Gå til innhold

Vmware og virus

-Ja-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En virtruel masking er bare at du har en "emulator" som kjører for eksempel windows. Så du kan ha en emulator på PCen din og inne på denne emulatoren kan du ha din egen pc der du kan gjøre ting some ikke kan gå utover den orginale PCen din. Veldig smart om du trenger en PC til å surfe eller teste programmer som kan inneholde virus, eller hvis du har en virtuel maskin til å logge inn på nettbank og betalings sider for å unngå å bli hacket ( Dette gjør jeg nå ). :cool: Hvis du bare bruker den virtuelle maskinen trenger du i hvertfall ikke reinstallere PCen din :D

Endret av Warz
Lenke til kommentar

Oi, det har jeg aldri hørt om! Er det vanskelig å lage/installere på min egen pc, og eventuelt fikse virus og annen dritt du får på den?

Betyr det at jeg kan skaffe meg så masse virus jeg vil på den virtuelle maskinen, for så å fikse det med noen få, enkle tastetrykk? :dribble:

Lenke til kommentar

Støtter Microsoft Virtual PC Windows XP Home Edition?

Virtual PC 2007 runs on: Windows Vista™ Business; Windows Vista™ Enterprise; Windows Vista™ Ultimate; Windows Server 2003, Standard Edition; Windows Server 2003, Standard x64 Edition; Windows XP Professional; Windows XP Professional x64 Edition; or Windows XP Tablet PC Edition
Endret av Jallenbo
Lenke til kommentar
Støtter Microsoft Virtual PC Windows XP Home Edition?

Virtual PC 2007 runs on: Windows Vista™ Business; Windows Vista™ Enterprise; Windows Vista™ Ultimate; Windows Server 2003, Standard Edition; Windows Server 2003, Standard x64 Edition; Windows XP Professional; Windows XP Professional x64 Edition; or Windows XP Tablet PC Edition

9021930[/snapback]

Skader ikke å teste.

Lenke til kommentar
Oi, det har jeg aldri hørt om! Er det vanskelig å lage/installere på min egen pc, og eventuelt fikse virus og annen dritt du får på den?

Betyr det at jeg kan skaffe meg så masse virus jeg vil på den virtuelle maskinen, for så å fikse det med noen få, enkle tastetrykk? dribble.gif

Nei er faktisk ganske enkelt, når du har installert operativsystem på den vitruelle PCen kan du lage en backup av den. Hvis du etterhvert får lite mye virus kan du bare kopiere backupen og slette den andre og du starter der du begynte, uten å måtte reinstallere eller noe sånt... Det er altså mulig å sette opp en PC med alle de programmer osv som du trenger, lage en backup av PCen som du kan bruke når du vil. :) Anbefales virkelig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...