Flimzes Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Synd de ikke viste mer ang temperatur og oc, men veldig stillig allikevel. Reagerte litt på at det var mineral olje, som sagt så er det jo mineralene som leder strøm, skulle ikke den oljen inneholde mineraler som leder strøm da ? Edit: Hmm tenkte litt nå, hvis pc er dynka i olje så trenger du vel ikke å bekymre deg for kondens.......såååå hvis jeg gjorde det kunne jeg sette pc'en i snøen eller i kjøleskapet da ? 9276985[/snapback] Ikke alle mineraler leder strøm, men i vann så er det mineralet NaCl som leder strøm (også kjent som salt). Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Sikkert stillegående og behaglig da. Endret 14. august 2007 av Neppe Lenke til kommentar
LWSR Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 overklokke den så den varmer opp olje så har du en frityr Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) det der må jeg prøve når jeg kommer hjem.. Jeg melder meg frivillig hvis noen sponser Olje... Endret 14. august 2007 av DukeCoke Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 spennende..... "bokmerke" Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Det blir nok uaktuelt i mitt tilfelle, om jeg skulle gjort dette prosjektet ville det som sagt vært til en server, og den har ikke mindre en 7 harddisker. 9025003[/snapback] Eller lage en HTCP ut av det, som kan stå ved siden av TVen til pynt. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 pcp160: Disker er forseglet og lufttette, ingenting kommer ut eller inn. 9025534[/snapback] Nja, sikker på det.. de fleste disker har nå ett luftehull da som det ligger ett støvfilter over..og der vil det jo komme olje inn da? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 pcp160: Disker er forseglet og lufttette, ingenting kommer ut eller inn. 9025534[/snapback] Nja, sikker på det.. de fleste disker har nå ett luftehull da som det ligger ett støvfilter over..og der vil det jo komme olje inn da? 9278080[/snapback] I så tilfelle er det ikke værre enn å ta silikon for å tette det Lenke til kommentar
TordO Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Noen nevnte at man kunne fylle en kuldesterk boks med ln2 for å kjøle ned pc'en siden ln2 ikke leder strøm, men det vil ikke gå veldig lenge før man må fylle opp med flytende nitrogen på nytt, siden det fordamper rimelig kvikt Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 pcp160: Disker er forseglet og lufttette, ingenting kommer ut eller inn. 9025534[/snapback] Nja, sikker på det.. de fleste disker har nå ett luftehull da som det ligger ett støvfilter over..og der vil det jo komme olje inn da? 9278080[/snapback] I så tilfelle er det ikke værre enn å ta silikon for å tette det 9279510[/snapback] Nja, er fortsatt skeptisk til å dyppe en harddisk ned i veske i det hele tatt. Men for all del, bare prøv:) Håper det går bra Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 kossn greie pc'n å funk me mineral olje oppi?:s e d itj nesten d samme som å putt oppi vann?:S Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) om dette skal prøves a!! asap!! edit: lurer på om CPU'en hadde blitt enda bedre kjølt om de hadde latt luft bolblene gå gjennom kjøleren Endret 14. august 2007 av twintip Lenke til kommentar
kvase Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 så noe tilsvarende for ca 3 år siden funka som bare det da også Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 bør man ikke ha en form for kjøleelement oppi? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 pcp160: Disker er forseglet og lufttette, ingenting kommer ut eller inn. 9025534[/snapback] Jeg var overbevist om at disker hadde ørsmå luftehull for å kompensere for ulikt trykk og ulike temperaturer jeg. Men jeg kan ta feil. Har tatt feil om mangt annet Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 pcp160: Disker er forseglet og lufttette, ingenting kommer ut eller inn. 9025534[/snapback] Jeg var overbevist om at disker hadde ørsmå luftehull for å kompensere for ulikt trykk og ulike temperaturer jeg. Men jeg kan ta feil. Har tatt feil om mangt annet 9284264[/snapback] Du har helt rett... Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Dette så jo sinnssykt kult ut. Men vil hardwaren overleve i lengden? Altså har den godt av å ligge i den vesken der over lengre tid ? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Dette så jo sinnssykt kult ut. Men vil hardwaren overleve i lengden? Altså har den godt av å ligge i den vesken der over lengre tid ? 9284425[/snapback] Den skal ikke det, men jeg vet ikke om noen har testet det over tid. Dere som sier at det blir dyrt med den væsken der, hvorfor ikke bare bruke matolje? Det fungerer like fint, bare at det er litt mer fettete, og det er ikke klart (som oftest litt brunfarget) EDIT: Måtte lese litt om hdder, men joda dere har rett. de har et lite luftehull, men det er jo veldig lite da (normalt rundt 0.5mm i diameter) EDIT: Lurer på hvor lenge tråden varer før Zeph stenger den pga. dårlig emnetittel Endret 15. august 2007 av Farnsworth Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 om dette skal prøves a!! asap!! edit: lurer på om CPU'en hadde blitt enda bedre kjølt om de hadde latt luft bolblene gå gjennom kjøleren 9281618[/snapback] Luftboblene er bare til hinder for nedkjølingen. De har lagt de til for syns skyld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå