Gå til innhold

Hvor finner jeg pizzastein?

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvor kan jeg kjøpe en sånn pizzastein som ikke er så stor. De aller fleste stedene eeg har kikket selger de bare steiner med en diameter på 38cm, men min gode gamle elextrolux-ovn klarer ikke mer enn 34,5xm x 36,0cm. Har sett at det finnes 32cm, men vet ikke hvor de selger disse :cry: , noen som har tips? Har skikkelig lyst på hjemmelaget italiensk pizza med tynn spør bunn!

For de som ikke vet hva pizzastein er så er det kort forklart en stein som man legger nederst i ovenen, setter ovnen på maks, venter til pizzasteinen er glovarm, hiver inn pizzaen direkte på steinen, og voila! Nærmeste man kommer italiensk pizza med sprø bunn hjemme på kjøkkenet uten å ha vedfyrt ovn.

Endret av Whoops
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Hvor kan jeg kjøpe en sånn pizzastein som ikke er så stor. De aller fleste stedene eeg har kikket selger de bare steiner med en diameter på 38cm, men min gode gamle elextrolux-ovn klarer ikke mer enn 34,5xm x 36,0cm. Har sett at det finnes 32cm, men vet ikke hvor de selger disse  :cry: , noen som har tips? Har skikkelig lyst på hjemmelaget italiensk pizza med tynn spør bunn!

For de som ikke vet hva pizzastein er så er det kort forklart en stein som man legger nederst i ovenen, setter ovnen på maks, venter til pizzasteinen er glovarm, hiver inn pizzaen direkte på steinen, og voila! Nærmeste man kommer italiensk pizza med sprø bunn hjemme på kjøkkenet uten å ha vedfyrt ovn.

9013538[/snapback]

kjøp deg en på flisemarked ? steinsenter eller noe? de har garantert slik stein og de kutter sikkert en opp til deg også

Lenke til kommentar
Hei.

Hvor kan jeg kjøpe en sånn pizzastein som ikke er så stor. De aller fleste stedene eeg har kikket selger de bare steiner med en diameter på 38cm, men min gode gamle elextrolux-ovn klarer ikke mer enn 34,5xm x 36,0cm. Har sett at det finnes 32cm, men vet ikke hvor de selger disse  :cry: , noen som har tips? Har skikkelig lyst på hjemmelaget italiensk pizza med tynn spør bunn!

9013538[/snapback]

kjøp deg en på flisemarked ? steinsenter eller noe? de har garantert slik stein og de kutter sikkert en opp til deg også

9015863[/snapback]

Den steinen er vel lit spesiel og glatt polert som bare f*en så ville nokk gått til et sted der de selger en som er lagd for det.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min på Jernia. Kostet ikke mer enn 200 elns. Og den var ikke rundt, men firekantet, og man fikk med spade.

Greide ikke å finne min på Jernia sin hjemmeside, men den er nesten lik denne. Bare at min spade er av aluminium/teflon.

Jeg må si at pizzaene mine (hjemmelagde) ble mye bedre etter at jeg kjøpte denne steinen (er vel keramik egentlig). Mye sprøere bunn. Anbefales!

Trenger egentlig ikke ha den helt nederst. Jeg pleier å ha den i midten med varmluft. Men venter til steinen er varm. Jeg må nesten prøve å ha den nederst en gang nå :D

Lenke til kommentar

Merka nesten ikke noe forskjell med pizzasteinen. Og i går knakk den mens jeg stekte en pizza, så vil ikke si at det var verdt det. Er ikke sikker på hvor vi skaffet den, men den er rund og det var med en spade.

Endret av lago
Lenke til kommentar

Hvis du lager tynne, italienske bunner merker du med en gang forskjell. Har egentlig aldri laget tykke, amerikanske bunner. Og man merker det ikke med ferdigpizza/fryspizza. Må være hjemmelaget.

Var pizzaen du la på steinen fryset? For da kan kombinasjonen av varme og kulde foresake knekkingen av steinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...