Gå til innhold

BEKREFTET: Priskutt på PS3/ny 80 GB-bundle

kilik

Anbefalte innlegg

Folk betaler 5-6000 for mobiltelefoner, så jeg syns ikke prisen nå er så fryktelig ille med tanke på hva man får. Man kan spille gratis online også :)

9019576[/snapback]

Jepp. Jeg hadde glatt punget 5-8000 for en uber 360 (som i motsetning til PS3 gikk an å programmere for).

Skjønner ikke hvorfor folk ikke aksepterer at konsoller i likhet med alt annet stiger i pris. Jeg kjøpte min PS2 på release for 4500,-!

Selvfølgelig bør det være rom for billigere konsoller. Men det bør også være rom for dyrere konsoller.

9020680[/snapback]

Den kosta ca 5500 på nærmeste elkjøp når den kom husker jeg. Kjøpte den 1,5 år senere for 3300 på siba.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når PS2 kostet kr. 4000+ hadde den så og si monopol. Dreamcast var nær døden, PS1 var utdatert, N64 var glemt og få hadde forventninger til Xbox. I tillegg var DVD veldig hotte saker. Nå er situasjonen en helt annen. Ingen konsoll har opplevd så mye konkurranse som PS3 med PS2 fortsatt i beste velgående, MS som for fullt har etablert seg i spillmarkedet og Nintendo igjen på offensiven.

Lenke til kommentar

Da er priskuttet bekreftet av Sony (den koster $499 fra i dag). Samtidig kommer det en ny bundle: 80 GB-modell med MotorStorm for prisen av den gamle ($599).

David Karraker has confirmed that starting today, the 60GB model of the PS3 will drop to $499. Excellent, if not entirely unexpected, news. Better still is a second announcement: that North America will be getting their hands on the 80GB model of the PS3 (to help with Sony's plans for HD movie downloads), which will be bundled with MotorStorm, and will cost $599

Kotaku

Merk at dette gjelder kun for Nord-Amerika foreløpig.

Virker naturlig at priser i Norge for de to pakkene blir henholdsvis 4990,- og 5990,-. Bare meg eller er 1000 kr. ekstra for noen få gigabyte ekstra og et lanseringsspill en rimelig dårlig deal? Harddisken er jo uansett oppgraderbar... Jeg ville i alle fall ikke gått for bundelen.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Virker naturlig at priser i Norge for de to pakkene blir henholdsvis 4990,- og 5990,-. Bare meg eller er 1000 kr. ekstra for noen få gigabyte ekstra og et lanseringsspill en rimelig dårlig deal? Harddisken er jo uansett oppgraderbar... Jeg ville i alle fall ikke gått for bundelen.

9034582[/snapback]

På toppen av dette har den nye modellen software-bakoverkompabilitet som i europa. Hvis jeg var amerikaner som hadde lyst på PS3 ville jeg dratt og kjøpt 60GB versjonen nå :)

Lenke til kommentar

Kan det være at de vil prøve å fase ut 60 GB-versjonen som de åpenbart tjener mindre på?

Samme som de gjorde med 20 GB-versjonen i vinter?

Står forresten "limited edition" på eska:

4uuytlv.jpg

Kan tenke meg en slik strategi:

1. Fase ut 60 GB i løpet av høsten til $499.

2. 80GB+MotorStorm satses på framover til $599 i en overgangsfase.

3. 80 GB eller kanskje 120 GB (for å ikke være dårligere enn Elite) blir den nye standarden til $499 (når 60 GB-maskinene er borte fra markedet).

Forøvrig koster det bare minimalt mer å produsere en 80 GB-disk i forhold til en 60 GB-disk. Jeg vil tippe ca. 5 kroner i ekstra kostnader for Sony. Faktisk kan det tenkes at 80 GB er billigere da det er større masseproduksjon av 80 GB-disker for tiden.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Tør påstå at en stor del av forumet består av ungdommer som går på skole/studerer og dermed ikke har særlig til inntekt å snakke om.

3k er grensen her, men dette er i alle fall et godt stykke på vei.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Priskutt kun i USA tror jeg gir dårligere salg her i Europa - de som sitter på gjerdet og venter på bedre spill / lavere pris blir nok sittende en stund til. Selv om det kommer et par bra spill til så vil nok jeg drøye litt ekstra hvis jeg vet at et priskutt er rundt hjørnet.

De som venter på priser rundt 3000 i Norge tror jeg må vente lenge dog, ny pris blir vel sikkert 4990,-

Lars

Lenke til kommentar
De som syns dette er mye for en spillmaskin, tørr jeg spørre om dere har inntekter?

PS2 var jo strengt tatt ikke noe billigere nesten noen mnd'er etter release.

Spillmaskin med andre funksjoner som bonus for 5000kr er ikke mye =/

9034949[/snapback]

Det er vel mye snakk om hva du faktisk får for pengene du betaler, i forhold til andre ting. I dette tilfelle en Xbox 360, som koster 3500,- (?).

Å ha råd til konsollen er en ting. Om det fortsatt er verdt det er vel noe helt annet. Det er jo snakk om 1/3 av lønna når du må punge ut 5500 for en konsoll.

Lenke til kommentar
Spillene er å vei, ikke mer å gjøre der akkurat nå. Uansett tror jeg pris er vel så viktig. Folk flest kjøper drittspill som Pirates of the carribean og Spiderman uansett.

9034878[/snapback]

Jo det man kan gjøre er å vente til det rette kommer og som ikke kommer andre steder, drittspiller sier du.. vel smaken er som baken.

Lenke til kommentar
De som syns dette er mye for en spillmaskin, tørr jeg spørre om dere har inntekter?

PS2 var jo strengt tatt ikke noe billigere nesten noen mnd'er etter release.

Spillmaskin med andre funksjoner som bonus for 5000kr er ikke mye =/

9034949[/snapback]

Jeg tjener vel 15k etter skatt i månden. Ja, jeg synes det er ALT for mye å kjøpe en PS3 til t.o.m 5k spenn. Jeg ser heller ikke hvilken "bonus" du snakker om, om det er blu-ray spiller ser jeg ikke noe fordel siden formatkrigen fremdeles regjerer. Noen som husker hvordan det gikk med DVD+ DVD- kampen?

Anyway.

Sony må kutte prisen helt ned til X360 nivå for å ha noen mulig sjangse til å konkurere. PS3 har priset seg selv totalt ut av markedet nå. Et priskutt til 3500 ,-, ca, tror jeg trenges.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...