Gå til innhold

Quentin Tarantino: Diskuter hans verk her


Olum

Anbefalte innlegg

De filmane jeg har sett av Tarantino er Kill Bill 1 og 2 og Pulp Fiction. Og Hostel da, men det er ikke en ekte QT film. De jeg skal se den neste uka er Reservoir Dogs og Death Proof! :)

 

Mannen er jo genigal! Herlig måte å lage filmer på!

 

Noen som har tenkt på hvor heldig han er eller? Han har fått lov til å lage alle filmene sine akkurat sånn han vil ha de, uansett hvor voldelige og syke, og folk elsker de selv om! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det bare jeg som ikke skjønner hvorfor alle kaller Quentin sine filmer ting som: "voldelige", og spesielt "syke".

 

Voldelige, ok, litt, men ikke mye. Men syke?  :shrug:

9120079[/snapback]

Det at ei 16 år gammel skolejente går rundt med piggball, og til slutt får en planke i tinninga... det er sykt! :wee:

Lenke til kommentar

Tarantino ble selv sjokkert da folk kalte Reservoir Dogs for "the most violent film ever". Ingen av filmene hans er noe spesielt ille når det gjelder vold, ta bare ørekutte-scenen: Vi ser aldri når øret blir kuttet av, på samme måte som at vi aldri ser når Marvin blir skutt, og så videre.

Kill Bill vol. 1 er ganske blodig, men det er gjort på en såpass urealistisk måte, at de fleste klarer å se forskjellen på det, og virkeligheten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Grunnen til at folk oppfatter de fleste filmene hans som voldelige er fordi han fremlegger volden på en slik måte at selve utførelsen av handlingen er opp til publikum selv å "regissere" med sin egen fantasi. Desto sykere fantasi, desto sykere opplevelse. Det er mange tilfeller av folk som mener bestemt at selve ørekuttingen vises i Dogs, noe som understreker QTs geniale filmatiske språk.

Lenke til kommentar

Har Tarantino boksen jeg :cool:

From Dusk till Dawn 2 & 3, Jackie Brown og Modesty Blaise har jeg ikke sett enda. Sparer dem til en fin anledning : D

Reservoir Dogs derimot har gått en ukjent antall ganger, og er på delt favorittfilmstatus sammen med Snatch (Guy Ritchie, jeg vet).

Anyways syns jeg Grand Theft Parsons var en ganske fin film. Ganske anderledes fra de andre filmene hans, som er mest blod, syke scener og görr (ikke at det er noe dumt da :!: )

Lenke til kommentar

Altså Kill Bill-filmene synes jeg ikke er syke i hele tatt. Herlig voldelig er de. Men Reservour Dogs.. Prøvde å se den sammen med fruen en dag for en stund siden. Men kom ikke så veldig langt. Helt forferdelig ekkel stemning i begynnelsen av filmen når han fyren har blitt skutt og ligger og vrir seg. Jeg ble faktisk nesten kvalm! Men det synes jeg ikke skal gå utover Tarantino. Det betyr bare at det er genialt, spesielt ettersom det ikke er noe musikk med, kun lydene av at fyren har det vondt. Det er faktisk kunstnerisk til de grader! Jeg får nesten satse på å se Reservour Dogs alene en dag uten fruen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...