Gå til innhold

Skole/Gamer-laptop 10k-15k (tre ords regel)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vet det florerer av slike tråder her for tiden, men kunne ikke finne det jeg leter etter i noen av de.

 

Det har seg sånn at jeg skal gå VG2 i England neste år. Bo hos vertsfamilie og sånn. Derfor trenger jeg en pc å ha til både skole og fritid (Les: Gaming).

 

Vet ikke om jeg kan ha stasjonær eller om vertsfamilien har innternett ( :ph34r: ) så derfor trenger jeg noen forslag på en laptop i prisklassen 10 000kr til 15 000kr.

 

Har sett litt på dell sine sider og litt på denne pcn fra zepto:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

1 stk. Produksjon og testing av PC bærbar PC (På lager 20+)

1 stk. S_Zepto tastatur 6x15WD Norsk layout (Ubekreftet 06.07.2007)

1 stk. S_Zepto 15,4" WSXGA+ 1680x1050 barebone BT/Kortleser/Geforce 8600M GT (Ubekreftet 11.07.2007)

1 stk. Intel Core 2 Duo T7500 2,2GHz FSB800 4MB CACHE BOXED Dual Core (Ubekreftet 08.07.2007)

1 stk. Kingston 1 GB 800MHz PC6400 DDR2 SO-DIMM 1 GB på en brikke, Non-ECC CL5 (På lager 5)

1 stk. Kingston 1 GB 800MHz PC6400 DDR2 SO-DIMM 1 GB på en brikke, Non-ECC CL5 (På lager 5)

1 stk. Samsung 250GB 2,5" S-ATA 5400RPM 8MB cache, HM250JI, silent seek M5S (Ubekreftet 08.07.2007)

Ingen

1 stk. Samsung DVD brenner SN-S082D Svart, IDE, bulk SN-S082D/BEBN (På lager 1)

Ingen

Ingen

1 stk. Zepto Microsoft Windows Vista Home Premium Norsk OEM (På lager 2)

Ingen

Ingen

1 stk. Intel Pro Wireless LAN Mini PCI Express Intel 802.11A B G DRAFT-N1 4965AGN

 

Hvis jeg skal handle fra dell eller andre store levrandører så kan det kanskje lønne seg å kjøpe pcn i England?

 

Kan jo også være at jeg kan ha en stasjoner og at det ikke blir noe laptop men vil veldig gjerne ha noen forslag på bra maskiner.

 

Kriterier:

-God bygg kvalitet og bra service

-Intel core 2 duo

-80-250gb hdd helst 7200

-skjermkort i go 8xxx serien som takler endel nyere spill

-2gb minne

-trådløst nettverk, 2+usb porter,

 

Andre ting som jeg vil ha men som ikke er must er vel Bluetooth...'

 

Håper noen kan hjelpe :) er takknemlig for alle svar.

 

Bountyhunter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Compal som dem har på multicom skal etter sigende være av god kvalitet. Jeg har en 3-4 år gammel fra multicom, og den er forfærdlig, men de dem har nå er etter det jeg hører bygget på dell chassis og dermed veldig bra.

Selv har jeg dell, og er svært fornøyd. Brodern fikk testa ut reperasjon på sin dell, og det gikk helt smertefritt også. Som du ser på min signatur har jeg en eldre i9400, og selv etter et år er den ikke blitt slarkete i det hele tatt. For min del er jeg like interessert i at den ikke ser ut som et mykt takras etter noen måneder, som at den har den råeste innmaten. Mange som tilbyr bærbare som ser ut som råskinn og er svært billige er ofte av dårlig byggekvalitet, det er noe herk.

 

Skal du til England ville jeg ha gått inn på dell gjennom dell.uk eller hva adressen er til england og sjekke priser mot norske. Pass på å regne valutaen riktig så du ser hva prisen faktisk blir. Det kan også være en ide og høre med de du skal bo hos om hvilke rettigheter du har ved kjøp i england, motfor i Norge.

 

Med tanke på de spesifikasjonene du nevner tror jeg faktisk det er billigere å kjøpe 17", men det må du nesten sjekke selv. Jo mindre pc'en er utvendig, jo mer må du betale for å få ytelse som i en stor bærbar om du skjønner hva jeg mener. Selv klarer jeg en del av de nye spillene med min 17", men jeg må innrømme at de helt nyeste spillene har jeg ikke prøvd på den. Batteritid er oppmot 4 timer, og vekten er 3 kg eller noe slikt. Jeg har den med til skolen hver dag, men har egen veske som kan være tungvint til tider, men jeg overlever :)

 

PS: Kommenter gjerne innlegget mitt, men ikke forvent umiddelbart svar, jeg er på ferie :)

Lenke til kommentar

http://www.rockdirect.com/viewNotebook.php...me=XTREME%20770

 

Intel Core 2 Duo T7500 2.2GHz,4MB Cache, 800MHz

New Nvidia GeForce 8700M GT 512MB (DX10)

WSXGA+ X-Glass rock logo

2GB DDR2 667MHz RAM

100GB 7200rpm S-ATA

Windows Vista Home Premium

 

3 year pan-European C&R parts and labour warranty

 

De holder til i england så du kan vente med å bestille til du skal dit, du får den med norsk tastatur.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
http://www.rockdirect.com/viewNotebook.php...me=XTREME%20770

 

Intel Core 2 Duo T7500 2.2GHz,4MB Cache, 800MHz

New Nvidia GeForce 8700M GT 512MB (DX10)

WSXGA+ X-Glass rock logo

2GB DDR2 667MHz RAM

100GB 7200rpm S-ATA

Windows Vista Home Premium

 

3 year pan-European C&R parts and labour warranty

 

De holder til i england så du kan vente med å bestille til du skal dit, du får den med norsk tastatur.

9015960[/snapback]

sjukt grom pc, men hva med prisen?

du kunne ha posta den her :)

Lenke til kommentar
http://www.rockdirect.com/viewNotebook.php...me=XTREME%20770

 

Intel Core 2 Duo T7500 2.2GHz,4MB Cache, 800MHz

New Nvidia GeForce 8700M GT 512MB (DX10)

WSXGA+ X-Glass rock logo

2GB DDR2 667MHz RAM

100GB 7200rpm S-ATA

Windows Vista Home Premium

 

3 year pan-European C&R parts and labour warranty

 

De holder til i england så du kan vente med å bestille til du skal dit, du får den med norsk tastatur.

9015960[/snapback]

sjukt grom pc, men hva med prisen?

du kunne ha posta den her :)

9017098[/snapback]

 

Er ikke vanskeligere enn at du trykker på "View in Your Currency", og velger "norwegian krone"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...