Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows finner ikke skjermkortet...

Anbefalte innlegg

Hei,

har følgende problem:

Jeg skulle bytte skjermkort, men etter byttet greier ikke windows å identifisere det nye skjermkortet. Jeg har nå prøvd med tre forskjellige skjermkort (inkuldert det originale), men ingen av dem blir funnet. Derfor har jeg konkludert med at kankskje selve sokkelen jeg putter skjermkortet nedi i hovedkortet har blitt ødelagt i bytteprosessen...

Imidlertid...

Når jeg starter maskina kommer det opp riktig info om skjermkortet rett etter at den har bootet.. hmm..kan det være feil et annet sted? Jeg har også brukt funksjonen "add/remove" hardware men finner ikke noe gjennom det.

Hovedkortet er et Abit NF7-S v.2

Hvis det er hovedkortet som er gåent, og noen har et likt liggende, er jeg velding interessert i å kjøpe det! Man slipper vel å installere windows på nytt om jeg bytter ut hovedkortet med et likt et?

Håper på noen gode forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror det beste du kan gjøre, er å reinstallere windows, da vil det fungere som det skal !

:cool:

9011948[/snapback]

Ved bytte av hovedkort? Eller for å få windows til å finne skjermkortene? Ser ikke ut til at jeg får tak i et annet hovedkort som er likt det jeg trenger uansett, gitt..

Lenke til kommentar

Det skjedde det samme til meg, vell nesten:

Jeg satt og spilte bf2 da jeg kom borti strømkabelen så pc'en slo seg av...

Når jeg slo på igjen finner ikke windows lydkortet, ergo ingen lyd...

Installerte OS på nytt og det funka fjell :D

Lenke til kommentar

Når du setter inn et nytt skjermkort, må du fjerne den gamle driveren før du setter inn ditt nye? Har du gjort det?

Eg pleier å slette cmos også.

korka: Å installere/formater c partisjone er siste utvei? Du lærer en del ved å prøve å fikse problemene, som av og til oppstår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...