blured Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 ^Death Proof Har droppet å se Death Proof og Planet Terror på Kino, og bestiller heller hele Grindhouse når det er mulig. Vil se den først før jeg ser de delt opp. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 ...Skulle være grøsser, men var mere Thriller\komedie:P 9098500[/snapback] Der har vi problemet ditt. Du har feil forventninger. Noe av det som gjør de tidligere filmene hans så brilliante, er blant annet alle karakterene, hvor unike de er, deres historier, og hvordan deres historier krysser sti med de andre karakterene. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Om du liker at filmer er realistiske kan jeg godt forstå at du ikke liker Kill Bill Men Pulp Fiction og Reservoir Dogs har etter min mening klart å få frem litt sannhet bak hensynsløse mordere, de er ikke så ulike oss... Syns Tarantino har klart å få det bra frem i disse to filmene, hensynsløse mordere som har en ganske normal samtale, de virker som de er ganske normale personer. Du blir liksom kjendt med dem, de virker som kule personer du ville omgås med. Edit: Enig i hva Hr. Jenssen sier om karakterene. Endret 18. juli 2007 av Mr. Bakke Lenke til kommentar
blured Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) ^De to filmene har mange uforglemmelige replikker også The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee. 9098774[/snapback] Endret 18. juli 2007 av manamind Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Og hvem er best til å putte ukjendt popmusikk inn i filmer, og få det til å passe perfekt? Tror det må være Tarantino Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Og hvem er best til å putte ukjendt popmusikk inn i filmer, og få det til å passe perfekt?... 9098847[/snapback] ...og dermed gjøre låtene knallpopulære. Tror det må være Tarantino 9098847[/snapback] Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 'Ukjent popmusikk' er vel en selvmotsigelse. Lenke til kommentar
blured Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Ukjent poulærmusikk ja Men hvem fikk lyst på? Nøkkelring.. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Liker Tarantino Hor kan jeg kjøpe en samleboks med filmer av han billig? Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) http://www.cdon.com/product.phtml?prod=405167 EDIT: Enda billigere http://www.platekompaniet.no/dvdproduct.as...cookie%5Ftest=1 Endret 19. juli 2007 av Mathias666 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Får se om jeg skaffer meg Touch Of Tarantino en gang i fremtiden da.. Grave Danger har jeg, det er noe av det beste jeg har sett noen gang... Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Jeg må si, jeg synes alle filmene er geniale. Storfavorittene er selvfølgelig Reservoir Dogs og Pulp Fiction. Death Proof synes jeg også var spesiell. Og fungerte til de grader. Bilscenene var jo ville. Utrolig hvor mye urelatert dialog filmene har. Men manusene er jo fantastiske. Skaffet meg også True Romance, flott film. Personlig synes jeg det svakest jeg har sett er Kill Bill vol. 1. Den falt rett og slett ikke i smak. Vol. 2 derimot. Var et mesterverk i forhold. Der følte jeg det var litt mer, gode gamle tarantino. Det fenget litt mer. Litt mer dialog, historie og ikke bare meningsløs slakting. Har ikke sett dawn of the dead/From dusk til dawn (husker ikke hvilken det var han lagde. Men må få sett den også) Endret 19. juli 2007 av Rampage Lenke til kommentar
Roug Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 ...Skulle være grøsser, men var mere Thriller\komedie:P 9098500[/snapback] Der har vi problemet ditt. Du har feil forventninger. Noe av det som gjør de tidligere filmene hans så brilliante, er blant annet alle karakterene, hvor unike de er, deres historier, og hvordan deres historier krysser sti med de andre karakterene. 9098734[/snapback] Hadde ingen forventninger til filmen Viste så vidt hva den handlet om.. Syntes den bare var rar, som alle filmene hans Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Har ikke sett dawn of the dead/From dusk til dawn (husker ikke hvilken det var han lagde. Men må få sett den også) 9099974[/snapback] Han skrev From dusk till dawn Hadde ingen forventninger til filmen Viste så vidt hva den handlet om.. Syntes den bare var rar, som alle filmene hans 9100131[/snapback] Grunnen til at du syns de er rare, er kansje at du forventer en normal film der historien bare går fra begynnelse til slutt, en film som forteller deg det meste og den rødetråden er ganske tydelig... Det er nok ikke tilfelle i Tarantino's filmer. I Pulp Fiction hopper filmen noe mellom tre forskjellige historier, mot slutten av filmen blir historiene flettet sammen. I Reservoir Dogs bruker han retrospektive teknikk. Noen av filmene hans lar deg og sitte igjen med noen spørsmål, som f.eks: I Pulp Fiction, hva var i kofferten til Marsellus? Kort sagt, dette er filmer der du må tenke og følge med, det er det som gjør dem så bra. Men som sagt, smaken er som baken (den er delt i to) Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 ^De to filmene har mange uforglemmelige replikker også The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee. 9098774[/snapback] 9098825[/snapback] Ja, Quentin var flink som kom på den der ja. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Ja, Quentin var flink som kom på den der ja. 9100345[/snapback] Den er veldig forandret fra bibelversjonen, men jeg ser poenget ditt. Lenke til kommentar
blured Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Vet at han har tatt det fra Ezekiel 25:17, men det er bra å bare komme på ideen. Og dessuten så er det bare siste delen som er tatt fra bibelen, og også det er litt forandret. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee. Resten er noe han har funnet på selv. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Resten er noe han har funnet på selv. 9101257[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/Pulp_Fiction_...7_Bible_passage[/url] ']Jules's pronouncement is a typically obscure Tarantino reference to Karate Kiba / Chiba the Bodyguard, a 1976 film starring Sonny Chiba, whom the director would later cast in Kill Bill. Karate Kiba opens with the exact same biblical misquote, likewise attributed to Ezekiel 25:17. The actual passage does not contain most of the misquote either: While the final two sentences of the misquote are similar to the cited passage, the first two are completely absent, while the preceding biblical passages simply indicate that God's wrath was retribution for the hostility of the Philistines. Her er den virkelige teksten (litt forskjellig etter hvilken bibelversjon det er): 17 I will execute great vengeance on them with wrathful rebukes. Then they will know that I am the Lord, when I lay my vengeance upon them.” Regner med den første delen av versjonen i Pulp Fiction er inspirert av andre bibelsitat. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg er tidenes Tarantino-fanboy, men likevel innrømmer jeg at han har laget for få store filmer til å nevnes "der opp" sammen med Kubrick og gjengen.9022526[/snapback] Jeg er tidenes QT-fanboy. Det du skriver der er en selvmotsigelse. Det at han f.eks bruker retrospektive fortelling i filmene sine, er i mine øyne genialt.9098253[/snapback] Hvorfor er det genialt? Veldig konvensjonelt grep blant forfattere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå