Gå til innhold

Silobilde, kritiser meg :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei. Likte ikke at siloen ble plassert litt skjevt. Ellers har jeg en enorm fasinisasjon for noen siloer ved meg, hvor de er plassert i et ellers så billedskjønt naturlandskap, og bryter helt og holdent med dette. Jeg likte også trappen. Men jeg synes også det ble litt lite interessant. Som sagt forstår jeg hvorfor du liker det, og jeg liker det også, men ikke SÅ godt.

Lenke til kommentar

bilde er som kontorstol påpeker kjedelig. Det er flatt og uten spenning.

Selv ser jeg andre bilder som kunnet komme bra ut på denne locationen med trappa som snurrer rundt siloen. Hva med å for eks. klatre opp selv stikke kamera ut sprinklene for å få et spennende perspektiv langs trappa?

Lenke til kommentar
bilde er som kontorstol påpeker kjedelig. Det er flatt og uten spenning.

Selv ser jeg andre bilder som kunnet komme bra ut på denne locationen med trappa som snurrer rundt siloen. Hva med å for eks. klatre opp selv stikke kamera ut sprinklene for å få et spennende perspektiv langs trappa?

9010793[/snapback]

 

Bildet er tatt av en betongsilo, det er ikke lov å gå inn på anlegget der, stengt med port og greier :/

Lenke til kommentar

Bildet er tatt av en betongsilo, det er ikke lov å gå inn på anlegget der, stengt med port og greier :/

9010804[/snapback]

er det et nedlagt sted eller er det i full drift?

hvis ikke....

porter og gjerder kan alltids klatres :innocent::whistle:

Lenke til kommentar

Ikke spennende, ok, men det kommer ann på øyet som ser. Selv ser jeg klart potensialet i bildet, men noe må forandres. Det må rettes, som de andre har påpekt. Jeg ville også ha croppet bort den nederste "modulen", slik at bildet blir enda mer monotont og "kjedelig". Trappen som kontrast mot den monotone bakgrunnen av betong og blå himmel kan skape en flott lek med former, men da må alt som forstyrre det enkle og ensartede innholdet bort.

Jeg vurderte å gjøre det for deg, men har ikke nok plass igjen til å sløse det bort på andres arbeider. Legg ut en ny versjon med de forandringene, så tror jeg også flere ser det potensialet jeg mener å se her.

Lenke til kommentar

Bildet er tatt av en betongsilo, det er ikke lov å gå inn på anlegget der, stengt med port og greier :/

9010804[/snapback]

er det et nedlagt sted eller er det i full drift?

hvis ikke....

porter og gjerder kan alltids klatres :innocent::whistle:

9010914[/snapback]

 

Full drift, men de driver jo ikke på på natten, men tror alikevell ikke at jeg får noe bra bilde der oppi, men hadde vært gøy å gå i den, sånn bare for moroskyld :p

Lenke til kommentar
Ikke spennende, ok, men det kommer ann på øyet som ser. Selv ser jeg klart potensialet i bildet, men noe må forandres. Det må rettes, som de andre har påpekt. Jeg ville også ha croppet bort den nederste "modulen", slik at bildet blir enda mer monotont og "kjedelig". Trappen som kontrast mot den monotone bakgrunnen av betong og blå himmel kan skape en flott lek med former, men da må alt som forstyrre det enkle og ensartede innholdet bort.

Jeg vurderte å gjøre det for deg, men har ikke nok plass igjen til å sløse det bort på andres arbeider. Legg ut en ny versjon med de forandringene, så tror jeg også flere ser det potensialet jeg mener å se her.

9010930[/snapback]

 

god ide PMnormal men det vil nok fortsatt ikke være et godt bilde etter cropping det må nok litt mer til.

skarpheten må opp

kontrasten like så.

 

prøv følgende fremgangsmåte etter croppen gå i canals, klikk på den røde, image-adjustments-ligth/contrast, still kontrasten opp mellom 30 og 40%.

gjør det samme med den grønne kanalen (med eksakt samme kontrast %)

 

evnt. kan du legge på en vignetrering før du gjør det med fargekanalene.

Lenke til kommentar
La inn et opprettet bilde, pluss et bilde i litt mer froskeperspektiv, var det noe sånnt du tenkte deg ET-Media?

9011046[/snapback]

nja ikke akkrurat men det nye ga meg litt mer en det første.

er generelt glad i froskeperspektiv men det blir lett oppbrukt for tiden.

Lenke til kommentar

Dette var et spennende bilde med mye potensiale, men slitt kjedelig etter min mening slik som du presenterer bildene. Synd det ikke er luft på begge sider av bygningen. Dette motivet hadde gjort seg i svart hvitt med litt ekstra vignettering, hadde garantert blitt bedre etter mitt syn!

Lenke til kommentar
Dette var et spennende bilde med mye potensiale, men slitt kjedelig etter min mening slik som du presenterer bildene. Synd det ikke er luft på begge sider av bygningen. Dette motivet hadde gjort seg i svart hvitt med litt ekstra vignettering, hadde garantert blitt bedre etter mitt syn!

9011176[/snapback]

 

Bli luft og luft ble det :)

 

Synes forresten ikke at tolkningen til ET-media ble noe bra da.

Endret av Madusius
Lenke til kommentar
Bli luft og luft ble det :)

 

Synes forresten ikke at tolkningen til ET-media ble noe bra da.

9011231[/snapback]

som sagt dro i spakene til det ekstreme for å vise effekten redigeringen lager, passet dog ikke så godt her og utsnitte ble valgt på måfå det og.

 

ha en fortsatt god dag eller kveld

Endret av ET-media
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...