athorb Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Det var nok mest pga amerikanerne, som ikke forsto opplegget og ikke ville tilbringe 3 timer på kino. Tror egentlig back-to-back-konseptet hadde funka bedre her i Europa. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Snakker ikke om vår kjære anmeldervenn men om folk generelt, enten på diverse forum eller ute i det virkelige liv. Det forventes nesten at Quentin skal følge opp med den ene kvalitetsfilmen med noe som er enda bedre. Det må vel være utingen med å starte karrieren med to mesterverk. 9281040[/snapback] Tarantino har godt av å floppe litt, får nesten håpe han gjør det. Rett og slett fordi det vil kunne gjøre han til en enda bedre regissør. Det hjalp Steven Spielberg og det kan medføre at også Tarantino når nye høyder. Man kan ikke score Hat-trick i hver eneste kamp Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg tror Tarantino er det nye Metallica. På samme måte som alle sørger for å nevne at de likte de før The Black Album, så hvis folk spør om man liker Quentin, så er svaret "jeg likte ham før Kill Bill". Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hvorfor får Kill Bill så mye negativ omtale? Dog lenge siden jeg har sett de, men husker de som feite filmer. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Kill Bill filmene er nå generelt godt likt de. Er vel begge inne på IMDB 250 listen og mener nå å huske de fikk ganske god omtale. For min egen del var ikke filmene all verdens. Men folk flest liker dem nå ganske så bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Tror nok Grindhouse prosjektet hadde fungert bedre om de ikke hadde splittet filmene, det ødela liksom noe av poenget. 9281366[/snapback] De splittet ikke filmen i USA. Det var nok mest pga amerikanerne, som ikke forsto opplegget og ikke ville tilbringe 3 timer på kino. Tror egentlig back-to-back-konseptet hadde funka bedre her i Europa. 9281395[/snapback] Grunnen til at filmen ble splittet utenfor USA var av stikk motsatt grunn som du nevner. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Det var nok mest pga amerikanerne, som ikke forsto opplegget og ikke ville tilbringe 3 timer på kino. Tror egentlig back-to-back-konseptet hadde funka bedre her i Europa. 9281395[/snapback] Grunnen til at filmen ble splittet utenfor USA var av stikk motsatt grunn som du nevner. 9285649[/snapback] Jeg vet at europeerne ikke har den samme 'grindhouse-kulturen', og at man var redd for at greia skulle være helt uforståelig for oss. Men her i Europa er folk vel generelt åpnere for slike smale filmkonsept? Uansett, selv om jeg er litt bitter over at jeg ikke fikk muligheten til å Grindhouse på kino, har vi vel fått 3 filmer istedetfor én, Grindhouse, Death Proof og Planet Terror. I alle fall er det 3 forskjellige filmopplevelser. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Uansett, selv om jeg er litt bitter over at jeg ikke fikk muligheten til å Grindhouse på kino, har vi vel fått 3 filmer istedetfor én, Grindhouse, Death Proof og Planet Terror. I alle fall er det 3 forskjellige filmopplevelser. 9285831[/snapback] Always look on the bright side of life Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Tror nok Grindhouse prosjektet hadde fungert bedre om de ikke hadde splittet filmene, det ødela liksom noe av poenget. 9281366[/snapback] De splittet ikke filmen i USA. 9285649[/snapback] Var det ikke enkelte kinoer i USA som spilttet den også? Nå kommer det jo ikke engang noen samlet DVD av Grindhouse i første omgang, nedtur for alle de som droppet filmene på kino. Edit: En leif Endret 15. august 2007 av Bakke Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Var det ikke enkelte kinoer i USA som spilttet den også? Hvor har du fått det fra? De viste i hvert fall ikke de forlengede europeiske versjonene i USA på samme tid som Grindhouse ble sluppet. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 My bad, jeg misforstod noe jeg leste på internett. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Som mange andre her så likte jeg både Pulp Fiction og Resevoir Dogs svært godt.Husker godt første gang jeg så Pulp Fiction likte den ikke hele tatt ,men etter at jeg ga den en ny sjanse så elsket jeg den bare (rart det der). Jeg har i det siste fått øynene opp for From Dusk Till Dawn,hører at mange ikke likte denne men jeg likte den godt,den er selvfølgelig ikke like bra som Resevoir Dogs og Pulp Fiction men absolutt verdt å få med seg. Liker spesielt denne scenen. Når det gjelder Tarantino siste film: Grindhouse. Så er det ikke så mye å si om den utenom at jeg elsket den. Og jeg mener selvfølgelig at det var en stor feil å splitte filmene. Med andre ord: skikkelig Tarantino fanboy Edit: Og så skal de bli spennede å se hvordan han hjør Inglorious Bastards. Og så er det rykter om at han skal lage en remake av Hong Kong filmen Come Drink with Me Kilde:Weinsteins investing in Asian Films Endret 29. desember 2007 av Feltherre Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Vel ok, jeg blir sikkert hengt ut for å si dette men; Synes at Tarantino er den mest opphypet ressisøren noen sinne. Han har ikke en enaste egen idee (an stjeler jo alt og lager remakes). Kaster inn litt banning og overdrevet blod og alle elsker han. 2 filmer har han som jeg respekterer og det er True Romance og Reservoir Dogs (selvom jeg hater hans rolle i filmen). Pulp Fiction var dårlig (kult stil å se på, men som film var den elendig). Og han lever på den stilen/hypen til den dag idag...og det er patetisk å se på, like patetisk som å se på Madonna som ikke vil innse at hun er gammel. Han slenger navnet sitt rundt på ting som om den var et "product placement" i en James Bond film...og alle forbinder hans navn med Pulp Fictions stil og "kulhet" så da MÅ jo det han forbindes med være kult.... "Meh", tenker jeg da jeg ser hans navn forbundet til film. Venter forsatt på at han skal faktisk klare å lage en ekte film isteden for filmer som ikke tar opp noe ting og har masse ræv dialog. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Okei, det var rett og slett ignorant. Jeg tilhører ikke gruppen med ekstreme Quentin-fanboys som digger alt han gjør, uansett hva. Det er sant at QT låner mye, men det er han jo svært åpen om, og som ekstremt filminteressert er det hans homage til filmer han har vokst opp med. Du skriver at Pulp Fiction er en elendig film. Kan du utdype? "Han lever på den hypen/stilen den dag i dag". Jaha? Og sist jeg sjekka, slenger ikke QT navnet sitt rundt overalt. Han medvirker på diverse prosjekter, og pengegriske bakmenn innser at de kan selge massevis av eksemplarer hvis de slenger navnet til Tarantino på forsiden. Edit: "Meh", tenker jeg da jeg ser hans navn forbundet til film. Venter forsatt på at han skal faktisk klare å lage en ekte film isteden for filmer som ikke tar opp noe ting og har masse ræv dialog. Lager en ekte film? Filmene til Tarantino er spekket av popkulturelle referanser og annet snadder. Og når du prøver å si at dialogene er ræva, lurer jeg på om du faktisk har sett noen av filmene hans, eller om du bare vil trolle. Er det èn ting Tarantino mestrer, så er det dialog. Endret 28. mai 2008 av Bob_3 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Okei, det var rett og slett ignorant. Jeg tilhører ikke gruppen med ekstreme Quentin-fanboys som digger alt han gjør, uansett hva. Det er sant at QT låner mye, men det er han jo svært åpen om, og som ekstremt filminteressert er det hans homage til filmer han har vokst opp med. Du skriver at Pulp Fiction er en elendig film. Kan du utdype? "Han lever på den hypen/stilen den dag i dag". Jaha? Og sist jeg sjekka, slenger ikke QT navnet sitt rundt overalt. Han medvirker på diverse prosjekter, og pengegriske bakmenn innser at de kan selge massevis av eksemplarer hvis de slenger navnet til Tarantino på forsiden. Edit: "Meh", tenker jeg da jeg ser hans navn forbundet til film. Venter forsatt på at han skal faktisk klare å lage en ekte film isteden for filmer som ikke tar opp noe ting og har masse ræv dialog. Lager en ekte film? Filmene til Tarantino er spekket av popkulturelle referanser og annet snadder. Og når du prøver å si at dialogene er ræva, lurer jeg på om du faktisk har sett noen av filmene hans, eller om du bare vil trolle. Er det èn ting Tarantino mestrer, så er det dialog. Ignorant? Jaha, hvordan da? Viste ikke det fantes en fasit til hva jeg sier. Sist jeg var i skolen betydde det ordet mangel på informasjon/vitenhet/kunnskap. Merkelig siden dette hander om min personlig meininger om Tarantino. Slenger og slenger navnet, du vet hva jeg meiner. Bare at han kjenner en ressisør og gir han litt tips å lage en film så bruker de hans navn i store bokstaver i traileren bare for å trekke folk fordi han ressisøren er så ukjent at ellers ville ikke trukket til seg noen som helst. Med "ekte" film meiner jeg å faktisk komme med film som tar opp viktige/aktuele tema, isteden for å kaste seg på enkle "popkultur" filmer men vold og "hip" trender. Å heller lage et film med hjerte og får folk til å tenke litt. Han er dyktig med film skapelse, og kan det med å bruke kameraet, om han heller forsøke å lage filmer som "Blood Diamond" eller "Saving Private Ryan" osv som tar opp verdens situasjoner hadde sikkert vært en total orgasmisk opplevelse. Men han hele tiden lager filmer som er mer rettet til en "YouTube" type publikum. Noe som er bortkastet for en mann med hans gode kamerateknikk tallent. Endret 28. mai 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
athorb Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Tarantino lager stylistiske underholdningsfilmer, og det mener jeg absolutt kvalifiserer som "ekte" film. Er da ikke nødt til å ta opp viktige temaer. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Det stusser jeg også på. Gud så kjedelig film hadde blitt hvis man kun fikk lov til å lage filmer om såkalte "viktige temaer". Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 "Hjernedød" action filmer er et must for å ha et allsidig film-marked etter min mening, hvis ikke kan det fort bli kjedelig for de som bare vil se film og koble av. Tarantino kan det med å lage disse filmene, og jeg liker han fordi at han har gitt meg timevis med veldig god underholdning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Var det ikke enkelte kinoer i USA som spilttet den også? Hvor har du fått det fra? De viste i hvert fall ikke de forlengede europeiske versjonene i USA på samme tid som Grindhouse ble sluppet. Om ikke Weinstein splittet den, så hadde han i hvert fall ekstremt lyst. Hvor har du fra at de ikke ble splittet og premierte på ny i USA i forlenget utgave? Det har nemlig jeg også lest. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Nei klart ikke, men han har bare ett stil. Variasjon har han slett ikke, derfor har jeg svært lite respekt til han som ressisør. Han må våge seg å prøve noe nytt, sjokker folka og lag en sikkelig suppe drama film. DET hadde fått folk til å våkne. Underholdene er hans filmer ja. Men som jeg sier, han sløser bort hans talent ved å holde seg på den samme oppskriften. Å spise sjokolade er godt, men å spise BARE sjokolade blir du lei...og det fins jo så mangen forskjellige smaker der ute! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå