Zevz Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 I dag bestemte jeg meg for å formatere min harddisk. Jeg hadde to partisjoner, c: og d:, og jeg bestemte meg for å flytte mp3'ene mine over på d: så de ikke ble slettet. Da fant jeg ut at jeg måtte rezise d: for å få plass til alle mp3'ene og jeg bestemte meg for å bruke partition magic. En stund i rezisingen, stopper plutselig alt helt opp. Den står i ro på 15 % i nesten en time, og jeg bestemmer meg for å restarte maskinen. Når jeg starter maskinen opp igjen, vil den ikke bota fra harddisken så jeg bestemmer meg for å formatere hele c: for så å legge in windows xp der. Jeg trodde d: ville fortsette å eksistere og all informasjonen der fortsatt ville være der. Da installasjonen av windows xp var ferdig og jeg går inn i windows var d: borte. Den lå ikke på min datamaskin lenger! Jeg så på egenskaper på c:, og det viste seg at den bare 19,5 GB i alt og at det var 17,2 GB ledig! Jeg er ganske fortvilet nå ettersom at jeg hadde mange viktige filer liggende på d: og trenge hjelp. Et annet spm er, hvor ble det av de resterende 40 GB mine? Håper på raske svar!! :-? Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Den andre partisjonen ligger nok der som en "corrupt" partisjon. Du kan kanskje få fikset litt med programmer sånn som: * testdisk (dos-program som fikser opp i ødelagte og slettede partisjoner) * OnTrack Easy Recover * +++ Lykke til - du tenger det :-) Lenke til kommentar
Zevz Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Takk for raskt svar! Jeg prøver meg med Easy Recovery. I programmet stod det at 40 GB var unknown file system type. Er dette d: partisjonen? Lenke til kommentar
house Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 mest sannsynlig ja :wink: Lenke til kommentar
Zevz Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Easy recovery var ikke et gratis men det fant uansett ut at det var nærmere 40 GB unknown file system type.... Er det noen andre som har forslag til hvordan jeg kan få tilbake d: og alle filene der? Eller i det minste få tilbake de 40 GB som er forsvunnet? Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Kjører du NTFS? Hvis du gjør det så finnes det et lite dos program som heter ReadNTFS. Men du må ha en Fat32 partisjon til å kopiere filene til (jeg måtte i hvertfall det når jeg brukte det programmet) Lenke til kommentar
Zevz Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Joa jeg kjører ntfs... men det er jo ikke dos i windows xp da? flere forslag? begynner å bli desperat Lenke til kommentar
Blib Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 www.bootdisk.com last ned bootdisk og boot xp i det Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Her er en guid på hvordan du bruker ReadNTFS http://www.ntfs.com/downloads/ntfs.pdf Og her kan du laste ned ReadNTFS http://www.ntfs.com/products.htm Også må du ha bootdisk selvfølgelig Lenke til kommentar
Thorin Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 takk gud, det samme skjedde akkurat med min egen nå,. puh Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Noe lignende skjedde meg her forleden. Skulle installere WinME. Hadde fått beskjed om at jeg trygt kunne installere det over Win98SE. Når WinME var ferdig så var alle partisjonene borte utenom C!?!? Jeg brukte da Easy Recovery Pro. Den klarte å finne tilbake ca 90% av det som jeg hadde mistet. Hadde prøvd en hel del andre recovery program før det, uten å lykkes. Anbefaler ERPro!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå