YokiShoki Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Hei! Hadde bestemt meg for LG 37 LB2R, men de har den ikke inne på lager der jeg vil kjøpe den. De har en modell som heter 37 LC42, som jeg egentlig forstår er ment for det tyske markedet. Skal jeg gå for LC42 modellen, eller er det et eller annet som gjør LB2R verdt de ekstra kronene? Ser at LC42 modellen mangler "100Hz motion technology", er det noe å ha på? Håper på litt hjelp her, er så mange forskjellige modeller, umulig å få oversikten. Jeg skal uansett ha en LG skjerm og den skal IKKE ha full HD da jeg har lyst til å kunne lese VG fra sofaen, og da vil full HD gi for liten tekst (Har TV fra Lyse og tenker å koble til en HTPC via DVI -> HDMI? Endret 7. juli 2007 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg ville ventet på at de får den inn igjen! Det er stor forskjell på tvene, iallefall på bildet - men også ikke minst på lyd (Lb2r har veldig god lyd) og design - lb2r har vridbar fot. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Alastor: Har du testet disse opp i mot hverandre selv, eller har du lest tester? Kan du i så fall gi noen linker. Bildet er jo det viktigste, hvis det er vesentlig bedre på LB2R så vil jeg selvfølgelig velge den. Men vil gjerne ha noen harde fakta på bordet og ikke bare synsing. Lyden bryr jeg meg ikke særlig om da jeg kommer til å bruke mitt surroundanlegg. Designet synes jeg absolutt var bedre på LB2R, men ikke så mye flottere at jeg betaler 2500 mer for å få litt finere TV. Vridbar fot er selvfølgelig fint, men heller ikke kritisk. Bildet er det viktigste. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Jeg har sett begge tvene utstillt der jeg jobber. Jeg mener LB2R har et klart bedre bilde pga bedre panel. Og da tenker jeg ikke på 100hz, men på sortnivå, kontrast, skarphet, støy osv. Jeg har ikke testet tvene grundig, så om du vil kalle det synsing, så kan du få lov til det . Men jeg har iallefall kikket på begge tvene en del på jobb. Endret 5. juli 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Coaxmetal Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Hei! Hadde bestemt meg for LG 37 LB2R, men de har den ikke inne på lager der jeg vil kjøpe den, men når de får den inn så kan jeg få den for 12500,- De har en modell som heter 37 LC42, som jeg egentlig forstår er ment for det tyske markedet som jeg kan få til 10000,- Skal jeg gå for LC42 modellen, eller er det et eller annet som gjør LB2R verdt de ekstra 2500 kronene? Ser at LC42 modellen mangler "100Hz motion technology", er det noe å ha på? Håper på litt hjelp her, er så mange forskjellige modeller, umulig å få oversikten. Jeg skal uansett ha en LG skjerm og den skal IKKE ha full HD da jeg har lyst til å kunne lese VG fra sofaen, og da vil full HD gi for liten tekst (Har TV fra Lyse og tenker å koble til en HTPC via DVI -> HDMI? 9010365[/snapback] Hvor får du en lb2r til 12500? Jeg har vært overalt, og det er ingen som har den på lager, men når lefdal, elkjøp etc. får den inn er den priset til 16k.. På tyske nettbutikker er den priset til 1000€ (8k) altså halve prisen.. men hvis jeg får den til 12500 her hjemme kjøper jeg på flekken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Såvidt jeg har sjønnt er "C" modell serien en mindre påkostet modell, mens "B" er toppserien. Korriger meg hvis dette ikke stemmer altså. Når det gjelder "100Hz funksjonen" så er dette høyst individuellt. Noen liker den andre ikke. Jeg likte den ikke. Synest den får filmer til å se ut som såpe-opera, så jeg hadde skrudd den av uansett. Dette er noe du kan ta en tur i butikken å se, prøv med denne funksjonen både av og på. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Helt riktig, C-serien til LG vil alltid være den rimeligste serien deres. Men jo høyere tall, jo nyere serie, for å si det sånn. Så lc3r og LC2r er gamle tver - selv om de selges mye av på nettet så er LC4 vesentlig bedre. LB2R er den beste blant de vanlige 720p-tvene. Det er ikke kun pga 100hz-panel, er mye med panelet som er bedre ang bildekvalitet, lyden er klart bedre og menyene raskere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå