Gå til innhold

Hvor mye tåler hk brettet på cube case.

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe cube case, skal være fasekjøler som kjøler cpu'n. Men har plass mangel :ohmy:

Så jeg kom på en løsning, Hvis jeg tar og lager en slags hylle med en 90 graders vinkel på som stikker ut ifra hovedkort brettet ( bak siden ). Så fester jeg platen til hovedkortet og den bøyde platen kan jeg plassere fasekjøleren på.

Vis dere ikke skjønner hva jeg mener kan jeg forklare bedre.

Fasekjøleren vill ha en maks vekt på 20 kg. Blir dette for mye får hk brettet ? eller vill det tåle det ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg skjønner utmerket hva du mener og jeg er skeptisk til om det vil fungere i lengden. 20kg er ganske mye for et stakkars hovedkortbrett. Du må nok mulignes lage noen avstivere på tvers av kabinettet og gjøre noen modifikasjoner før denne ideen kan settes på sjøen.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner utmerket hva du mener og jeg er skeptisk til om det vil fungere i lengden. 20kg er ganske mye for et stakkars hovedkortbrett. Du må nok mulignes lage noen avstivere på tvers av kabinettet og gjøre noen modifikasjoner før denne ideen kan settes på sjøen.

9015580[/snapback]

ÆÆÆ samma faen, har nå bestilt det så om det knekker så knekker det :p

Alle snakker om at lian li er så fantastisk, så når får det prøve seg ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hvilken plate skal du feste til hovedkortbrettet og hvor mange bolter/skruer skal du bruke til å feste det med?

Edit: Lian-Li ER fantastisk! :thumbup:

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Hvilken plate skal du feste til hovedkortbrettet og hvor mange bolter/skruer skal du bruke til å feste det med?

Edit: Lian-Li ER fantastisk!  :thumbup:

9016810[/snapback]

Blir en helt vanlig metal plate. men vet ikke hvor tykk den blir. Hvor mange skruer mange :p

ja det blir spennede å prøve å se om det er så fantastisk :)

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hvis du bruker nok skruer og metallplaten er tykk nok, vil det kanskje gå. Har tenkt litt på dette.

Du vil i hvertfall bli mye mer fornøyd med CubeCase enn den gamle skraphaugen du har i dag.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Hvis du bruker nok skruer og metallplaten er tykk nok, vil det kanskje gå. Har tenkt litt på dette.

9016918[/snapback]

Ja satser på det, jeg vill jo tro at det vill fungere. Lian li er jo kvalitet, tror ikke jeg vet om en kunde som er missfornøyd og angrer på kjøpet. Tenke på alle lian li :)

Lenke til kommentar

Ettersom jeg har forståd det, så skal du lage en liten hylle av de tynne skrøpelige alu platene som du finner i et Lian Li kabinett, og sette 20kg på det.

Det går ikke, platen vil bøye seg som et ark.

Men har jeg forståt deg riktig eller?

Lenke til kommentar
Ettersom jeg har forståd det, så skal du lage en liten hylle av de tynne skrøpelige alu platene som du finner i et Lian Li kabinett, og sette 20kg på det.

Det går ikke, platen vil bøye seg som et ark.

Men har jeg forståt deg riktig eller?

9019116[/snapback]

Ja du har forstått det rikitg

Lenke til kommentar

Du vil i hvertfall bli mye mer fornøyd med CubeCase enn den gamle skraphaugen du har i dag.

9016918[/snapback]

Skraphaug ? :hrm: syns nå ikke Chieftec Fulltower er noe skraphaug, når man gjør litt med det.......

Lenke til kommentar
Det er langt fra noe skraphaug! :) Men Cube'n er hakket over, mener nå jeg :) Kvalitetsmessig og utseende!

9036446[/snapback]

Det gamle Chieftec Fulltower kabinettet mitt fant jeg vell ingen negative sider med.

Men cuben derimot

Minus : Brønnene i det andre rommet det som ikke har komponentene tar litt mye plass får liksom ikke utnyttet rommet,

Fronten tåler lite, den faller av fryktlig fort

hullene til Thumbscrew'ene har mindre jengestørrelse en det vanlige Thumbscrewer som man får kjøpte på microplex.

Brønnene har ikke huller så viss det skal monteres viftestyring og lignende. Er det stor sjangs får at man skal benytte en pushbottom knapp så er det stor sjangs får at viftestyringen forsvinner inn i kabinettet.

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...