AVgutten Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Som en del andre skal jeg kjøpe meg ny laptop fordi jeg skal begynne på universitetet. Jeg kommer til å bruke pcen til studier, surfing, en del filmtitting og litt gaming. Greia er at jeg kan få en rabbateret pc gjennom studiene. Derfor lurte jeg på noen ting. Er det noe denne pcen mangler som man bør eller må ha? Er det noe vesentlig man offrer til denne prisen? Eller finnes det andre alternativer (til lik eller litt høyere pris)? Link: http://www.bygg.ntnu.no/naringslivsringen/laptop.html Afroman Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Vis du har tenkt å game så er nok ikke den pc'en noe. Integrert grafikkort er ikke veldig bra vis du har tenkt å spille. Men til den prisen så får du nok ikke noe bedre. Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 vet at apple har studentrabatt, men det blir vel ikke aktuelt dersom du må forholde deg til windows? Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 man har jo bootcamp da... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Det er jo ganske stor prisforskjell på mac og den pc'en han ser på da. Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Maskinen seg meget bra ut til den prisen, men en spillemaskin er det ikke. Den klarer enkle spill som Tiger Woods 2005 versjon eller Sims 2 osv. Med Core 2 Duo og integrert grafikk burde maskinen ikke bli for varm og støye lite. Betterilevetid er litt uklart, men jeg vil tippe ca 3 timer Jeg ville nok lagt 250,- i en 3 års All-Risk forsikring da det er lett å skade PC'en ved transport. Løp og kjøp Lenke til kommentar
AVgutten Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Kommer nok ikke å bruke den så mye til gaming, det er derfor mer interessant med videotitting. Kommer nok til å se en del på film over på en 32 tommer lcd tv over vga. Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Får man ikke dataen gratis på videregående? Det trodde jeg. Kan man bruke en bærbar som man har fra før på videregående? Eller må man kjøpe ny fra feks acer som han her har. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Nå skulle han begynne på NTNU da, som ikke akkurat er noe videregående skole men et universitet. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Jeg har fått tilbud om samme pcn, og har et spørsmål. Kan dvd-brenneren i denne maskinen brenne double layer plater? Ellers står det i kontrakten: NB! Hvis studiet ved Bygg- og miljøteknikk avbrytes før 30.06.2008 må tilskuddet fraNæringslivsringen, beregnet til kroner 3 000,- tilbakebetales. Eventuell forsikring av maskinen må besørges av kjøper. Vil det si at jeg må betale tilbake de 3000 hvis jeg skulle finne på å skifte linje til et annet siv-ing studie etter første semester? Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg tviler sterkt på at å skifte linje regnes som avbrutt studie, men man vet aldri. Lenke til kommentar
Raging_Bull Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Tror kanskje skifte av studieretning telles som avbrutt studie, siden dette tilbudet er spesielt for Bygg. Dette er tilbudet til resten av studentene: http://www.ntnu.no/adm/it/student-pc Ser temmelig greit ut det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå