Lurifaksen Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Bestillte nettopp den billigste PC2100 512MB brikken jeg fant: DDR-DIMM PC2100 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC266MHz) På denne, var det et TwinMOS klistremerke. Wow! tenkte jeg, og trodde jeg hadde fått noe bedre enn jeg hadde bestillt. Men når jeg skal sette den i PC'en, så legger jeg merke til at den gamle RAM brikken min, som har akkurat samme spesifikkasjonene som den nye, bortsett fra at det var 256MB, også har twinMOS klistremerke på! Bertyr klistremerket at det faktisk er proff RAM fra skikkelig produsent, eller er det TwinMOS klistremerke på alle noname? Lenke til kommentar
exis Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 samma har skjedd meg. men har også fått uten klistremerke... Lenke til kommentar
run Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Det var litt av et spørsmål. NoName-ram er produsert et sted de også, - og da er det vel TwinMos du har fått ved begge tilfellene. det er et bra marke og du har vært heldig, - men det er nok ikke helt uvanlig. Selgeren kan ganske enkelt levere det han har på lager da, - om innkjøpsprisen hans tilater det. ikke sant? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Bestillte nettopp den billigste PC2100 512MB brikken jeg fant:DDR-DIMM PC2100 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC266MHz) På denne, var det et TwinMOS klistremerke. Wow! tenkte jeg, og trodde jeg hadde fått noe bedre enn jeg hadde bestillt. Men når jeg skal sette den i PC'en, så legger jeg merke til at den gamle RAM brikken min, som har akkurat samme spesifikkasjonene som den nye, bortsett fra at det var 256MB, også har twinMOS klistremerke på! Bertyr klistremerket at det faktisk er proff RAM fra skikkelig produsent, eller er det TwinMOS klistremerke på alle noname? Fordi om du bestiller noname ram så kan det være bra kvalitet det og. Men eg er heller villig til å betale litt ekstra for merke navnet for da vet du hva du får. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Ok, så jeg har altså fått en helt vanlig TwinMOS brikke, som egentlig koster litt mer? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 nei... jeg kjøpte over disk i sommer på komplett data (trondheim) en no-name pc2700 brikke, og gjett.. det var en Twin-MOS, og en kamerat kjøpte en no-name pc-2700 for noen uker siden, og gjett, det var en Twin-MOS,. Før hjul ble det kjøpt en nye no-name pc2700 brikke til skolepc'n, go gjett, det var en Twin-MOS... tilfelle ? tvilsomt.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Om leverandøren ikke har på lager noen "tvilsomme" ram-merker så kan de vel sende deg en merke-brikke. Det har skjedd med meg ca halvparten av gangene jeg har kjøpt noname-ram. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Ok, så jeg har altså fått en helt vanlig TwinMOS brikke, som egentlig koster litt mer? Akkurat samma skjedde her! Bestilte hos MP og fikk TwinMos Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 jeg kjøpte såkallt "original RAM" fra komplett. Ble kjempeglad da jeg så at det var TwinMos : Vet ikke om det skal være slik, eller om det var tilfelldig...but who cares, i`ve got merkeRAM! Lenke til kommentar
STURM Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Twinmos ram'en dere har fått er nok andre eller tredje sortering fra twinmos. De produserer nok ikke utelukkende kvalitetsram. Lenke til kommentar
mnx Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg har ved 2 forskjellige anledninger bestillt 3x128 TwinMOS 2100 fra Komplett.no, det var vel ca 3 mnd mellom bestillingene. Begge gangene fikk jeg brikker som IKKE hadde noe TwinMOS klistremerke. Har spurt Komplett om det skal være sånn, 'Ja' sa de. Er dette tilfelle eller? Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 3 av de 3 gangene jeg har kjøpt no-name ram på komplett har jeg fått TwinMos ram...kan vel ikke være tilfeldig at de ikke har no-name ram inne hele tiden siden det er så mange som sier det samma som meg... Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Har også fått TwinMos brikker ved kjøp av noname brikker... Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 512MB pc3200 noname ram fra komplett=Twinmos her og.... Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 nei... jeg kjøpte over disk i sommer på komplett data (trondheim) en no-name pc2700 brikke, og gjett.. det var en Twin-MOS, og en kamerat kjøpte en no-name pc-2700 for noen uker siden, og gjett, det var en Twin-MOS,. Før hjul ble det kjøpt en nye no-name pc2700 brikke til skolepc'n, go gjett, det var en Twin-MOS... tilfelle ? tvilsomt.... O uvitende individer! Jeg har sagt det leeeenge - det er ikke et tilfelle, det kalles Komplett. :wink: 8) Nei, da, den var litt slem, men jeg ville bare poengtere at jeg har sagt det en stund ..... Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Dette er brikker med 3. parts sortering fra TwinMos, som de ønsker å kalle for NoName. TwiMos orginalbrikker bruker førstesortering og har chipper med høyere kvalitet og mindre feil (som det er myyyye av på rambrikker). For ordensskyld: Dette gjelder faktisk veldig mange produsenter. Apacer også. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 jaja heldige meg som har fått TwinMos brikker jeg kan kjøre på CL2 da, når jeg kjøpte "noname ram" men det var på startit Lenke til kommentar
CFD Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hvorfor smiler dere over Twinmos ram? 3200 rammen er veldig god men alt under der er ikke noe særlig. Har sett mange tester av dette og jeg har tilogmed hatt 1x 512pc2100 Twinmos og 1 256pc2700 twinmos brikke. 2700 brikken klarte ikke 166 engang. 2100 brikken klarte 140.. Ikke akkurat noe og skryte av. Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Personlig kjører jeg TwinMOS PC2700 ved 180MHz og vet at mine funker opp til 196MHz ved å bruke relativt instillinger (ved bruk av kun en brikke). Synes det er en del å skryte av for en PC2700 sertifisert brikke... Agrippa Lenke til kommentar
formann Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Det kan bety at det er TwinMos som har satt sammen brikken, men at de brikkene ( selve ram chipsa ) er no-name. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå