Gå til innhold

Quentin Tarantino: Diskuter hans verk her

Olum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er tidenes Tarantino-fanboy, men likevel innrømmer jeg at han har laget for få store filmer til å nevnes "der opp" sammen med Kubrick og gjengen. Reservoir Dogs er min favorittfilm, tett etterfulgt av Pulp Fiction. True Romance er glimrende, Jackie Brown er kul, men langt fra Pulp og Dogs. Kill Bill er også et mesterverk, og jeg digger Grindhouse, men de to første er de beste. Problemet er at nå som han er såpass kjent, vil ikke han gå tilbake til å lage slike lavbudsjettsfilmer (det skal nevnes at alle hovedrollene i Pulp fikk hundre tusen dollar hver), og han vil nok fortsette med flere forsøk på lignede ting som KB og Grindhouse.

At Tarantino er genial, er det ikke vanskelig å komme unna. I Reservoir Dogs viser han at han er kanskje den beste manusforfatteren i Hollywood; han er en glimrende historieforteller. Måten filmen er bygget opp på er helt rå, han klarer å lage en film om et ran uten å vise ranet i det hele tatt, han tar bare med det som skjer etter at det har gått gale, og det som skjedde i planleggingen ("Let's get a taco" = tidenes). Hvem skulle tro at en film om en haug med skurker i en lagerbygning skulle være så underholdene? Det er karakterene som er så gjennomførte, og dialogene som er både spennende og morsom på én gang.

Jeg har også verdens kuleste bag:

pzBGGRI0002.jpg

Edit:

han var vel også med på filmatiseringen av "Modesty Blaise"?

9022469[/snapback]

Quentin Tarantino has been interested in directing a Modesty Blaise movie for many years, and at one point Neil Gaiman even wrote a script treatment based upon O'Donnell's novel, I, Lucifer. So far, nothing has come of these plans. Tarantino "sponsored" the release of My Name Is Modesty by allowing it to be released under the label "Quentin Tarantino presents ..." Nicole Kidman has also gone on record as being interested in making a Modesty Blaise movie.
Endret av Fisker
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Tarantino er uten tvil en genial mann. Reservoir Dogs og Pulp Fiction er helt klart favorittene mine. Sin City falt ikke helt i smak, men det kan være fordi jeg ikke fulgte skikkelig med.

Lenke til kommentar
Tarantino er uten tvil en genial mann. Reservoir Dogs og Pulp Fiction er helt klart favorittene mine. Sin City falt ikke helt i smak, men det kan være fordi jeg ikke fulgte skikkelig med.

9027387[/snapback]

Hvorfor dra Sin City inn her, QT regisserte en scene som varer i 5-6 minutter eller noe sånt. Eller så hadde han ikke en dritt med filmen å gjøre, den er helt og holdent Frank Miller og Robert Rodriguez sitt verk.

Når det kommer til dialog så er det etter min mening bare en mann som er på høyde med QT og det er Kevin Smith. Den ulitmate filmen med kun dialog hadde vel vært 2 menn i en bar hvor QT skriver dialogen for den ene og Smith for den andre, filmen kunne sikkert ha vært i 4 timer uten et eneste døpunkt :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det her er kanskje det beste tarantino har gjort når det kommer til humor fronten. Lo sinnsykt første gang jeg så det. Hele Reservoir Dogs er forøvrig bra, og introen til den filmen er bare über cool :cool: (sangen!)

Liker også at han ikke bruker såkalte overperfekte personer eller film stjerner som tar altfor mye plass, og dermed overskygger mye av handlingen og historien.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig uenig med flesteparten her:P kan ikke forda filmene hans :p

Synes de blir litt for kjedelig... rett og slett, brukte 4 kvelder på å se killbill vol 2.

har sett flesteparten av filmene han har lagd, og trur ikke jeg synes noen er så spesielt gode :p

men han hadde med mange fine jenter i den siste filmen hans da :thumbup:

Lenke til kommentar

Men så ser du kansje ikke genialiteten i filmene hans? Alle detaljene, dialogene, osv. De fleste i klassen min har samme syn som deg på film... De må inneholde mangen eksplosjoner, handling er ikke viktig, og minst mulig snakking.

Edit: Det at han f.eks bruker retrospektive fortelling i filmene sine, er i mine øyne genialt.

Endret av Mr. Bakke
Lenke til kommentar
Men så ser du kansje ikke genialiteten i filmene hans? Alle detaljene, dialogene, osv. De fleste i klassen min har samme syn som deg på film... De må inneholde mangen eksplosjoner, handling er ikke viktig, og minst mulig snakking.

Edit: Det at han f.eks bruker retrospektive fortelling i filmene sine, er i mine øyne genialt.

9098253[/snapback]

Nja vil ikke si det, har sett en del film opp gjennom livet mitt, men filmene hans synes jeg ikker no bra.

Jeg liker feks Dances with wolfs, ikke SÅ mye action og eksplosjoner i den.

passion of the Christe liker jeg å, undervurdert film.

så er ikke no krig å eksplosjon menneske, handling er viktig, og hels realistisk som mulig:)

Lenke til kommentar

Roug: Greit nok at du ikke liker filmene, men det å se en film i fire etapper vil ødelegge en film uansett om den er dårlig eller ikke. Men har du forresten sett de to første? Reservoir Dogs og Pulp Ficiton er klart de beste han har laget.

(Foreløpig... :wee: )

Edit: ^Om realisme er svært viktig for deg så er det ikke så veldig rart at du ikke liker Kill Bill :)

Endret av manamind
Lenke til kommentar
Jeg liker feks Dances with wolfs, ikke SÅ mye action og eksplosjoner i den.

passion of the Christe liker jeg å, undervurdert film.

9098438[/snapback]

Men disse filmene er bare straight-forward. Det er det som er så fint med flere av Tarantino's småsprø filmer. Det er mye som ligger i dypet. Jeg sammenligner ikke filmene hans med supergrublere, sånn som 2001 - men filmene hans har uansett en del undertoner. Dessuten er det jo også det at filmene hans ikke tar seg selv alt for høytidelig. Han synes det er artig å lage film på sin måte, uten å måtte slikke baller, og mange liker filmene hans, selv om at de ser på filmene fra ulikt perspektiv som noen andre.

...At du ikke liker filmene, dog, respekterer jeg. Selv likte jeg ikke Kill Bill 1 og 2 så veldig godt.

Lenke til kommentar

jeg sovna av Killbill filmene, de fanget bare ikke interessen min, sorry :p

syns den siste filme hans, husker ikke navnet, så den på kino for noen dager siden, den var grei nok .

Skulle være grøsser, men var mere Thriller\komedie:P

Sett Pulp Ficiton

for lenge siden

Smaken er som baken.

Endret av Roug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...