Gå til innhold

Ulykke med katt - overkjørt

Anbefalte innlegg

har du økonomien til å avlive, så gjør du heller det enn å gi den bort?

Katter og andre dyr er ikke noen forbruksvare. De ber ikke om å bli satt til verden, og de er avhengi av at du skal ta vare på de. Du kan ikke bare avlive katten din når du er lei av den/skal flytte/får barn. At en dyrlege utfører avliving av friske dyr er uhørt.

Jeg klarer ikke forstå hvorfor det er uhørt! Hvis du ikke bryr deg om katten din og du tenker at det er like greit å avlive den så er det helt og holdtent eieren av katten sin beslutning og ingen andre kan si at dette er uhørt. Det samme gjelder kattunger. Man kan si det er uhørt hvis det er mangel på huskatter i norge og at det oppfordres til å øke bestanden, men det er jo ikke det, altså vil det ikke få noen konsekvenser om du tar livet av en katt, annet enn at eieren blir lei seg hvis han eller hun er glad i katten. Å bare si at det er uhørt eller ondskapsfullt sånn helt uten videre mener jeg blir feil.

Tror nok ikke Plecto endrer sitt syn på dette jeg.

Men det gjør meg glad å se at de fleste har det samme synet på saken. Nemlig at en ikke avliver en frisk katt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sålenge babyen ikke merker det har det jo ikke noe å si da :S Den sovner jo bare stille inn

Forsåvidt :p Men det er nok en grunn for at dette ikke er lov mens å avlive katter er lov, det blir noe litt annet når det gjelder et menneske, drap av mennesker er tabu uansett hvordan du vrir å vender på det. Et menneske har langt mer potensiale enn en katt og du tar livet av så veldig mye mer, kanskje den neste einstein. Litt trangsynt, men det står jo i menneskerettighetserklæringen at alle mennesker er like mye verdt og en baby har jo potensiale til å bli så mye mer for samfunnet at å drepe det ikke er helt fornuftig :p

Endret av Plecto
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

bumper opp denne tråden eg..

katten vår blei på kjørt i dag:( vi har hatt den i 8 år, har alltid vert ein kose katt:( men so blei den kjørt på:( ett langt flatt strekk, oversiktelig å fint, der blei den påkjørt:( hennsynsløse mennesker:( bilen skulle sikkert berre rekke ferja eller nåke:(

Lenke til kommentar

Godt å se at en så stor andel av de som poster her sier det samme, at man har ansvar for dyr like mye som for mennesker.

Plecto: Du er dessverre ikke alene, det er tusenvis av uansvarlige mennesker rundt omkring som ikke ville stoppe dersom de kjørte på et dyr. Jeg gjentar - du er dessverre ikke alene. SELVFØLGELIG skulle du ha stoppet, skjønner ikke at du kan stille et slikt spørsmål engang. Det virker likevel som om du har dårlig samvittighet, men du prøver å skjule det ved å bortforklare reaksjonen din. Det er det eneste som taler til din fordel.

Menneskerettigheter? Hva er det? Noe vi selv har proklamert, hvorfor er et menneske så uendelig mye verdt? Jeg ville heller latt en tilfeldig spurv leve enn et tilfeldig menneske dersom jeg måtte velge. Kall det heller livsrettigheter og la det gjelde alle levende vesener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...