or|on Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Sats på ett Sapphire 9500 128Mb.. NB. Ikke Pro Dette kan du forhåpentligvis "oppgrad" ved hjelp av software til 9700 om kort tid. Se her, http://www.guru3d.com/comments.php?categor...e0b97b50e4efaa3 Ett 9700 for prisen av ett 9500, ikke dårlig eller hva.. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 vil du at han skal kjøpe skit ram? nei gå for twinmos! jeg er meget fornøyd med mine! denne fyren her høres ut som en kar som bare kjøper ting pga det er på tilbud. Og det høres ut som at du ikke har særlig peiling skit-RAM? wtf? enda ett mitt er best innlegg Lenke til kommentar
qdos Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Corsair vil jeg anbefale å kjøpe hos quad.no. Det er skikkelige Corsairbrikker, - der XMS 3200 er PC3200. Om du holder hus i Oslo kan du også bestille på WEB-shop og hente brikkene hos Quad i Sinsenveien i Oslo, - rett nedenfor ringveien på Sinsen. Betyr det da at Corsair lager to typer XMS3200-brikker? En type som er overklokket, og en type som er original PC3200? Brikkene må vel være merket på en eller annen måte som skiller de fra hverandre hvis så er tilfelle... Lenke til kommentar
BUFF Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hvis du skal kjøre Dual DDR så kjøp i hverfall ikke noe høyere enn PC2700, for å kjøre Dual DDR kan du ikke ha noe høyere enn PC2100, men da har du bra RAM til neste gang, men nå som PC2700 er ganske billig (nå tenker jeg billig RAM hos komplett) så er det vel å kjøpe med engang . Gå også for enten TI4600 (rundt 1998,-) eller Radeon9700/9500 rundt 2300, det er ikke overkill for maskinen din, disse korta begynner å bli overkill nå du går ned og nærmer deg 1,4Ghz og lavere. -BUFF Lenke til kommentar
pskard Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Corsair vil jeg anbefale å kjøpe hos quad.no. Det er skikkelige Corsairbrikker, - der XMS 3200 er PC3200. Om du holder hus i Oslo kan du også bestille på WEB-shop og hente brikkene hos Quad i Sinsenveien i Oslo, - rett nedenfor ringveien på Sinsen. Betyr det da at Corsair lager to typer XMS3200-brikker? En type som er overklokket, og en type som er original PC3200? Brikkene må vel være merket på en eller annen måte som skiller de fra hverandre hvis så er tilfelle... De lager bare en type av hvert. XMS3200 går stabilt på 400 MHz. XMS3500 minnet deres er stabilt på 434 MHz. TwinMos brikker fra Komplett med Winbond brikker også et godt valg tror jeg. Jeg villle personlig anbefalt deg å kjøpe en XP2400+ (Tbred-B) kjørt den på 400 FSB. Det gir meget bra ytelse og en slipper på lik linje med P4 hovedkort å kjøre feil PCI/AGP hastighet. nForce2 bruker HyperTransport for å koble PCI/AGP til FSBen og da er en kvitt problemstillingen. Intel skal vel også over på 800 FSB og jeg vet ikke om alle dagens hovedkort støtter det ennå mht fremtidige oppgraderinger. Dersom du skal overklokke så er det mye lettere å gjøre med XP enn med P4 da XPene (Tbred-B) kommer uten multiplierlås (om en bruker nForce2). Tviler også på om du merker forskjell på en P4 @ 3 GHz og en XP @ 2,2 GHz. De skal være like raske. XP2400+ kan du også klokke en del lengre enn 2,2 GHz. Så en på forumet her som klokket den til 2,7 GHz! På min XP har jeg en 23dB vifte (hører den nesten ikke) og den kan lett klokkes til 2,3 GHz og trolig en god del lengre med større vifte. Til en tidligere post: Har ASUS A7N8X Deluxe selv med PC3200 minne og får ca 3,1 GB/s minnebåndbredde. Det er _mer_ enn nok for en XP. Det er bare P4 som trenger massevis av båndbredde for å yte bra. 3 GB/s er _mer_ enn nok for en XP på 2,2 GHz. Fikk forøvrig 206 poeng i CPUmark99 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå