huldal Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Har nå fått tilbud på nybil....og Forhandler kan innrømme 7500,- rabatt hvis bilen blir brukt i arbeid og jeg mottar kj. godtgjørsle... Er dette vanlig praksis? Jeg bruker bilen av og til i arbeid og mottar kjøregodtgjørsle.... men det er kanskje snakk om 30-50 ganger i året..... er jeg da "kvalifisert" til å få rabatten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Importør og forhandler sponser av og til litt dersom det skal være "firmabil", men det er vel et krav at bilen skal benyttes i hovedsak til kjøring i arbeid. Noe av årsaken til avslaget er at du da ofte blir forelagt en næringskjøpskontrakt, og ikke en forbrukerkjøpskontrakt. Dette gjør at du mister reklamasjonsretten i 5 år (siden den gjelder bare ved forbrukerkjøp), og sitter igjen med kun garantien (vanligvis 2-3 år). Dette sparer både forhandler og importør på, siden du må dekke utgifter til det som ryker etter at garantien er gått ut (som du kanskje ville fått på reklamasjonsretten ved forbrukerkjøp). Så får du selv vurdere om det er verdt avslaget. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Då er det selvsagt ikke verdt avslaget Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Prøv deg, og se hvilken avtale de legger frem! Jeg har kjøpt ny bil på denne ordningen flere ganger, og siste gangen fikk jeg faktisk forbrukerkjøpskontrakt (og 5 års reklamasjonsrett). Mulig dette var feil fra selgerens side, men jeg klaget ikke Lenke til kommentar
picpac Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Burde uansett være mulig å få noen prosent rabatt, hvis du da ikke allerede har fått det på den prisen du har fått fra selger. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Har fått ned bilen 20.000 i forhold til prisliste (levert drammen). Bilen kjøpes i Møre og Romsdal. Lenke til kommentar
Gynt Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Har fått ned bilen 20.000 i forhold til prisliste (levert drammen). Bilen kjøpes i Møre og Romsdal. 9027668[/snapback] Kunne vært interessant å vite hva slags bil det er snakk om Lenke til kommentar
huldal Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Opel Astra st.vogn 1.3 cdti 2008 mod Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Høres ut til å være en grei rabatt? Har du fått rabatten på en "ren" bil, eller har de smurt på dyre vinterdekk og andre greier der de har drømme-marginer (fortjeneste) og gitt rabatt på disse også? Mitt råd er å kjøpe bilen så ren som mulig fra forhandler, de tjener rått på å pushe vinterhjul etc samtidig som de selger bilen. Håper du har prøvekjørt bilen godt? Jeg opplevde 1.3 CDTi som helt OK på langtur, men den mister pusten noen sekunder ved gearskift (pga fall i turbotrykket) og er kraftløs når du starter fra tomgang i kryss/rundkjøringer. Jeg var heller ikke spesielt imponert over 1.7, men 1.9'ene går bra. Og sikkert også de nye 1,7'ene, som tar over for Fiat-motorene (selv om jeg ikke har prøvd de nye ennå). Lenke til kommentar
huldal Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Bil er uten vinterdekk, dette kjøper jeg når vintern kommer og postkassen blir full av reklame med dekkforhandlere som vil selge dekk. extra utstyret som takboks og sånt tar jeg 10 minutter før jeg skal skrive kontrakt.....regner med at da er det enklere og få gode rabatter på det også...... har nesten en avtale på 50% for extra utstyr som kan monteres av forhandler....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå