Gå til innhold

Cloverfield eller hva enn det er det skal hete


Kebab GUD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Filmen ser bra ut på traileren ja, men etter det jeg har lest på IMDB, bør man ikke ha for høye forventninger. Kan si det veldig kort i spoilertekst for å ikke avsløre alt for mye.

 

 

 

Filmer utvikler seg ganske utradisjonelt i forhold til vanlige Hollywood filmer

 

 

 

Selv om jeg nå vet ganske mye om handlingen, skal jeg se på den, enten på kino eller hjemme. Men blir kun for å se det som skjer visuelt. Fortsatt mye action og spenning som er verdt å se.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat noen Oscar-vinner, men det var den nok heller aldri ment å bli. Absolutt mye god underholdning for pengene (er det ikke derfor vi drar på kino?), og et friskt pust i filmverden med sin camcorder-stil. Tidvis intens.

 

Dra og se filmen med et åpent sinn, og du vil forhåpentligvis bli positivt overrasket. Å forhåndsdømme en film er til ingen som helst nytte.

Lenke til kommentar
JJ Abrams (Lost, Alias, Star Trek XI) står bak en film som kommer i januar 2008, filmet 100% med hjemmevideo kamera, og som ikke ble annonsert før Tirsdag 3 juli når amerikanerene til sin overaskelse fik se teaser til filmen før Transformers

Dette var det første noen hadde hørt om denne filmen som for øyeblikket kalles "Cloverfeld" selv om det ikke er dens endelige tittel.

 

Det enete som er kjent nå er hva som vi ser i teaseren.. det er en Monster film.

Tenk Godzilla, bare med bra regisør, hjemmevideo og at det ikke er godzilla :p

 

Trailer

http://www.youtube.com/watch?v=H579lTqHPC0

 

Offisiel side

http://www.1-18-08.com/

 

Så denne filmen sist fredag, og jeg må si det er noe av det mest heftigste jeg har sett på kino.

Først var jeg litt skeptisk, fordi så alt for mange anmeldere har skrevet at man blir sjøsyk av filmen.

Bare for å avlive denne løgnen, så blir man ikke sjøsyk. Selv har jeg lav terskel når det gjelder kvalme, og jeg klarte meg helt fint.

 

Fra første øyeblikk der monsteret var med i handlingen, var filmen heftig og spennende.

Jeg anbefaler på det sterkeste å se denne filmen på kino. Man føler at man deltar i handlingene, siden det er filmet på en slik måte at det ser ut som et vanlig digitalkamera.

 

Jeg ville ikke ventet til den kom på DVD, se den heller på kino!

Lenke til kommentar

Så denne filmen i går på den nye Aurora-Kinoen her i Alta. Var virkelig en BRA film! Var stor virkelighetsgrad, og man følte virkelig at man var en del av crowden til tider. Spennende var den også, å for noen sinnsyke effekter?!! :o

 

Har ikke hadd "Glad jeg ikke er dem"-følelsen siden jeg så War of the Worlds, så denne fikk virkelig revet fram frykten i de fleste.

 

Vet ikke om det bare var meg, men var liksom en Half-Life feeling over hele filmen... Really good. Denne klatrer opp på Topp 5-listen min, utvilsomt! 9.5/10 !!

Lenke til kommentar

Hvem satt helt til rulleteksten var ferdig? Det gjorde jeg og noen kompiser. Helt på slutten hører du et lydklipp av en stemme. Den sier noe som er vanskelig å forstå, men baklengs blir det "It's alive" eller noe slikt. Sikkert nevnt før. Jeg likte filmen veldig godt. Enormt gode lyd/bilde effekter, utrolig spennende og nytenkende (håndholdt kamera)

 

8.5 / 10

 

Anbefales

Lenke til kommentar
Ikke akkurat noen Oscar-vinner, men det var den nok heller aldri ment å bli. Absolutt mye god underholdning for pengene (er det ikke derfor vi drar på kino?), og et friskt pust i filmverden med sin camcorder-stil. Tidvis intens.

 

Dra og se filmen med et åpent sinn, og du vil forhåpentligvis bli positivt overrasket. Å forhåndsdømme en film er til ingen som helst nytte.

 

Veldig enig i Porkis vurdering. Ingen topp 10, men jeg koste meg (om man kan kalle det det). Man blir dratt inn i handlingen gjennom denne cam-stilen. Særlig en scene med en telefonsamtale (spoiler ikke for dere som ikke har sett den), synes jeg var god. Det er kameraet som fortelelr historien her, ikke menneskene, og jeg synes en slik fortellervinkel fungerer meget godt i denne typen filmer. Slenger ikke på noe terningkast, men sier den er verdt et besøk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

New York er jammen meg en uheldig by. Terror, kjempeaper, monstre, aliens og virus er noe av det som prøvd seg på verdensmeteropolen. Noe har vært dårlig (Godzilla), noe har vært greit (I Am Legend) og noe har vært bra (King Kong). Cloverfield plasserer seg i sistnevnte kategori.

 

Å vise et monsterangrep fra vanlige menneskers perspektiv med en cam-corder er et genialt trekk. Det blir annerledes, det blir intenst og det blir troverdig. Jeg hadde absolutt en fornøyelig opplevelse hjemme i stua i går.

 

88703071v16_150x150_Front.JPG

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Hadde i trodd at en film som blir filmet 100% i dv-kamera skulle bli så bra.

Den er ikke filmet i DV. Den ble skutt på tre forskjellige kameraer - Panasonic AG-HVX200,

Viper Filmstream Camera (også brukt på bla. hele Zodiac) og Sony CineAlta F23. De to siste, som også ble mest brukt, koster altså noen årslønner, pluss et par årslønner for linser.

 

Det nærmeste du kommer DV er Panasonic HVX200, som ble brukt i bla. innendørs festscenene og flashbacksene der det var viktig å få frem "amatør-looken".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...