Gå til innhold

Palestina vs Israel


Anbefalte innlegg

Det er riktig å snakke om Israel og plaestinerne der det er den faktiske problemstillingen, men dersom det benyttes som en beskrivelse av konflikten generelt blir det feil fordi det forvrenger situasjonen, og åpner for retorikk av typen: "Bare Israel trekker seg ut av de okkuperte områdene blir alt bra..." Det er ikke riktig, det ser vi tydelig nå som Hamas og Fatah sloss seg imellom.

Hvis mann ser litt tilbake.

Så nøt palestinerene, en blomstrende handel med Israel i 80 tallet, før interfada (eller hvordan det skrives), slo til.

 

Tankegangen bør rettes:

Israel, er ikke i krig eller i konflikt, med palestinerene.

Israel er i "forsvar" mot mental-viruset; Fanatiske ISLAM, og apegjengen HAMAS.

 

Fred vil ikke skjer før elementen;Islamitiske- og "litt" sionitiske- fanatisme, blir uttryddet.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel framme besøkte vi barneskole, universitetet i Nablus, flyktningleiren Balata, krisesenter, kultursenter, traff politikere og ikke minst mange sivile mennesker som hadde fått livene sine ødelagt av Israelere (og USA..)

Hva med israelerne som får livene sine ødelagt av palestinere? Hva med det faktum at det var araberne som startet krigen? De angrep først, det øyeblikk Israel ble grunnlagt. Araberne har som uttalt mål å utslette Israel. Israel støtter opprettelsen av en palestinsk stat.

 

Så du meiner framleis at "araberene" har som uttalt mål å utslette Israel?

 

Du må nok følge bedre med i verden. Krigen i Libanon kom som et resultat av at Hizbollah angrep Israel fra nettopp Libanon. Første gang Israel rykket inn i Libanon var det fordi PLO hadde fått tillatelse til å slå seg ned sør i landet, og derfra angrep de Israel.

 

Og dette legitimerer bombing av Beirut, bombing av infrastruktur og øydeleging av Libanesisk økonomi?

 

Jeg merker meg at du ganske klumsete prøver å vri deg unna spørsmålet mitt. Jeg snakker om angrep generelt, men du begynner å snakke om stater. Betyr dette at du benekter at selvmordsangrep har funnet sted gjennom alle disse årene? Betyr dette at du benekter at Hizbollah har angrepet Israel? Benekter du at Israel nylig ble angrepet fra Gazastripen?

 

Ja, Israel har vert i krig nesten samenhengende sidan 1948, og vist ein velger å fokusere på det, uten å sjå på konteksten rundt, så kan det sikkert sjå ut som det er Israel som er offeret. Problemet er at ein då stikker hovudet i sanden, og nekter å sjå på den faktiske situasjonen.

Eg benekter ikkje at Hizbollah har angrepet Israel, eller at det er skutt ut raketer frå Gaza, men forhaldet på desse angrepa er bagateller i forhald til Israels undertrykking. Kontrollposter, husriving, tortur og flyangrep er berre ein liten del av systemet for å halde kontollen over dei okkuperte områdene.

 

Det er denne "systematiske undertrykking" som hindrer flere selvmordsangrep. Hvis Israel plutselig slutter å forsvare seg så vil det strømme på med angrep. Det er naivt å tro at det nytter. Det er nemlig slik at det står krefter bak dette som ikke vil ha fred. De vil ha makt, og de vil fjerne Israel fra kartet.

 

Gestapos undertrykking hindra og Milorg i å gjennomføre aksjoner, men det er ganske stor einighet om at dette var ein inhumman og illegitim undertrykking.

Det er krefter som ikkje vil ha fred. Blandt dei Israel. For å få fred må Israel trekke tilbake sine kolonier på vest-bredden og la Palestinske flyktninger få vende tilbake. Kvifor skulle dei gjøre det? I tillegg vil dei nok miste mykje av sin militære bistand frå Usa. Israel har så å sei ingenting å tjene på å ingå fred.

Lenke til kommentar
Altsaa Vico, hvis det er en militaert organisert milits like ved svinesund, som sender raketter til fredrikstad og halden samtidig som den Svenske regjeringsmakten ikke har styrke nok til aa stanse angrepene, tror du virkelig vi ville staatt og sett paa? Nei! Vi ville sendt militaere styrker over grensen for aa faa bukt paa angrepene. Og styrkene vaare maatte ha vaert der til det svenske militaeret hadde kommet og tatt kontrollen over omraadet igjen.

9047021[/snapback]

 

Hadde eit slikt angrep legitimert Norsk bombing av Stocholm og svensk infrastruktur? Hadde det legitimert det å gjøre heile vest-Sverge til flyktninger? Og hadde bombing av den Svenske hæren hatt noko effekt for å få kontroll over området militsen oppererte i?

Lenke til kommentar
Har palestina noen haer egentlig? Palestina er ingen stat, og dermed har det ingen "legitim" haer, bare terroristorganisasjoner som sender missiler

 

Nei, det er en røre i de palestinske områdene... nærmeste man kommer en legitim palestinsk hær er vel Fatah sin væpnede fløy, men inni der er det jo også flere terrorgrupper.

 

NRK og enkelte andre venstreorienterte medier kaller dem "væpnede palestinere", men det er visst et begrep som gjelder alle palestinere med Kalasjnikov.

Lenke til kommentar
Det er ikke det som er poenget. Poenget er at flere araberstater angrep Israel i det øyeblikk staten ble opprettet. Dette startet en krig der Israel har måttet forsvare seg i mange år.

 

Okkupasjonen kommer som kjent av at Israel har blitt angrepet, og de okkuperer områder for å forsvare seg selv.

9030060[/snapback]

Det er det uenighet om. Den israelske historikeren Ilan Pappe ved Haifa-universitetet hevder det stikk motsatte. Mange forsøker å avfeie Ilan Pappe med at han er marxist og omstridt, men ingen har greid å ta ham på fakta-opplysningene han legger frem!

 

"Det var jødenes etniske rensing av den arabiske befolkningen i Palestina som førte til krigen i 1948-49, hevder historiker i ny bok som vekker heftig debatt."

 

http://www.aftenposten.no/kul_und/litterat...icle1649527.ece

Lenke til kommentar
"Det var jødenes etniske rensing av den arabiske befolkningen i Palestina som førte til krigen i 1948-49, hevder historiker i ny bok som vekker heftig debatt."

Tullprat. Hvis det hadde vært tilfelle hadde araberstatene grepet inn før. Palestinerne drev også terror mot jødene, så dette blir bare for dumt.

 

 

Så du meiner framleis at "araberene" har som uttalt mål å utslette Israel?

Ja, araberne som er (eller har vært) i krig med Israel ønsker (eller ønsket) å utslette landet.

 

Du må nok følge bedre med i verden. Krigen i Libanon kom som et resultat av at Hizbollah angrep Israel fra nettopp Libanon. Første gang Israel rykket inn i Libanon var det fordi PLO hadde fått tillatelse til å slå seg ned sør i landet, og derfra angrep de Israel.

Og dette legitimerer bombing av Beirut, bombing av infrastruktur og øydeleging av Libanesisk økonomi?

Bombingen var mot militærstrategisk viktige mål. Libanon (og FN) har seg selv å skylde når de gir terrorister frikort til å angripe Israel. De vet at Israel ikke har noe annet valg enn å forsvare seg.

 

Jeg merker meg at du ganske klumsete prøver å vri deg unna spørsmålet mitt. Jeg snakker om angrep generelt, men du begynner å snakke om stater. Betyr dette at du benekter at selvmordsangrep har funnet sted gjennom alle disse årene? Betyr dette at du benekter at Hizbollah har angrepet Israel? Benekter du at Israel nylig ble angrepet fra Gazastripen?

Ja, Israel har vert i krig nesten samenhengende sidan 1948, og vist ein velger å fokusere på det, uten å sjå på konteksten rundt, så kan det sikkert sjå ut som det er Israel som er offeret. Problemet er at ein då stikker hovudet i sanden, og nekter å sjå på den faktiske situasjonen.

Konteksten er at araberne angrep først, og Israel har måttet forsvare seg siden.

 

Eg benekter ikkje at Hizbollah har angrepet Israel, eller at det er skutt ut raketer frå Gaza, men forhaldet på desse angrepa er bagateller i forhald til Israels undertrykking. Kontrollposter, husriving, tortur og flyangrep er berre ein liten del av systemet for å halde kontollen over dei okkuperte områdene.

Som de alliertes undertrykking av tyskerne under andre verdenskrig da Tyskland ble invadert?

 

Det er denne "systematiske undertrykking" som hindrer flere selvmordsangrep. Hvis Israel plutselig slutter å forsvare seg så vil det strømme på med angrep. Det er naivt å tro at det nytter. Det er nemlig slik at det står krefter bak dette som ikke vil ha fred. De vil ha makt, og de vil fjerne Israel fra kartet.

Gestapos undertrykking hindra og Milorg i å gjennomføre aksjoner, men det er ganske stor einighet om at dette var ein inhumman og illegitim undertrykking.

Hadde Israel gjort som Gestapo kunne de effektivt satt en stopper for angrepene.

 

Det er krefter som ikkje vil ha fred. Blandt dei Israel.

Usaklig synsing.

 

For å få fred må Israel trekke tilbake sine kolonier på vest-bredden og la Palestinske flyktninger få vende tilbake. Kvifor skulle dei gjøre det? I tillegg vil dei nok miste mykje av sin militære bistand frå Usa. Israel har så å sei ingenting å tjene på å ingå fred.

9051339[/snapback]

Israel har alt å tjene på at det blir fred, men hvis de bare gir seg så taper de.

Lenke til kommentar
Bombingen var mot militærstrategisk viktige mål. Libanon (og FN) har seg selv å skylde når de gir terrorister frikort til å angripe Israel. De vet at Israel ikke har noe annet valg enn å forsvare seg.

 

Ja, slik som mot Jiyeh kraftstasjon, noko som har ført til ein økologisk krise og har øydelagt den libanesiske fiskenæringa. Eller som bombing av medisinsk hjelp, sivile på flukt, eller libanesisk industri. Viktige militære mål som sivile og industri?

 

Konteksten er at araberne angrep først, og Israel har måttet forsvare seg siden.

 

Lenge sidan eg har sett nokon som er så bombastisk i sin ideologi. Hadde kanskje forventet litt argumentasjon, og ikkje berre ei ideologisk frase..

 

Som de alliertes undertrykking av tyskerne under andre verdenskrig da Tyskland ble invadert?

 

Den Israelske bombinga er langt fra så ekstrem som teppebombinga av Dresden, men den tar nok av liv.

 

Hadde Israel gjort som Gestapo kunne de effektivt satt en stopper for angrepene.

 

Så du stemmer for auka gestapo metoder i Mossad og IDF?

 

Israel har alt å tjene på at det blir fred, men hvis de bare gir seg så taper de.

 

Og kva er fred for Israel?

Lenke til kommentar
Bombingen var mot militærstrategisk viktige mål. Libanon (og FN) har seg selv å skylde når de gir terrorister frikort til å angripe Israel. De vet at Israel ikke har noe annet valg enn å forsvare seg.

 

Ja, slik som mot Jiyeh kraftstasjon, noko som har ført til ein økologisk krise og har øydelagt den libanesiske fiskenæringa. Eller som bombing av medisinsk hjelp, sivile på flukt, eller libanesisk industri. Viktige militære mål som sivile og industri?

Israel vil angriper enhver militært strategisk og mistenkelige mål.

Alle vet at Hezbollah er en "del" av det sør libanesiske folket, de er integrert i ambulanse, sivilbefolkningen, industrier og ikke minst statstyrte anlegg (som kraftstasjon)

 

Her er noe håndfast bevis, på dine meningsløse anklagelser...

http://www.metacafe.com/watch/213387/hezbo...ake_war_scenes/

http://www.metacafe.com/watch/202579/hezbo...pons_civilians/

http://www.metacafe.com/watch/204903/shootings/

 

Israel har aldri utelukket at feil ikke kan skjer, men, vel, man kan ikke klandre dem. De startet ikke krigen.

 

Den Israelske bombinga er langt fra så ekstrem som teppebombinga av Dresden, men den tar nok av liv.

Det viser kun at du er ensidig person. Pro Lebanon. (eller venstrevridd?)

 

Og kva er fred for Israel?

No bombing? No suicide bombing?

Lenke til kommentar
Israel vil angriper enhver militært strategisk og mistenkelige mål.

Alle vet at Hezbollah er en "del" av det sør libanesiske folket, de er integrert i ambulanse, sivilbefolkningen, industrier og ikke minst statstyrte anlegg (som kraftstasjon)

 

Her er noe håndfast bevis, på dine meningsløse anklagelser...

http://www.metacafe.com/watch/213387/hezbo...ake_war_scenes/

http://www.metacafe.com/watch/202579/hezbo...pons_civilians/

http://www.metacafe.com/watch/204903/shootings/

 

Israel har aldri utelukket at feil ikke kan skjer, men, vel, man kan ikke klandre dem. De startet ikke krigen.

 

Så flyktninger, ambulanser, industri er alle mistenkelige mål som skal bombes. Det forklarer vel det store tapstallet av sivile under krigen.

 

Og fordi Hezbollah har oppslutnad sør i Libanon, så gir dette rett til å bombe kraftstasjoner nord i landet som fører til ein økologisk katastrofe? Vist ein kvar Libaneser er potensielt pro Hezbolla, kor går då grensa for kva ein kan gjøre i "anti-terrorens" navn?

 

Det at Hezbolla fyrte av eit par raketter fra Libanon, rettferdigjør ikkje krigs forbrytelser.

 

Det viser kun at du er ensidig person. Pro Lebanon. (eller venstrevridd?)

 

Så det å vise til at dei alliertes teppebombing av Dresden var meir blodig enn Israels bombing av Libanon gjør meg til einsidig, pro Libanon, og potensielt venstrevridd person? Imponerende!

Lenke til kommentar
Så flyktninger, ambulanser, industri er alle mistenkelige mål som skal bombes. Det forklarer vel det store tapstallet av sivile under krigen.

Jepp.. Når sivile skjuler terrorister, så er de med i leken.

 

Om jeg har kastet stein fra mitt hus til ditt, faen tro jeg at du har kommt etter meg. I HUSET.

 

Og fordi Hezbollah har oppslutnad sør i Libanon, så gir dette rett til å bombe kraftstasjoner nord i landet som fører til ein økologisk katastrofe? Vist ein kvar Libaneser er potensielt pro Hezbolla, kor går då grensa for kva ein kan gjøre i "anti-terrorens" navn?

 

Det at Hezbolla fyrte av eit par raketter fra Libanon, rettferdigjør ikkje krigs forbrytelser.

Leser du hva du skriver.. Et par raketter?

Du er virkelig latterlig med dine meninger. Du er sikkert en person som falt pladask for "disse stakkars terroristene"..

 

La meg foklare en del ting:

Dødstallet er ukjent. (Mest sannsynlig er det 10x lavere enn oppgitt). Flere Tragedier er iscenesatt. (ser linken ovenpå).

Israel startet ikke krigen. (De krenket Israelsk jord, drepte og kidnappet soldater)

Rakettene fra hezbollah var kun rettet mot sivilemål.

 

Så det å vise til at dei alliertes teppebombing av Dresden var meir blodig enn Israels bombing av Libanon gjør meg til einsidig, pro Libanon, og potensielt venstrevridd person? Imponerende!

Hippi go home....Hippi go home....Hippi go home....Hippi go home.... ;)

 

Det er sikkert mange som ikke har sett denne:

9065514[/snapback]

Kanskje Vico kunne har lært noe... ja ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Jepp.. Når sivile skjuler terrorister, så er de med i leken.

 

Om jeg har kastet stein fra mitt hus til ditt, faen tro jeg at du har kommt etter meg. I HUSET.

 

Når sivile flykter fra bombene, og vinker med kvite flagg så blir dei drept. Nokon vil sei det er litt meir enn å vera med på leiken.

 

Vist du hadde kastet stein på huset mitt, så hadde ikkje eg kastet granater tilbake.

 

Leser du hva du skriver.. Et par raketter?

Du er virkelig latterlig med dine meninger. Du er sikkert en person som falt pladask for "disse stakkars terroristene"..

 

La meg foklare en del ting:

Dødstallet er ukjent. (Mest sannsynlig er det 10x lavere enn oppgitt). Flere Tragedier er iscenesatt. (ser linken ovenpå).

Israel startet ikke krigen. (De krenket Israelsk jord, drepte og kidnappet soldater)

Rakettene fra hezbollah var kun rettet mot sivilemål.

 

Kva kilder har du til at dødstallet er 10x laver enn det som er oppgitt?

 

 

Hippi go home....Hippi go home....Hippi go home....Hippi go home.... 

 

Vist du ikkje er interissert i å diskutere saken, kvifor gider du å poste? Du er klar over at dette ikkje er off topic forumet?

Lenke til kommentar
Bombingen var mot militærstrategisk viktige mål. Libanon (og FN) har seg selv å skylde når de gir terrorister frikort til å angripe Israel. De vet at Israel ikke har noe annet valg enn å forsvare seg.

Ja, slik som mot Jiyeh kraftstasjon, noko som har ført til ein økologisk krise og har øydelagt den libanesiske fiskenæringa. Eller som bombing av medisinsk hjelp, sivile på flukt, eller libanesisk industri. Viktige militære mål som sivile og industri?

Sannsynligvis nok et resultat av at Hizbollah bruker sivile som skjold for å trekke israelsk ild dit.

 

Som de alliertes undertrykking av tyskerne under andre verdenskrig da Tyskland ble invadert?

Den Israelske bombinga er langt fra så ekstrem som teppebombinga av Dresden, men den tar nok av liv.

Jeg snakker ikke om bombingen av Dresden, men om den allierte invasjonen av Tyskland.

 

Hadde Israel gjort som Gestapo kunne de effektivt satt en stopper for angrepene.

Så du stemmer for auka gestapo metoder i Mossad og IDF?

Nei, men nå var det jo du som nevnte Gestapo.

 

Israel har alt å tjene på at det blir fred, men hvis de bare gir seg så taper de.

Og kva er fred for Israel?

9064365[/snapback]

Ikke krig.

Lenke til kommentar
Sannsynligvis nok et resultat av at Hizbollah bruker sivile som skjold for å trekke israelsk ild dit.

 

Er det ikkje fint å ha noko som ein kan gi all skylda for Israels menneskeretts brud og krigsforbrytelser?

Det blir jo heilt irrelevant kva dokumentasjon eg legg fram, det er jo uansett Hizbollah sin feil. Guds utvalgte folk kan vel ikkje beggå krigsforbrytelser? Er det ideologien som ligg bak? Eller er det at "vestens" verdier rettferdigjør overgrepp, så lenge dei berre utføres overfor barbarer?

 

Jeg snakker ikke om bombingen av Dresden, men om den allierte invasjonen av Tyskland.

 

Bombinga av Dresden var ein del av invasjonen. På samme måtte som bombinga i Palestina er ein del av okkupasjonen.

Lenke til kommentar
Er det ikkje fint å ha noko som ein kan gi all skylda for Israels menneskeretts brud og krigsforbrytelser?

Før du ligger ut pekefingeren din, kan du gir oss en historieforedrag om Norges/nordmenns behandling av Tartarer?

 

Hvis et land/ en terrorist organisasjon, integrert i landet, ypper til krig. Og de mister sivile liv, er det forsvarslandets feil?

Dine beskyldninger er moralsk latterlig!

Det blir jo heilt irrelevant kva dokumentasjon eg legg fram, det er jo uansett Hizbollah sin feil.

Hva slags dokumentasjon har du lagt frem?

Norske soldater har drept talibaner i afganistan, mangen er en del av den sivile befolkningen...

Har Norge begått folkemord?

 

Hvilken idiotisk logikk får deg til å tro at Israel har begått forbrytelser mot menneskenrett?

Guds utvalgte folk kan vel ikkje beggå krigsforbrytelser?

Gudsfolk er ikke feilfrie, men de prøve å unngå feil.

 

Stort av det du ser, er bare fiksjoner skapt av photoshop og movie editors...

Det er så synd du ikke så på pallywood eller linken jeg ga deg.

Dødstallet som ble presentert, er gitt ut av hezbollah. (ensidighet?)

Er det ideologien som ligg bak?

Jepp: Islamistisk fasisme, Antisemitisme og Islamisering

Eller er det at "vestens" verdier rettferdigjør overgrepp, så lenge dei berre utføres overfor barbarer?

De fleste har forstått virkeligheten/sannheten av saken.

Kanskje på tide at du og, begynner å åpne din egne sanser..

 

Araberer har ikke mulighet å vinne krigen, uansett front mot Israel.

Derimot kan de vinne "moral-idioters" støtte, ved å sette opp tragiske senarior, filming og skuespill.

 

I pallywood av 60min og Lebanon kreig av Speigel, ble det avslørt at:

TV kanaler oppgi dødstall uten faktasjekk.

 

F.eks: Den palestinske opprørs scenene, var dødstallet 0!

Mens tv kanaler som BBC og reuters oppga 50drept og 100såret...

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Før du ligger ut pekefingeren din, kan du gir oss en historieforedrag om Norges/nordmenns behandling av Tartarer?

 

Tartarer? Eg kan ikkje gi noko foredrag om noko eg ikkje veit noko om. Og kvifor skulle eg gjøre det?

 

Hvis et land/ en terrorist organisasjon, integrert i landet, ypper til krig. Og de mister sivile liv, er det forsvarslandets feil?

Dine beskyldninger er moralsk latterlig!

 

For å gjenta meg sjølv: I motsetning til deg, så synest eg ikkje at Hizbollas rakketangrep rettferdigjør nedslaktning av sivile. Når "forsvarslandet" bevist bomber sivile, infrastruktur og industri så er det "forsvarslandets" handlinger, ingen andre.

 

Hva slags dokumentasjon har du lagt frem?

Norske soldater har drept talibaner i afganistan, mangen er en del av den sivile befolkningen...

Har Norge begått folkemord?

 

Hvilken idiotisk logikk får deg til å tro at Israel har begått forbrytelser mot menneskenrett?

 

Amnesty og human rigth watch ser ut til å vera einige med meg, men dei er vel og infiltrert av Hizbolla?

 

Gudsfolk er ikke feilfrie, men de prøve å unngå feil.

 

Stort av det du ser, er bare fiksjoner skapt av photoshop og movie editors...

Det er så synd du ikke så på pallywood eller linken jeg ga deg.

Dødstallet som ble presentert, er gitt ut av hezbollah. (ensidighet?)

 

Og kva veit du om kva eg ser? Eg får minimalt av min informasjon frå tv, så kvifor er dette relevant?

 

Araberer har ikke mulighet å vinne krigen, uansett front mot Israel.

Derimot kan de vinne "moral-idioters" støtte, ved å sette opp tragiske senarior, filming og skuespill.

 

Så eg er ein "moral-idiot" ey.. vel takk for komplimentet.

Lenke til kommentar
Tartarer? Eg kan ikkje gi noko foredrag om noko eg ikkje veit noko om. Og kvifor skulle eg gjøre det?

Nettopp, derfor er det viktig du ikke pirker flisene på andre....

For å gjenta meg sjølv: I motsetning til deg, så synest eg ikkje at Hizbollas rakketangrep rettferdigjør nedslaktning av sivile. Når "forsvarslandet" bevist bomber sivile, infrastruktur og industri så er det "forsvarslandets" handlinger, ingen andre.

Ingenting er bevisst, når hele landet er råttent innenfra...

Amnesty og human rigth watch ser ut til å vera einige med meg, men dei er vel og infiltrert av Hizbolla?

Amnesty og HRW... er en gjeng Tullinger/ Ensidige idioter..

Og kva veit du om kva eg ser? Eg får minimalt av min informasjon frå tv, så kvifor er dette relevant?

Det er ikke bare fra TV du får "falske informasjoner." Reuters, f.eks. ble tatt for manipulering av historier og bilder.

Så eg er ein "moral-idiot" ey.. vel takk for komplimentet.

Tja, hvis du mener at du passer inn... værsågod..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Nettopp, derfor er det viktig du ikke pirker flisene hos andre....

 

Kan du forklare meg kva dette har å gjøre med saken?

 

QUOTE(Vico @ 16/07-2007 : 16:00)

For å gjenta meg sjølv: I motsetning til deg, så synest eg ikkje at Hizbollas rakketangrep rettferdigjør nedslaktning av sivile. Når "forsvarslandet" bevist bomber sivile, infrastruktur og industri så er det "forsvarslandets" handlinger, ingen andre.

 

Ingenting er bevisst, når hele landet er råttent innenfra...

 

Og kva er det som holder som bevis hos deg? Det er ein haug med vitner, rapporter og forskjellige andre kilder. Kva er det eigentlig du ser etter?

 

Amnesty og HRW... er en gjeng Tullinger/ Ensidige idioter..

 

Fordi dei ikkje skriver det du liker? Så Amnesty og HRW aktører med ein politisk agenda, men den offesiele propagandan fra Israel er derimot god fisk?

At du karakteriserer dei som tullinger forandrer ikkje faktum at dei har laget grunndige raporter som konkluderer med grove krigsforbrytelser begåt av Israel. Kortid har du tenkt å forhalde deg til fakta og ikkje berre avskrive alt som ikkje går i hop med din ideologi?

 

Det er ikke bare fra TV du får "falske informasjoner." Reuters, f.eks. ble tatt for manipulering av historier og bilder.

 

Det er ikkje noko nytt for meg at dei store mediaselskapene manipulerer sine publikasjoner. Dei er tross alt store selskaper som tjener kapital interessene, men det er ein annen debatt. Det eg kan ikkje sjå, er kva som gjør dette relevant, etter som eg ikkje har vist til noko av denne "falske informasjonen".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...