Gå til innhold

TV titting på min ny24" HDlcd. Hva må til? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har akkurat kjøpt meg en ny BenQ 24" FullHD Pc LCD skjerm, med "alle" slags mulige tilkoblinger.

Mitt spm er, jeg har lyst til å se på tv på den. Hva må jeg gjøre for å få til dette?

1. Må jeg anskaffe meg et TVkort for å koble til analogkabelantenne? Eller må jeg ha Tvdigetalkabelboks, slik at jeg jeg kobler med HDMI til skermen? :hmm:

Hvilket TVkort?

2. Må jeg ha et nytt skjermkort som støtter Tv? Jeg har et gammel skjermkort som ikke har DVI eller HDMI inn/utgang. :hmm:

Hvilket Skjermkort?

Noen her som kan hjelpe meg med dette? Hva/ åhvordan kan jeg løse dette?

Er litt grønn på dette området her :blush:

Takker på forhånd for alle svar :)

Endret av brune
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Med et TV kort kan du se fjernsyn uten "NRK" avgift (før digitaliseringa "slukker" det analoge TV nettet i Norge). Har du kabel TV er det nå noen gratiskanaler der og - de kan du hente uten dekoder hos de fleste tror eg, på analog kabel. Brukte denne løsninga på studenthybel i 2000-2002 med ei løsning fra Matrox med TV tuner og skjermkort.

Digitalnettet når det kommer har MPEG4 "pakking", om det ikke er kommet nye TV kort i salg "nå" har de med digitalinngang MPEG2...

Neste mulighet er og hente TV over nettet, da trenger man ikke noe "TV-kort" som strengt tatt er en tuner.

2. Skjermkort, kommer nok en dag det blir oppgradert, skjermkort uten DVI utgang er vel sjeldne i dag...

"Fikk" et HIS X1950Pro før jul, det har Vivo (grunnen til at eg skifta fra nVidia til Ati på skjermkortet), tok opp en VHS kasett på PC'en ved hjelp av Vivo på et kort eg hadde før (TI4400), brant den ut på DVD :thumbup: nå kan den filmen brukes på PC uten behov for TV og Video...

Neste "gullkorn" på det kortet er IceQ kjøleren som er temperaturstyrt og blåser ut varmlufta under kontaktene på bakplata :thumbup:

"Fasit": du kan se TV slik PC'en er i dag uten TV kort og spesielt skjermkort, men det spørs hva skjermkortet kan levere i 1920x1200 som er "ideal" oppløsning på den nye skjermen (24" WS LCD).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...