Gå til innhold

Har du vært i Alanya? Erfaringer, takk.

Anbefalte innlegg

Har sjølv vore i Pamukkale ein gong. Meiner det var i '96 eller rundt der. På den tida var det i alle fall ikkje lov å bevege seg utpå kalksteinen, nettopp av dei grunnane som Kron nemner her.

REDIGERT: For øvrig så var me ein god del i Alanya og, på same turen. Eg er nok einig med dei som har sagt at det ikkje er nokon spesielt fin by, men at strendane skulle vere så dårlege er ikkje noko eg la merke til då eg var der, i alle fall... Eg tykte dei var heilt kurante, eg! :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg husker når jeg var 11 lå jeg på en madrass utpå den lange stranden der :D

men så sovna jeg og drev bortver dette ende med at jeg gikk meg vill på stranden og fant ikke mamma og de på 2 timer, ende med halvannen grads forebrening oppe på bena. ikke spess moro for en 11 åring akurat. siden den gang har jeg ikke ligge på noen flytemadrass..

dette er min erfaring i alanya

Lenke til kommentar

Vel, naa er jeg i Alanya for sjette gang paa tre aar. Jeg blir aldri skuffet. Folk prater om daarlige strender, ınnpaaslitende selgere og daarlig restaurantmat. Men dere maa ikke generalisere hele Alanya fordi. Jeg vet om flere bra restauranter, barer og diskoteker. Saa jeg reiser ikke paa de stedene jeg vet ikke er bra. Her om dagen var jeg paa en bar som het The Doors. For mın del var dette midt i blinken. Et litt lite lokale, men greit nok. De spilte tilnaermet lik ikke noe techno og slikt, noe som kan bli veldig irriterende etterhvert. Det er aa anbefale. Samtidig vil jeg anbefale steder som Janus og Bistro Bellman, alle stedene har sitt saerpreg. Saa man finner hva man leter etter.

Av restauranter kan jeg anbefale Queens Garden. Et livlig sted som er aapent hele kvelden som restaurant, og hvis man vil kan man vaere der til tre-fire om natta. Meget god mat, ok priser. Gode cocktails.

Selgerne er lett aa unngaa. Hvordan? İkke kjop klaer der. For det forste blir man nok lurt ved at man kjoper for dyrt, for det andre er klaerene i daarlig kvalitet og for det tredje er det ikke kult aa komme med 1000 fake D&G-bukser.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Hvordan er det med spa og masasje etc.. Noen erfaringer, priser etc?

hohoho!

Jeg er jente, og kommer ALDRI til å dra på SPA/Massasje i Tyrkia igjen. Som Hanne sier, man blir massert OVER ALT , noe jeg som jente ikke satte så stor pris på. Klarte ikke helt å slappe av i kjelleren der nei!

Jeg mener jeg betalte 250 Norske krone for 1,5 timers massasje inkludert tips.

Spa'et lå i en mørk mørk kjeller og det var 2 mannlige ansatte der. Jeg tror jeg fikk i overkant lang massasje for å si det slik, og det hele var en rimelig skummel opplevelse. Han som masserte kunne ikke Engelsk og jeg snakker ikke Tyrkisk .

Men er du gutt er det sikkert topp (hvis du liker at en halvfeit tyrker i bar overkropp tar på deg)

Hvor enn jeg gikk i Tyrkia fikk jeg høre "beautiful girl" og "I love you" . Tror Tyrkere liker Norske jenter.

Men anng. klær man får kjøpt i bodene så synes jeg ikke kvaliteten var dårlig. Samboeren min handlet MASSE klær der nede, og de har han brukt jevnt og trutt i snart ett år nå. Like fine og like hele. I utgangspunktet kan man prute ned varer til halvparten av prisen selgeren gir i utgangspunktet. Mener vi kjøpte de fleste T-skjortene for 70 Norske kroner. Dette er billig! Men da må du ha god tid for ting tar tid når du skal prute.

Cleopatra Beach er utrolig nydelig. Deilig klart og varmt vann. (jeg så ikke en eneste bajs i vannet, så er det sagt)

Jeg reiser tilbake til helga og blir værende i 2 uker. Gleder meg masse, men denne gangen skal vi ta oss tid til å oppleve mer.

EDIT: Jeg var ikke dårlig en eneste gang sist jeg var der. Hadde med slike magetabeletter som jeg tok hver morgen sånn Just in case. Ellers var jeg forsiktig og unngikk isbiter, salat, gatekjøkkenmat og vann fra springen.

Endret av L_C
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...