Zink Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Er litt usikker på hvor tema passer best, men poenget gjelder hdd tilslutt Lynet tok ei maskin her i nabolaget, ei som jeg bygde for noen år siden. SocketA, nylig oppgradert med ram ++ Den er visst mer enn bra nok der i huset EPoX EP-8RDA+ Dvs. de ønsker ikke bytte, hvis det er mulig. Dog, SocketA med nForce2 400 Ultra er ikke enkelt å få tak i lenger (bortsett fra ubekreftet levering 18.08...), og Epox har lagt ned diverse avdelinger, dvs. ingen respons på replacement derfra. Fant omsider et kort og bestilte MSI K7N2 Delta2 Premium Men, kom til å tenke på Sata-kontroller på msi-kortet og at sørbrua er MCP-S, mens epox-kortet har MCP-T (Soundstorm). Spørsmålet blir da om jeg må formatere hdd, eller vil det holde å legge inn lyd-drivere etc.? Jeg har en mistanke om at problemer kan dukke opp kanskje allerede i oppstarten. Da er det jo greit, formatering basta - det jeg er mest skeptisk til er at det hele tilsynelatende går strøkent, men så melder problemer seg etterhvert pga. forskjellene som tross alt er der. edit: Det ble formatering, fordi det ikke lot seg gjøre å validere lisensen via nettverket etter reinstallering på dette kortet. Plukka derfor ut viktige filer i sikkermodus uten nettverk før formatering. Endret 10. juli 2007 av Zink Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Trenger ikke formatere, men windows må reinstalleres og drivere må legges inn på nytt. Endret 5. juli 2007 av Lefse Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Er litt usikker på hvor tema passer best, men poenget gjelder hdd tilslutt Lynet tok ei maskin her i nabolaget, ei som jeg bygde for noen år siden. SocketA, nylig oppgradert med ram ++ Den er visst mer enn bra nok der i huset EPoX EP-8RDA+ Dvs. de ønsker ikke bytte, hvis det er mulig. Dog, SocketA med nForce2 400 Ultra er ikke enkelt å få tak i lenger (bortsett fra ubekreftet levering 18.08...), og Epox har lagt ned diverse avdelinger, dvs. ingen respons på replacement derfra. Fant omsider et kort og bestilte MSI K7N2 Delta2 Premium Men, kom til å tenke på Sata-kontroller på msi-kortet og at sørbrua er MCP-S, mens epox-kortet har MCP-T (Soundstorm). Spørsmålet blir da om jeg må formatere hdd, eller vil det holde å legge inn lyd-drivere etc.? Jeg har en mistanke om at problemer kan dukke opp kanskje allerede i oppstarten. Da er det jo greit, formatering basta - det jeg er mest skeptisk til er at det hele tilsynelatende går strøkent, men så melder problemer seg etterhvert pga. forskjellene som tross alt er der. 9011398[/snapback] Typisk tilfelle hvor du setter sammen maskinen og ser hva som skjer. Det jeg regner med kan skje (hvis du har XP) er at du må validere installeringen på nytt. Deretter må du nok påregne å installere drivere til onboard-HW (nettverk, lyd og evt. grafikk). Hvis alt dette går smutt skal det ikke være noe oppdukkende fuss etterhvert. Byttet selv et hovedkort fra et gammelt Dell i915G til et AsRock 945GE og det eneste jeg måtte gjøre var å validere Windows på nytt og legge inn nye drivere (de gamle driverne går i "safe-mode" når de ikke finner rett HW. Edit: Siste avsnitt Endret 5. juli 2007 av trettifire Lenke til kommentar
Zink Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Mange takk for grei info og kjappe svar! Hdd har WinXP Pro SP2, visstnok jevnlig oppdatert - Da står det igjen å se om gammel nVidia går like glatt som litt nyere Intel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå