Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kjenner ikke igjen USB-enhet(USB feil+?)

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg får bare problemer i dag.. :(

..Okay her er problemet mitt denne gangen:

Hver gang jeg putter noe inn i USB porten(e) Mus, tastatur, Mp3-spillere, PSP, Mobil ja osv.. osv.. Da kommer denne meldigen opp i en lite boble nede i Høyre hjørne:

! Kjenner ikke igjen USB-enhet

En av USB-enhenten som er kobla til denne datamaskinen har en feil og Windows kan ikke gjenkjenne den.

Klikk på denne meldingen for å løse problemet. (har ikke hjelpi og trykke på bobla)

Hadde vert fint om noen har noe svar på mitt problem. Er litt trøtt og tenker ikke helt klart selv og hadde vert fint å fått pcen ferdig i dag fordi jeg skal på lan og hadde vert fint å sitte der med pcen i orden.

Takk på forhånd. :thumbup:

Mvh Einar

Endret av xXx_einar_xXx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mangen usb enheter trenger drivere, har du installert dem?

9014104[/snapback]

Jepp, installert driver til mus og tastatur, mobben, Mp3-Spilleren... Har installert driver til det det er driver til, men hjelper ikke.. den sier bare at den ikke kjenner igjen enheten.

Lenke til kommentar

Du ser ingen feil i enhetsbehandling, heller?

Til vanlig synes jo ikke USB- porter i "Min datamaskin", det er jo bare hvis det er en disk- enhet med tilknyttet stasjonsbokstav.

Hvis det er det som mangler, kikke på diskbehandling, og se om du har stasjonsbokstavkonflikter der. Endre stasjonsbokstaven på diskene (USB), så skal du se at de dukker opp.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noe feil på enhetsbehandligen... og det er ikke no stasjonsbokstavkonflikter på diskbehandling...

Og før jeg formaterte viste bokstavene til usb portene seg når man ikke hadde noe i dem....

Men ettter jeg formaterte pcen i går så har det ikke funka.... men man skal isntallere driver til selve usb porten eller tar jeg feil? isåfall installerte jeg alle cdene i går men det var en cd som ikke klarte å fullføre.. så jeg prøvde noen gang før jeg gav opp... og tenkte at det kanskje gikk uten... Tror du dette kan være problemet?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg sliter med ett lignende problem på min laptop hjemme.

Ingenting av hard- eller software har blitt instalert før dette problemet oppsto.

Her en dag så kom det uansett hvilken USB enhet jeg plugger i laptopen at maskinen ikke kjenner igjen USB enheten.

Kjører XP med SP3 (Meget sikker på at det er SP3 og ikke SP2 jeg kjører på den maskinen)

Noen andre som har hatt lignende problem og har funnet en løsning på det?

Er da underlig at noe slikt kan skje helt ut av det blå

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet i går. Begynte med at minnepinnene mine ikke ble gjenkjent, så jeg prøvde de på en annen maskin. Der funket de fint, så jeg prøvde kameraet mitt først på denne maskinen, og så på en annen: resultatet ble det samme.

Viste seg at VirtualBox overstyrte USB-portene mine, så jeg uinstallerte det: problem solved. Meget mulig at dette ikke er tilfelle hos andre, men anyways, just my 5 cents...

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Hei..

Jeg får bare problemer i dag.. :(

..Okay her er problemet mitt denne gangen:

Hver gang jeg putter noe inn i USB porten(e) Mus, tastatur, Mp3-spillere, PSP, Mobil ja osv.. osv.. Da kommer denne meldigen opp i en lite boble nede i Høyre hjørne:

! Kjenner ikke igjen USB-enhet

En av USB-enhenten som er kobla til denne datamaskinen har en feil og Windows kan ikke gjenkjenne den.

Klikk på denne meldingen for å løse problemet. (har ikke hjelpi og trykke på bobla)

Hadde vert fint om noen har noe svar på mitt problem. Er litt trøtt og tenker ikke helt klart selv og hadde vert fint å fått pcen ferdig i dag fordi jeg skal på lan og hadde vert fint å sitte der med pcen i orden.

Takk på forhånd. :thumbup:

Mvh Einar

Vekker liv i en gammel tråd, da jeg hadde samme problemet selv og tilfeldigvis kom over den utrolig enkle løsningen som virker for flere som får følgende feilmelding (her på engelsk):

USB Device Not Recognized: One of the USB devices attached to this

computer has malfunctioned, and Windows does not recognize it. For

assistance in solving this problem, click this message.

Sure enough, when I check "My Computer", the "K" Drive (which is what

the drive was normally associated with) does not appear.

I check the "Device Manager" under "Universal Serial Bus Controllers"

and note an "Unknown Device" listed.

Å prøve andre USB-porter virker ikke.

Sletting av USB-enhetene i Enhetsbehandling + omstart fikser ikke problemet

Formatering av harddisk og nyinstallering av operativsystemet virker ikke heller... WTF?!?

10-12 timer med feilsøking forgjeves...

LØSNING:

Det som virket for min del var følgende:

1) Kople fra strømforsyningen til PCen. Det betyr at man napper ut 230V stikkontakten (Laptop: fjern i tillegg batteriet)

2) Lat som om du skal skru på PCen ved å trykke på AV/PÅ-knappen

3) Gjør noe annet i en halv time

4) Sett i strømkabel igjen (Laptop: husk evt. å sette inn batteriet først)

5) Skru på PCen

6) Kople til USB-enheten

7) Gled deg over at nå virker alt som det skal igjen.

Dette er så enkelt og så dumt at det nesten ikke er til å tro.

Enjoy!! :D

KILDER:

http://www.techspot.com/vb/topic23630.html

http://www.tomshardware.co.uk/forum/159374-35-unknown-device

http://www.online-tech-tips.com/computer-tips/usb-device-not-recognized/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...