 1024x768, selv om det oftere er snakk om f.eks. 1360x768 / 1280x720 / 1366x768 60Hz på LCD.

Dersom alt går til himmels, kan du gå inn i nView Desktop Manager fra ikonet nederst på startlinjen. Under "Hot keys" har du muligheten til å lage en tastatur snarvei for å "presse" driverene til å bytte utgang, skru av/på utgang etc.

EDIT: Les eventuelt manualen, for dette blir ofte tatt opp i en egen seksjon (PC-tilkobling).

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...