Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[løst]Worklog Volvo 850 2.5

Anbefalte innlegg

Da har jeg kjøpt bil nr to og valget falt på en 96 mod Volvo 850 2.5 med Aut.

Bilen vil jeg kalle strøken den har gått 154.000 KM og fått servicer hele veien hos Volvo hver 15.000KM.

Bilen har da en 2.5 L motor på 144 HK og dette er virkelig en behagelig bil som også sparker godt i fra seg men i bunn og grunn en skikkelig komforherre :)

Jeg ønsket Aut på denne bilen men samboern var skeptisk men etter å ha kjørt bilen hjem fra Kristiansand så var skeptisen helt borte gitt.

Automatkassa er skikelig nydelig og har et eget sportprogram hvis man ønsker å kjøre mer hissigt.

Bilen hadde storservice og EU godkjenning nå i Mai på 150.000 KM da ble bremsene byttet og Aircond systemet overhalt bla annet.

Utstyr på bilen ved kjøp!

*Air Condition

*Aut Gear

*Ny CD/Radio 4X50W bilen har 8 gode høytalere

*Metallic lakk

*Sommerhjul

*Vinterhjul

*Delskinn

*Elektriske speil

*El.vinduer

*Midtarmlene

*Oppvarmede seter

*Sentrallås

*Servostyring

*ABS-bremser

*Airbag foran

*Antispinn

*Sideairbager

*Traction Control

Planer!

Jeg har lyst til å gjøre mye av det samme som jeg har gjort min Saab 9-3.

*Felger 17/18 og ønsker tips der?

*Senke bilen senkesett tips ønskes som er lovlig i Norge?

*Bytte dempere/litt stivere med ikke like stive som gule Koni, ønsker tips her?

*Hekkspoiler blir den orginale R vingen.

*Lakkere alle side lister og de på fangerne i bilens farge, jeg ønsker også å lakkere dørhåndtak hvis dette er mulig "dette gikk ikke på min Saab"

*Bytte sideblinklys til hvite.

*Bytte grill til noe mer spotslig tips?

Ønsker innspill da det er lenge siden jeg har hatt Volvo, gjerne butikker som er rimlige på deler og utsyr.

post-80037-1183717982_thumb.jpg

post-80037-1183718019_thumb.jpg

post-80037-1183718073_thumb.jpg

post-80037-1183718353_thumb.jpg

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flott bil det. Gleder meg til å se den ''styla'' med nye felger etc.

Hvor mye betalte du for denne?

Stå på! :)

9021890[/snapback]

Takk skal du ha :) Jeg ga 65.000,- for denne og det var nok et godt kjøp skjønner jeg når man ser på andre 850 med god KM og denne motoren og utstyret.

Lenke til kommentar
Flott bil det. Gleder meg til å se den ''styla'' med nye felger etc.

Hvor mye betalte du for denne?

Stå på! :)

9021890[/snapback]

Takk skal du ha :) Jeg ga 65.000,- for denne og det var nok et godt kjøp skjønner jeg når man ser på andre 850 med god KM og denne motoren og utstyret.

9021928[/snapback]

Veldig godt kjøp ja. På jakt etter en slik bil selv. Og merker volvo er rimelig dyrt, da snakker jeg ikke om 240 etc.

Lenke til kommentar

Volvo 850 2.5 anbefales varmt til de som ønsker en flott bil kontra pengene man ønsker å betale, jeg kan egentlig ikke skjønne vilke konkurenter som kan stille med disse spesefikk/utstyr og komfor til en like hyggelig pris ;)

Det begynner å bli mange på markede men jeg var opptatt å finne en bil med god service historie og lav km.

Bilen var priset til 79,000,- før forhandligene begynte og salgssummen ble som skrevet før 65,000,- så man kan gjøre gode kjøp blant disse nå for tiden...

Jeg har funnet hekkspoiler-hvite blinklys-senkesett-øyelokk og felger får jeg billig fra en kjent venn og tror jeg går for de/bilde da jeg får 45% avslag på disse?

Vurderer sportsgrill sort men er ikke sikker?

Noen bilder over div deler som kommer inn etter vært :)

post-80037-1183823158_thumb.jpg

post-80037-1183823169_thumb.jpg

untitled.bmp

post-80037-1183823203_thumb.jpg

post-80037-1183823982_thumb.jpg

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Fin og komfortabel bil, litt rart med delskinn med skai da, men bortsett fra det syns jeg den er fin ;)

9027205[/snapback]

Mulig det og helskinn hadde selfølgelig vært å foretrekke men jeg syntes det er en pen løsning og kommer ikke å gjøre noen med setene i bilen som forøvrig er som å sitte i godstolen hjemme Volvo kan dette med seter gitt ;)

-Shark- Jeg er enig med deg ang grillen og det finnes andre så jeg får lete litt mer men det er ikke sikkert jeg bytter den i det hele tatt.

Hva syntes dere om felgene da?

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Denne stilen passer vannvittig godt til Volvo 850 synes jeg!! Men de var pene de du haddde plukket ut og. Det kommer vel i bunn og grunn opp til smak :)

9027891[/snapback]

Ja den stilen er fin men han jeg skal kjøpe felger av har bare eikefelger som passer 850 men jeg syntes de jeg har valgt er stilige.

Jeg fant en bil og eieren har gjort akkurat det jeg kommer til å gjøre og her ser man hvor mye lakkeringen -senking- felger-hekkspoiler gjør med bilen :love:

post-80037-1183892565_thumb.jpg

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jada-jada: godt å se du har valgt rett bil ;) (Volvo...)

Felger: Når det gjelder felger ville jeg nok valgt Volvos egne Nebula-felger, disse er fryktelig fine, alternativt R-felgene, men det begynner å bli litt oppbrukt.

Styling: Realcar har ett stilig Evolve-look-sett til bilen din som gjør at den blir litt mer spesiell enn hvis du setter på R-fangerne rund baut.

Lykter: Klarglasslykter foran, hvite blinkere rundt om er ett must.

Vinge: R-vinge har jeg liggende fra min gamle 940 sedan hvis du trenger ;)

Senking: Røde Koni-dempere kan jo være ett alternativ? Fjærer får du overalt til 850.

Grill: XC-grill, store ruter, mye penere enn den originale kromgreia, hehe.

Eksos: Ferrita rustfritt, motorlyden er utrolig fin i 2.5 5'ern og blir ENDA bedre med Ferrita-eksos, koster litt, men du verden :)

Sideblinkers: Kjøp XC70/S80-blinkere hos Volvo, MYE finere enn de LED-greiene, koster nesten ingenting hos Volvo selv.

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
Fin og komfortabel bil, litt rart med delskinn med skai da, men bortsett fra det syns jeg den er fin ;)

9027205[/snapback]

Mulig det og helskinn hadde selfølgelig vært å foretrekke men jeg syntes det er en pen løsning og kommer ikke å gjøre noen med setene i bilen som forøvrig er som å sitte i godstolen hjemme Volvo kan dette med seter gitt ;)

-Shark- Jeg er enig med deg ang grillen og det finnes andre så jeg får lete litt mer men det er ikke sikkert jeg bytter den i det hele tatt.

Hva syntes dere om felgene da?

9027797[/snapback]

Flotte felger det, tror det kommer til å passe godt.

R Replica om han kan skaffe det, hadde vært litt tøffere :!:

Lenke til kommentar

Felger: Når det gjelder felger ville jeg nok valgt Volvos egne Nebula-felger, disse er fryktelig fine, alternativt R-felgene, men det begynner å bli litt oppbrukt.

Styling: Realcar har ett stilig Evolve-look-sett til bilen din som gjør at den blir litt mer spesiell enn hvis du setter på R-fangerne rund baut.

Senking: Røde Koni-dempere kan jo være ett alternativ? Fjærer får du overalt til 850.

Eksos: Ferrita rustfritt, motorlyden er utrolig fin i 2.5 5'ern og blir ENDA bedre med Ferrita-eksos, koster litt, men du verden :)

Sideblinkers: Kjøp XC70/S80-blinkere hos Volvo, MYE finere enn de LED-greiene, koster nesten ingenting hos Volvo selv.

9030571[/snapback]

Ha ha godt å få liv i en gammel venn igjen ;)

Vel R vingen oysfaerg kan du sette adressen min på med en gang og jeg sender deg en PM om dette...

Du gir mange gode tips her men ønsker linker til dine forslag, felger må jeg nok kjøpe av min kjære venn hos Bilprodukter da jeg får dem nesten til halv pris...

Vær grei å send inn noen bilder av grill-eksos etc med link til butikker så får jeg ta det der i fra :)

Volvo er bilen ja he he, jeg har min kjære Saab enda men må si at denne skuta virkelig er en positiv opplevelse.

Jeg har sett på blinkers men du kom med et annet forslag men trenger også der litt mer info/bilder er du snill.

Styling tror jeg ikke jeg kommer til å utføre men har lyst på leppe forlengelse i frontfangeren som blir veldig fint på denne bilen.

Ja jeg har tenkt som deg at røde Koni burde være perfekt til denne bilen da jeg ønsker å beholde mest mulig komfor.

Takk for flotte innspill oysfaerg og håper du kommer med like gode tips etter hvert når arbeide begynner :thumbup:

P-S Lenge siden sist men jeg satte virkelig pris på at du tok deg tid til dette.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

9030571[/snapback]

Ha ha godt å få liv i en gammel venn igjen ;)

Vel R vingen oysfaerg kan du sette adressen min på med en gang og jeg sender deg en PM om dette...

Du gir mange gode tips her men ønsker linker til dine forslag, felger må jeg nok kjøpe av min kjære venn hos Bilprodukter da jeg får dem nesten til halv pris...

Vær grei å send inn noen bilder av grill-eksos etc med link til butikker så får jeg ta det der i fra :)

Volvo er bilen ja he he, jeg har min kjære Saab enda men må si at denne skuta virkelig er en positiv opplevelse.

Jeg har sett på blinkers men du kom med et annet forslag men trenger også der litt mer info/bilder er du snill.

Styling tror jeg ikke jeg kommer til å utføre men har lyst på leppe forlengelse i frontfangeren som blir veldig fint på denne bilen.

Ja jeg har tenkt som deg at røde Koni burde være perfekt til denne bilen da jeg ønsker å beholde mest mulig komfor.

Takk for flotte innspill oysfaerg og håper du kommer med like gode tips etter hvert når arbeide begynner :thumbup:

P-S Lenge siden sist men jeg satte virkelig pris på at du tok deg tid til dette.

9032051[/snapback]

Alt for å hjelpe en venn i nød ;)

Felger:

Volvos Nebula-felger ser slik ut:

post-4066-1183931379_thumb.jpg

Det er en utrolig fin felg som gjør seg fryktelig bra på 850

Samme gjelder R-felgene, men de er litt oppbrukte:

post-4066-1183931386_thumb.jpg

Begge fås fra Gummihuset.se og heter Volvo special WOODLAND (Nebula) og WENATCHI (R-replikaer)

Hva blinklys angår, ser de slik ut, etter min mening MYE penere, litt mer 'schwung':

post-4066-1183931394_thumb.jpg

Styling er en smakssak, men Volvo har vel originale add-on-sett også foran og bak, hør med Volvo hos deg om de fortsatt har det.

Det ble litt sent idag, men jeg skal fremskaffe litt mer info om lykter, grill, eksos o.l. til i morgen, så har du noe å bruke eventuelle feriepenger på ;)

Lenke til kommentar

Ja den Nebula felgen er skikkelig fin og den sitter jo på eksempelbilen min litt over her ;) Dette er jo et firma i Sverige men det er ikke problemer å hande med de for en Norboer og hvordan er det med frakt/ priser på dette til Norge?

Jeg ser at 17 tom ligger på 5400,- og 18 ligger på 6100,- men hvordan er denne bilen å kjøre med 18 tom? Jeg fikk et veldig godt tilbud på felgen under her 2900,- inkl mva men den ville ikke vært mitt førstevalg men man bør kanske være litt økonomisk også... Hva mener folket?

post-80037-1183973207_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ja den Nebula felgen er skikkelig fin og den sitter jo på eksempelbilen min litt over her ;)  Dette er jo et firma i Sverige men det er ikke problemer å hande med de for en Norboer og hvordan er det med frakt/ priser på dette til Norge?

Jeg ser at 17 tom ligger på 5400,- og 18 ligger på 6100,- men hvordan er denne bilen å kjøre med 18 tom? Jeg fikk et veldig godt tilbud på felgen under her 2900,- inkl mva men den ville ikke vært mitt førstevalg men man bør kanske være litt økonomisk også... Hva mener folket?

9035281[/snapback]

Når det gjelder bestilling fra Gummihuset, så er det Poste Restante som gjelder, dvs levering til ett postkontor i nærheten av grensa slik at du kjører over og henter det, da har du plutselig også spart bry med toll og lignende.

Det er en bråte med mennesker som har bestilt poste restante fra Gummihuset og det er ingen problem what so ever :)

18" er ikke noe problem å kjøre med 850er, men det er klart mer komfortabelt å kjøre med 17".

Jeg synes forøvrig ikke at ørteneika felger passer godt på 850er slik som OZ-felgene Calvinator viste.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...