Andrs Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Jeg fikk i dag solgt mitt første bilde til Dagbladet. Det var et bilde av noen campingvogner som fløyt i vannet. Det skal trykkes i morgen. Gleder meg til det kommer på trykk i morra:):) Deilig å endelig få solgt et bilde:):) EDIT: Og fikk akurat telefon fra VG. Har solgt det samme bildet til de og. To ganger salg på en dag:) *Lykkerus* Endret 5. juli 2007 av Andrs Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Og fikk akurat telefon fra VG. Har solgt det samme bildet til de og. To ganger salg på en dag:) *Lykkerus* De sa ikke hvor mye de betalte, men de skulle sende tipshonorar. EDIT: Vg sa hvor mye de skulle betale: 1750kr . Endret 6. juli 2007 av Andrs Lenke til kommentar
toazty Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 hvordan går man egentlig frem når man vil selge bilder til slike aviser ?det lurer jeg på.. hmm.. trenger noen lett tjente penger legg ut bildet , la oss få se mesterverket Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Fy faen så herlig.. Holder selv på med litt fotografering.. Men siden jeg bor på en forholdsvis liten plass (8000 innbyggere) skjer det ikke så veldig ofte ting som man kan knipse bilder... Men det har hendt et par ganger hvis jeg hadde hatta kameraet med meg at jeg kunne tjent noen grunker, men den gang ei Men jeg sier gratulerer til deg =) Lenke til kommentar
Markusll Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Gratulerer Får vi se bildet? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Samme bilde til både VG og Dagbladet. Håper du informerte om at du hadde solgt bilde til Dagbladet da du solgte det til VG. Og omvendt. Er spesielle regler innenfor dette, hvor aviser betaler en sum om de er alene om bildet og en annen sum om bildet er solgt til andre aviser. Men gratulerer (: Endret 9. juli 2007 av The_Fire Lenke til kommentar
Dryzz Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Vedder på du skremte driten av han nå, for det hadde jo vært det mest typiske om han ikke hadde gjort det Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Samme bilde til både VG og Dagbladet. Håper du informerte om at du hadde solgt bilde til Dagbladet da du solgte det til VG. Og omvendt. Er spesielle regler innenfor dette, hvor aviser betaler en sum om de er alene om bildet og en annen sum om bildet er solgt til andre aviser. Men gratulerer (: 9039237[/snapback] Reagerte på det samme når jeg leste det ja.. Men kommer jo veldig ann på med hvilke rettigheter han har solgt bildet. Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Stilig!! Jeg skal begynne å gå rundt med kamera 24-7 edit: hvordan fikk de vite om bildet ditt?? Anonserte du det for avisen? Endret 11. juli 2007 av jorgen_re Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg fikk 400kr av Hgsd Avis for å sykle ned i sentrum og ta bilde av et hus Grattis Lenke til kommentar
toazty Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 ka hus du tok bilde av da? kossen går du fram for å selge til aviser osv? Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Her har jeg fått masse spørsmål og vil svare:): Når jeg skulle selge bildet sendte jeg noen av bildene jeg hadde tatt av flommen, som kunne være aktuelle, til tips adressa til vg og dagbladet. så ringte de meg og ba meg sende de store filene og avtalte beløp. Samme bilde til både VG og Dagbladet. Håper du informerte om at du hadde solgt bilde til Dagbladet da du solgte det til VG. Og omvendt. Er spesielle regler innenfor dette, hvor aviser betaler en sum om de er alene om bildet og en annen sum om bildet er solgt til andre aviser. Men gratulerer (: 9039237[/snapback] får håpe de ikke leser hverandres aviser . Nei, det går helt fint det om jeg ikke har avtalt noen eksklusiv rett til noen av de. Men jeg informerte de ikke om at jeg hadde solgt bilde fra før. Men det har vel ikke de noe med ? Her er bildet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=794146&hl= Jeg kan legge til at det også var overaskende lett å selge bilde. bare sende en mail og svare på telefonen. Men lurer litt på hvor det blir av de 2000 kronene da :s. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Kanskje VG leser Dagbladet allikevel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå