Wattengård Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Får man kjøpt CAT6(+) TP med dobbelt sett ledere? Skal legge en kabel fra kjelleren og opp i 2. etasje så tenkte jeg at jeg kunne legge en dobbel en for å få to uttak, istedet for å montere switch oppe. -C- Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Man får tvilling kabel ja, altså 2 kabler som er sveiset sammen. Fås både i Cat 5e, Cat 6 og Cat 7 Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Det går fint ann å kjøre to uttak på en TP kabel (med 8 ledere) ved hjelp av en splitter. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Ikke med gigabit ethernet som jeg mener bruker alle 8 lederene for seg selv... (?) -C- Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Eller du kan trekke to kabler. Jeg regner med at du skal ha Gbit nettverk siden du skal ha kategori 6 kabler? Skal du ha 100mbit, så kan du trekke en kabel å å sette 4 ledere på hver kontakt. Kategori 5 bruker bare 4 ledere (1,2,3 og 6). Arvid Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) det finnes 10par og 25par cat5 kabel, men husk at det er helvete og treminere. du får det på ortanorge.no Endret 6. juli 2007 av ranvik Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Legg stort rør, og trekk to kabler i det, eller skaff tvillingkabel. Evt. kan du legge to kabler ved siden av værandre. Holder det med 100Mbps kan du legge en kabel, og "splitte" denne i to linjer på 100Mbps vær. Skal du ha 1Gbps må du ha to. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Takk for alle svar Jeg tror jeg ender opp med å dra en cat6 kabel til hver etasje og sette opp spredesvitsjer i de Da var det bare å finne rimelige trådløse AP med 11n og 4-ports GB-svitsj -C- Lenke til kommentar
koks Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 D-Link Dir-655 har både pre-n og 4-port gigaswitch så vidt jeg husker, koster vel en 1200kr omtrent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå