mortenandre Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Jeg kjøpte nettopp Sapphire Radeon HD 2900 XT, og putta det i pc'en. Men probleme er at jeg ikke for på skjermen. Den er helt død. Viss jeg kobler skjermen til den bærbare funker den fint. Kan det være at jeg har en strømforsyning på 350 W bare? Endret 5. juli 2007 av mortenandre Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Ja, du må helt sikkert ha en bedre PSU til det skjermkortet. Sitter selv med et 7900GTO som nesten blir effektgjerrig i forhold til 2900XT, og jeg måtte kjøpe ny PSU (hadde en 375W). Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 2900 XT tar ca 350W alene ved load! så jeg tror du trenger minst en 500W Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Les denne: http://www.hardware.no/guider/stromforsyni...tt_er_nok/39448 Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Jeg kjøpte nettopp Sapphire Radeon HD 2900 XT, og putta det i pc'en. Men probleme er at jeg ikke for på skjermen. Den er helt død. Viss jeg kobler skjermen til den bærbare funker den fint. Kan det være at jeg har en strømforsyning på 350 W bare? 9011875[/snapback] Du må ikke koble inn noen kabler i kortet da? Eller er det bare å putte det i PCI-EX...porten? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Jeg kjøpte nettopp Sapphire Radeon HD 2900 XT, og putta det i pc'en. Men probleme er at jeg ikke for på skjermen. Den er helt død. Viss jeg kobler skjermen til den bærbare funker den fint. Kan det være at jeg har en strømforsyning på 350 W bare? 9011875[/snapback] Du må ikke koble inn noen kabler i kortet da? Eller er det bare å putte det i PCI-EX...porten? 9016958[/snapback] Jo, du må koble til PCI-E kablen(e) (i 2900XTs tilfelle er det vel to stykker antar jeg) fra PSUen, ellers får det i hvertfall ikke nok strøm! Men PSUen din er altså altfor svak for det kortet. Det er det, eller i hvertfall ett av de, mest effektkrevende kortene på markedet nå. Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Jeg kjøpte nettopp Sapphire Radeon HD 2900 XT, og putta det i pc'en. Men probleme er at jeg ikke for på skjermen. Den er helt død. Viss jeg kobler skjermen til den bærbare funker den fint. Kan det være at jeg har en strømforsyning på 350 W bare? 9011875[/snapback] Du må ikke koble inn noen kabler i kortet da? Eller er det bare å putte det i PCI-EX...porten? 9016958[/snapback] Jo, du må koble til PCI-E kablen(e) (i 2900XTs tilfelle er det vel to stykker antar jeg) fra PSUen, ellers får det i hvertfall ikke nok strøm! Men PSUen din er altså altfor svak for det kortet. Det er det, eller i hvertfall ett av de, mest effektkrevende kortene på markedet nå. 9017843[/snapback] Har ikke noen av di kablene på den psu'en jeg har nå...Men har bestilt: Corsair Powersupply 620W + det andre i signaturen min Lenke til kommentar
Aleksander91 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg kjøpte nettopp Sapphire Radeon HD 2900 XT, og putta det i pc'en. Men probleme er at jeg ikke for på skjermen. Den er helt død. Viss jeg kobler skjermen til den bærbare funker den fint. Kan det være at jeg har en strømforsyning på 350 W bare? 9011875[/snapback] Du må ikke koble inn noen kabler i kortet da? Eller er det bare å putte det i PCI-EX...porten? 9016958[/snapback] Jo, du må koble til PCI-E kablen(e) (i 2900XTs tilfelle er det vel to stykker antar jeg) fra PSUen, ellers får det i hvertfall ikke nok strøm! Men PSUen din er altså altfor svak for det kortet. Det er det, eller i hvertfall ett av de, mest effektkrevende kortene på markedet nå. 9017843[/snapback] Man må liksom ha en 620 W strømmforsyning til det korte.. eller det er det som er anbefalt. Jeg har det samme. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 500 watt holder til et normalt system med det kortet, selv om det kan være greit å kjøpe seg 600 watt eller mer, fordi da må ikke PSUen alltid gå med høy load, og spenningene vil holde seg mer stabile. Da kan du også oppgradere uten å igjen måtte kjøpe ny PSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå