joneoverland Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 som overskriften sier så reiser vi 5 stk til egypt neste uke... noen tips til hva vi må få med oss.. ?? og andre tips selvfølgelig... ikke særlig bereiste noen av oss.. takk på forhånd mvh Jone Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) som overskriften sier så reiser vi 5 stk til egypt neste uke... noen tips til hva vi må få med oss.. ?? og andre tips selvfølgelig... ikke særlig bereiste noen av oss.. Hurghada eller Sharm? Dette er uansett helt feil sesong for å reise dit, det er veldig varmt og solen dreper. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=786058 Endret 7. juli 2007 av robertaas Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Vel, Hurghada og Sharm er jo disse charterstedene bygget for turister. Det er faktisk mulig å dra til Egypt og holde seg unna de stedene. Jeg har vært der flere ganger, da jeg er involvert i noen investeringer i cruisebransjen der. Luxor, Aswan, Cairo etc. er byer med noe kulturelt innhold også. Men kan vel være greit at trådstarter forteller hvor reisen efter planen går. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Det er sikkert mange fine plasser i Egypt, men start å spis sånne magesjautabletter et par tre dager før du drar ned. Da får du faktisk sett noe mer enn toaletter. Apoteket har mange fine sådanne. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Det finnes en såkalt vaksine som virker i rundt 60 % av tilfellene av mavesyke. Koster noen kroner, du blander den selv - og drikker den. Tror du må drikke den to ganger, muligens en måned før, første gangen du benytter den. Har du brukt det innen et år trenger du vel bare en dose før du drar ned.. Lenke til kommentar
joneoverland Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 har tatt sånn tatt hele den suppa der skal bo i hurghada siden jeg ikke er så veldig bereist.. men skal en tur til kairo.. er det eneste jeg vet.. hva mer ?? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hurgahada er en totalt oppbygget turistby. Cairo er fint! Håper du blir der noen netter. Intercontinental og Grand Hyatt er flotte hoteller, ellers så har du jo alltid Four Seasons om midlene strekker til.. Håper du rekker mer enn det en charter-dagstur fra Hurgahada har mulighet til å få med seg... Med privat guide åpner også mulighetene seg for å komme INN i pyramidene. Dette er i midlertid sterkt begrenset, og kun et fåtall turister får komme inn. Tror Keopspyramiden tillater inntil 200 turister per dag, med andre ord et veldig lite antall, og ikke nok for fulle busslaster.... Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Anbefaler definitivt å dra innom Giza hvis man har muligheten til det. Kheops pyramiden er bare helt sykt imponerende å se live, man greier aldri helt å forestille seg helt hvor stor den er uten å se den. I tillegg er det jo ting som Sphinxen der. Man kan også, som noen andre har nevnt, gå inn i Kheops, men da må man være temmelig tidlig om morgenen, da dette kun er tilgjengelig for et meget begrenset antall personer per dag av hensyn til å bevare pyramiden. En av de andre to pyramidene der (Mykerinus tror jeg) er såvidt jeg husker åpen for alle som vil inn, mot betaling så klart. Men det anbefales ikke for folk med så mye som en liten antydning til klaustrofobi, for man må gå innover en veldig lang, trang, varm og funktig korridor. Og hvis man er i nærheten av Cairo så er Egyptisk museum et bra sted å dra innom, i alle fall hvis man synes det er spennende med egyptologi, mumier osv. (http://www.egyptianmuseum.gov.eg/) Kan kanskje være en ide å prøve å snylte litt på en eller annen guidet busstur der, da stedet blir mye mer spennende når man vet hva det er man ser på. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Jeg har vært inne i Kheops. Den andre tror jeg også er blitt begrenset til X antall mennesker per dag. Ang. Kheops tror jeg de slipper inn hundre stykker ved åttetiden, og hundre ved 1200. Du burde nok få deg en privat guide som kan hjelpe litt.. Lenke til kommentar
joneoverland Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 skal være 3 dager i kairo.. første dagen er det ving som styrer resten styrer vi selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå