taskvig Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Har hatt ett noenlunde fungerende oppsett for avspillinga av H264 filer (inkl mkv) bassert på XP og div codecs. Men pga høy CPU bruk bestemt jeg meg for å kjøpe ett 8500GT kort for å ta nytte av HW dekodingen i det istedet, men dette viste seg å by på flere utfordringer enn jeg trodde. Da det sålangt (tror jeg) kun finnes drivere til Vista som støtter full HW dekoding har jeg sålangt installert Vista Ultimate, nVidia 158.24 driver, PureVideo Platinum. Problemet videre var det å få spillt av alle filer MED HW dekoding, noe jeg ikke får til. Installerer jeg f.eks. Vista Codec pack får jeg spillt av alt men uten HW dekoding og cpu ligger på 50-60-70%. Prøver jeg PowerDVD 7.3 får jeg spillt av noen H264 filer og det ser ut til at HW dekodinga blir aktivert da CPU ligger endel lavere, men får ikke spillt av MKV fra PowerDVD. Så kort fortalt, jeg trenger litt hjelp til fungerende oppsett for å spille av "alle" HD filer (MKV er spesielt viktig) med HW dekoding, ideelt sett fra Vista Media Center men evt fra andre program... Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg lurer også på dette, for alle mkv filer jeg ser på bruker primært CPU.. ikke GPU delen >.< Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Matroska (MKV) er vel bare et containerformat, det er vel metoden innholdet er komprimert med som bestemmer om man kan få hw-akselerert eller ikke? -C- Lenke til kommentar
taskvig Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Du har forsåvidt rett i det, MEN av en eller annen grunn får ihvertfall ikke jeg HW dekoding til å fungere på Matroska mens det ser ut til å fungerer på annet, bl.a. WMV-HD og klippa som ligger på nVidia sine sider Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Se om G-Spott funker på MKV-filmene og finn ut hva de er komprimert med... -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå