Maestro Skrevet 8. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2003 Hei! Noen som kan opplyse meg om forskjellen på minne (til bærbar) type 2100 og 2700? Etter hva jeg har klart å snuse opp er det 2100 som brukes i de fleste bærbare nå til dags (f.eks Dell 4150 og 8200). Har tenkt å kjøpe meg en bærbar nå snart, men kjøper nok da med 256 minne og tenker på å stappe i en til med 256 med tiden. Er dette vanskelig? Noen som har en kort forklaring på framgangsmåte? -Maestro- Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2003 Forskjellen på PC2100 og PC2700 er at PC2700 er spesifisert for å tåle høyere hastigheter enn PC2100. Men man kan selvfølgelig kjøre en PC2700 på lavere hastigheter. BTW: PC2100 = 133MHz DDR = 2,1Gbyte/s PC2700 = 166MHz DDR = 2,7Gbyte/s Vet ikke om noen chipsett for bærbare støtter PC2700 ennå. Du får evt sjekke det ut... Å sette inn en ekstra ram-brikke i en bærbar er enkelt. Det eneste du må passe på er å sjekke at det er en ledig plass til ram. Man skrur bare opp et lokk på undersiden (sjekk i manualen hvor eller bare let deg frem) og sette brikken i det ledige sporet, og skru igjen lokket. Det er alt! Du trenger ikke gjøre noe mer, manskinen vil skjønne resten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå