Gå til innhold

Orgasmisk lesning i Fotografi


Anbefalte innlegg

Det vil igjen si at skulle man lage et kamera som opererer med 10 b/s hadde man valgt full frame hvis det hadde latt seg gjøre.  Det gjør det ikke !

9045292[/snapback]

 

Nei det ville de nok ikke av flere grunner. Hovedgrunnen er at et slik kamera kommer, og det vil hete 1Ds MarkIII. 10 bps blir det nok ikke med at det blir minst samme bit/s som 1DIII er opplagt (med i overkant av 20 mpix).

Og da med en prislapp på minst 20k over 1D-kameraet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det vil igjen si at skulle man lage et kamera som opererer med 10 b/s hadde man valgt full frame hvis det hadde latt seg gjøre.  Det gjør det ikke !

9045292[/snapback]

 

Nei det ville de nok ikke av flere grunner. Hovedgrunnen er at et slik kamera kommer, og det vil hete 1Ds MarkIII. 10 bps blir det nok ikke med at det blir minst samme bit/s som 1DIII er opplagt (med i overkant av 20 mpix).

Og da med en prislapp på minst 20k over 1D-kameraet.

9045324[/snapback]

 

Tipper 1DSIII kommer til å koste over 70000.-

 

Andreas

Lenke til kommentar

Når vi diskuterer "verdens beste", så må vi heller ikke glemme at personlig smak spiller inn. En del brukere foretrekker faktisk bildekvaliteten i APS-H foran FF, mens andre (som meg) egentlig foretrekker FF, på tross av problemer som en anelse lysavfall i hjørnene under ekstreme forhold, og lavere burstrate. Man må også ta i betraktning at mange foretrekker den mer kontrastrike gjengivelsen i 5D vs 1Ds MkII, og jeg er en av dem. Den forskjellen skyldes den "eldgamle" problemstilllingen om hvor mange pixler man pakker inn i en sensor av samme format.

Derfor hilser jeg denne modellen velkommen med en svært positiv innstilling. Man nærmer seg nå FF i denne typen aparater også, og når man ser på størrelse på sensor, og antall mp, så tror jeg man kan forvente en bildekvalitet som er veldig lik den til 5D, kun beskjært en liten smule. For meg fortoner det seg som en idèell løsning pt, sett bort fra at størrelsen skremmer meg bort litt. Da jeg prøveholdt et eks i mars, med 70-200/2,8 L, så tenkte jeg fy farao for et beist. Det tenker jeg fortsatt, og holder fremdeles en knapp på 5D til mitt bruk, selv om det er over 15000 billigere. Uansett er jeg sjalu på alle som eier en 1D MkIII (og 5D), så pass på når jeg er i nærheten :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...