Salemonsen_ Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Hvordan kan man bytte CPU på bærbare? Når jeg åpner min bærbare er det bare lagt over et stort "sølvpapir" noe som jeg tipper er kjølingen, men denne kjølingen er jo drit vanskelig å få fjernet! Har en zepto znote 6214W har bare 1,83 GHz CPU på denne, vurderer sterkt å kjøpe en 2,4GHz prosessor og 2 Gb OCZ RAM Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 styrke er ikke lenger målt i antal mhz, som det var tidligere med pentium 4 f.eks. med en c2d/core duo på 1.83hgz tipper jeg du får den krafta du trenger den 2.4ghz du tenker på, er det en p4 eller en core 2 duo / core duo? Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) styrke er ikke lenger målt i antal mhz, som det var tidligere med pentium 4 f.eks. med en c2d/core duo på 1.83hgz tipper jeg du får den krafta du trenger den 2.4ghz du tenker på, er det en p4 eller en core 2 duo / core duo? 9014278[/snapback] Nei det er en Intel Core 2 Duo med 4Mb L2 cache min har kun 2. Jeg fant ut av dette nå nettop skøv tastaturet fram (leste det en plass) men så fikk jeg et lite sjokk! Det var ingen kjølepasta på CPU'en å det var noe med det verste jeg har sett noen sinne angående kjølepastaen til GPU.. var en liten "klatt" med kjølepasta (ganske så seig var den også) EDIT: Tar på litt zalman kjølepasta på nå Endret 6. juli 2007 av SirSalemonsen Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Funka det? Byttet at prosessor altså? Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Funka det? Byttet at prosessor altså? 9015193[/snapback] Har ikke kjøpt enda, derfor jeg skrev vurderer i startpost, men det skjedde noe rart etter jeg satte på kjølingen, den ble kaldere men den slo seg bare av Noen som vet hva dette kan skyldes? CPU var 48-50*C når den slo seg av, Den CPU'en er vant med 70-80*C har hatt 95*C før på den, da slo den seg av.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå