Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan skifte IP-adresse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan gjør jeg det? Har ikke stort peiling, men tror det dreier seg om 2 forskjellige ting når vi snakker om IP. En hovedadresse og en som skifter for hver gang internettet brukes. (?)

Jeg vil gjerne skifte hovedip'en, om dere skjønner.

9014708[/snapback]

Hvis du har dynamisk IP adresse er det bare å plugge ut og inn strømmen på routeren din mener jeg å huske! :)

Har du statisk er det verre...

:/ Den var den sammme, hva kan jeg gjøre nå?

9014790[/snapback]

Bruker du trådløs router, eller vanlig router kan du gå inn i dhcp innstillingene og release den og koble den til igjen. Førstnevnte som jeg nevnte over fungerer for meg. Men hvis ikke beklager jeg! :)

Fungerer bare hvis du har PPPoE

Endret av HoaXed
Korrekt som det sies over her, du må skru av modemet, ikke ruteren.  I 9 av 10 tilfeller er det modemet som henter DHCP fra ISP, og videreformidler en lokaladresse til ruteren.

9015114[/snapback]

Ajaj. Betegnelsesfeil fra min side. Var det jeg mente med hovedrouteren. Men skjønner jo innerst inne at router og modem ikke er det samme! :)

Hmmm, tror du telefonen ryker og da? Har bare en slik svær boks ute i gangen. :_P

9018694[/snapback]

Du skal ikke ta strømmen til telefonboksen, da tar du alt av tele i huset - noe som er unødvendig. Du leter etter det første ledet på ledningen som går inn i datamaskinen din fra "veggen", altså modemet.

Typisk er rekkefølgen:

Telefonboks > Modem > Ruter > PC

eller

Telefonboks > Modem (med kombinert ruterfunksjon) > PC.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...