Gå til innhold

Orgasmisk lesning i Fotografi


Anbefalte innlegg

Jeg selger i alle fall ikke familien min for å få råd til det, og jeg skal ha råd til annet enn nudlesuppe og kneip samtidig.

9013629[/snapback]

 

Ja det er sant PMnormal.

Nå når konfirmasjonsutgiftene , fartsboten , tannkronen og restskatten er betalt for i år , så er det ikke så mye igjen i min lommebok til slike lyster som dette.

Tror kona hadde drept meg om jeg hadde kommet hjem med nytt kamera nå :!:

Hadde ikke hatt samvittighet ovenfor barna midt i ferietiden heller.

Men det kommer tider etter dette også , så kanskje en gang , snart :)

Ofte er lystene sterkere enn forstanden hos meg :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare må ha dette kamera.

Har en kanonbra Canon linse klar allerede: Link

Tipper dette blir en syk kombinasjon :)

9014393[/snapback]

LOL! :tease: se kvaliteten oser av linsa...

 

Men må si meg enig at lesningen i fotografi var morro..., men jeg var mest interessert i Olympus E-510 da... (som forsåvidt ble "stemplet" med "TOPP VALG" merke deres :) )

 

... og forresten; Reklamen på baksiden av bladet var jo kul da... "EOS 1D MkIII - Nå med bredere bærereim" ..... haha....

Endret av kiskogl
Lenke til kommentar
Det er tross alt ikke så stor forskjell på 5 fps og 3 fps at det har noen som helst betydning for andre enn de få.

Det er sant, men bildekvaliteten på 3fps på Fujifilm er ikke bedre enn D200, fordi de må ofre bildekvalitet for hastighet. Tar du seriebilder i max kvalitet, får du knappe 2 b/s hvis jeg ikke husker feil, og dét er merkbart mindre enn 5b/s.

 

En annen ting er at 5b/s kanskje ikke er det nyttigste, men to-tre bilder med 0.2s mellomrom kan være svært nyttig! Det kan gjøre den store forskjellen på ett bra bilde av barnet som leker, og ingen bra bilder...

Lenke til kommentar

Da er vi enige likevel. Mitt innlegg var egentlig mer der for å irritere alle fanboys her på forumet, enten de sverger til Nikon, Canon eller Pentax. Jeg synes nemlig det er morsomt at det kameramerket som tilbyr best bildekvalitet i klassen, ikke er repressentert i det hele tatt her på forumet, så det er verdt å nevne av og til, om enn bare fordi man er full av :devil:

Lenke til kommentar

EOS 1D mk III er nå ihvertfall godmat for Canon fanboysa :) (eller fangirls for den saks skyld... men dem hører vi ikke så mye fra). Som sagt, gleder jeg meg til å lese testen, og enda mer til det kommer ytterligere tester for å se om de er enige med Fotografi. Ikke at jeg ikke stoler på Fotografi, men artig å høre hva andre mener også. En killer er det nok uansett, så det blir spennende å se hva Nikon nå gjør for å dempe Canonfesten... hvis de nå klarer det. Er 1D mkIII så bra som Helge påstår at testen sier, så blir nok det problematisk.

 

Artig foresten at Pentax anses å ha fått sin egen fanboysskare... det fortjener dem (jeg har Nikon btw).

 

Nei, denne tråden fortjener vel egentlig å bli stengt, da den har rukket over alt fra orgasmer og hets av butikker til EOS 1D mkIII og Øyvind som plutselig blir fjortiss igjen for å hedre Nikon mest mulig... på sin måte. Men det får en annen moderator gjøre, da jeg er med i diskusjonen og inhabil i så måte.

Lenke til kommentar
Nei, denne tråden fortjener vel egentlig å bli stengt, da den har rukket over alt fra orgasmer og hets av butikker til EOS 1D mkIII og Øyvind som plutselig blir fjortiss igjen for å hedre Nikon mest mulig... på sin måte. Men det får en annen moderator gjøre, da jeg er med i diskusjonen og inhabil i så måte.

9016147[/snapback]

Hva om vi greier å dra inn tråden på rett kjør igjen? :)

 

Jeg har hatt den æren det var å holde i og teste ut 1D mk-III sammen med 16-35mm mk-II og Speedlight 580ex MKII til Canon her for et par uker siden. Må si jeg var mektig imponert over hvor stor og lys søkeren var (gang 400Ds søker med 5, så har du et røft bilde av hvor stor overflate den hadde), raskhet, smidighet, menyutførelse, ergonomi.... Vel, absolutt alt. Den følelsen av å skyte med dette huset var ubeskrivelig.

-Nesten som at man fikk en E-reksjon av det. :thumbup:

 

For å sitere Richard Hammond i et av sine umulige Stig-quotes: "...and that if he went on Celebrity Love Island, they'd all be pregnant, including the cameramen." Prøver du det ut, så blir du forelsket, garantert.

 

Da er det bestemt, et slikt hus må ned i kamerabagen en eller annen gang. Om det så blir 5-6 år til. ;)

 

-MightyTwin.

Lenke til kommentar

Hva om vi greier å dra inn tråden på rett kjør igjen? :)

 

9017269[/snapback]

 

Det vil også fungere.

 

Jeg selv håper at noe av teknologien smitter over på de rimeligere modellene til Canon snart; f.eks. en 40D, slik at jeg har noe fornuftig å oppgradere til når jeg pensjonerer min 350D om et eller to år. Jeg er mest opptatt av dynamikk område og lavt støynivå for min del.

 

Tom

Lenke til kommentar
Endelig er et kameraet kommet som for meg avslutter enhver tvil om at digitalteknologien har overgått analogt småbildeformat med god margin. Siden det er 1,25-crop så er det kanskje også den idèlle format for dagens optikk.

9011243[/snapback]

 

Dette er kanskje et litt dumt spørsmål, men jeg kan ikke så mye om fotografering: hva er det som gjlr at 1,25 er ideelt for dagens optikk? Har vi ikke genrasjoner med erfaring, og optikk som er lagd for 1? Og utifra et fysikk-standpunkt så virker det som at jo større jo bedre på sensor-fronten, det er også såvidt jeg kan skjønne mer enn nok plass til en sensor av denne typen i et såpass stort kamera. Så hvorfor bruker man ikke større sensorer?

 

AtW

Lenke til kommentar
Endelig er et kameraet kommet som for meg avslutter enhver tvil om at digitalteknologien har overgått analogt småbildeformat med god margin. Siden det er 1,25-crop så er det kanskje også den idèlle format for dagens optikk.

9011243[/snapback]

 

Dette er kanskje et litt dumt spørsmål, men jeg kan ikke så mye om fotografering: hva er det som gjlr at 1,25 er ideelt for dagens optikk? Har vi ikke genrasjoner med erfaring, og optikk som er lagd for 1? Og utifra et fysikk-standpunkt så virker det som at jo større jo bedre på sensor-fronten, det er også såvidt jeg kan skjønne mer enn nok plass til en sensor av denne typen i et såpass stort kamera. Så hvorfor bruker man ikke større sensorer?

 

AtW

9017479[/snapback]

 

For å svare veldig kort på en kompleks serie spørsmål:

 

- Alle objektiv er dårligere i kantene enn i sentrum. Noen markant dårligere, andre knapt merkbart. Med en APS-H sensor (1D-serien) blir den ytterste skalken av bildet kuttet bort, og man sitter igjen med kremen. Hvorfor ikke 1.6 crop da? Jo den er fin på sitt, men det er tross alt en mindre sensor med de ulempene det kan medføre.

 

- Digitalt fullformat setter større krav til optikken enn film gjorde. Optikk som tegner hele 35mm formatet finnes det fortsatt mye av. F.eks alle Canons EF objektiv.

 

- Fordi FF sensor er dyrt å fremstille sammenlignet med f.eks APS-C, samt stiller store krav til optikken, er det - og vil være i overskuelig fremtid - flere format tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Sikker på at Nikon kommer med tilsvarende. Men igjen er det alt for dyrt for oss vanlige mennesker. Vi har jo bare råd til kameras mellom 7 og 14 tusen kroner, og alle vet jo hvem som rejerer i det prissjikte .)

9014501[/snapback]

Jepp, Fujifilm :tease:

Det er faktisk helt sant, he he.

9015503[/snapback]

 

Den siste DSLR til Fujifilm har ikke fått kjempekritiker på dp-review

http://www.dpreview.com/reviews/FujifilmS5Pro/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...