TheOats Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Hvordan lager jeg en egen partisjon for å installere Vista på, for å teste? Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 my computer->manage->disk management hvis du ikke har nogen GB ledig så må du kjøpe ny disk, eller slette en nåværende partisjon... Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 my computer->manage->disk management hvis du ikke har nogen GB ledig så må du kjøpe ny disk, eller slette en nåværende partisjon... 9013460[/snapback] Takker, prøver det da. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Fant ikke manage->disk management :/ Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Noen som kan gi en mer nøyaktig forklaring på hva jeg må gjøre for å lage en egen partisjon for Vista? Edit: Kjører XP nå om det har noe å si. Vil lage en partisjon til Vista for å teste det for å se om jeg gidder å bruke det. Endret 7. juli 2007 av TheOats Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Noen som kan gi en mer nøyaktig forklaring på hva jeg må gjøre for å lage en egen partisjon for Vista? Edit: Kjører XP nå om det har noe å si. Vil lage en partisjon til Vista for å teste det for å se om jeg gidder å bruke det. 9020625[/snapback] Vist tråden ligger i feil avdeling kan kanskje en snill moderator flytte den? Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) I grove trekk må du gjøre dette: Endre størrelse på en eksisterende partisjon, sånn at du får ledig plass til å lage en ny partisjon. Ville hatt minst 15GB på OS-partisjonen til Vista. Disk Management-verktøyet ser ut til å ha litt begrensede muligheter når det kommer til å endre størrelse på partisjoner, så det er kanskje greiest å bruke et annet verktøy. (Dette er min erfaring iallefall.) Merk at det kan ta ganske lang tid å endre størrelse på en NTFS-partisjon med data på, siden filer kan måtte flyttes fysisk på disken. Før du begynner kan det være lurt å kjøre chkdsk samt å defragmentere disken. Og ta gjerne backup av viktige filer, siden muligheten for at et eller annet skjer alltid er der. Personlig foretrekker jeg Gparted for å gjøre endringer på partisjonene mine. Det er gratis, enkelt å bruke, og kommer på en kjekk LiveCD/USB. Endret 7. juli 2007 av humbuq Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 I grove trekk må du gjøre dette:Endre størrelse på en eksisterende partisjon, sånn at du får ledig plass til å lage en ny partisjon. Ville hatt minst 15GB på OS-partisjonen til Vista. Disk Management-verktøyet ser ut til å ha litt begrensede muligheter når det kommer til å endre størrelse på partisjoner, så det er kanskje greiest å bruke et annet verktøy. (Dette er min erfaring iallefall.) Merk at det kan ta ganske lang tid å endre størrelse på en NTFS-partisjon med data på, siden filer kan måtte flyttes fysisk på disken. Før du begynner kan det være lurt å kjøre chkdsk samt å defragmentere disken. Og ta gjerne backup av viktige filer, siden muligheten for at et eller annet skjer alltid er der. Personlig foretrekker jeg Gparted for å gjøre endringer på partisjonene mine. Det er gratis, enkelt å bruke, og kommer på en kjekk LiveCD/USB. 9023079[/snapback] Takker for bra svar =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå