Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Byttet skjermkort - PC restarter (LØST)

Anbefalte innlegg

Satte i minne 1 GB og kort X1650 PRO 256

Startet opp PC :

Først vises BIOS bildet glorete og opphakket, så laster XP helt til skrivebordet dukker opp, før alt kutter tvert og restarter. BIOS bildet som viser en person i silhuett og ASUS i fine bokstaver er jo helt ødelagt nå! Ser ut som et dårlig Commodore 64 spill.

Har resatt BIOS og sjekket at koblingen av strømkabel til grafikkortet er som beskrevet. Minnebrikken sitter som den skal.

Andre opplysninger

PSU på 330 W.

Minne vises korrekt i BIOS.

Har ingen drivere installert til skjermkortet, da de ble avinnstallert før skifte av kort.

Har to minnebrikker med CL 2.5, men den nye har CL 3. Var dette en tabbe?

Fikk startet opp i Safe modus og det gikk greit, men da går det ikke å innstallere driver til grafikkortet. da brukes vel en onboard VGA-driver så det må ha noe med det å gjøre.

Hva kan være feil? For lite strøm? At skjermkortet er noe annet en 1,5 V eller ikke passer på annen måte? Håper noen har noen tips.

Huff, at det skal være på den måten her.............................. :thumbdown:

LØST! Problemet var programmer som starter opp og legger seg som tray icons.

TA-TA-TA! :dribble:

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja jeg er nesten 100% sikker på at 330w er for lite for det oppsettet, en bra 400-500w er og anbefale.

denne er grei:

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=159376

vis ikke er mist 500 og anbefale, som igjen er litt dyrere.

9015616[/snapback]

Får gå for en ny PSU. Sapphiretch sin moderator anbefaler noe mellom 20 og 25 A for mitt system på 12 V. Min kan bare levere 18 og med 22 på max. I tillegg henger det seg akkurat når ny hardware kjøre igang for å bli gjenkjent av XP, så mye tyder på at dette stemmer.

Søren og :hrm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg satt Radeon 1650 kortet i en annen PC, og der fungerer det som det skal. Ingen problemer i det hele tatt og PSU der var på 300 W...... Denne PCen ble bygd til et familiemedlem i fjor 2006, av meg. Hovekortet der er MSI PM8M3-V. Nyere enn hva jeg har, men av langt billigere type.

Det må være noe med hovedkortet mitt, manglende BIOS oppdateringer fra ASUS eller ATI drivere som ikke er helt fjernet. Nå mer eller mindre er jeg tom for flere ideer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...