Gå til innhold

Ulykke med katt - overkjørt


Anbefalte innlegg

Slå ihjel med et hjulkryss?

Det er bedre enn ingenting.

Håper jeg aldri kommer borti en slik situasjon. jeg hadde fått skikkelig panik!!!

Det samme gjelder hjort. Å se et dyr ligge å vri seg i smerte er grusomt.

Å stikke fra det er enda værre.

 

Du kan jo også ringe purken, el stoppe noen som kommer kjørende.

 

Ble sikkert ikke en morsom kveld for hun lille jenta som eide katten du kjørte over :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjørte selv over en katt i går :S Den løp bare rett ut og på bilen, rakk ikke få et rykk i høyrefoten en gang for å bremse. Den traff omtrent mitt på både venstre fronthjul og bakhjul. Jeg så i speilet at bilen bak stoppa og det var noe av grunnen til at jeg ikke stoppet selv. Burde jeg ha gjort det? Hvor mye tåler katter egentlig, hvis de blir truffet sånn som denne gjorde? Jeg ble veldig lei meg, og var livredd for å se en helt ødelaget katt, i værstefall i live jeg kviet meg veldig for å bremse ned før jeg så at bilen bak stoppet.

 

Unnskyld meg, men du er en jævla idiot! Du kjører ikke på en katt og kjører videre!

Sånne som deg burde ikke engang hatt lappen

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men du er en jævla idiot! Du kjører ikke på en katt og kjører videre!

Sånne som deg burde ikke engang hatt lappen

 

Nei, for å stoppe etter å ha kjørt over en katt er det første du lærer på kjøreskolen :S

 

Nei, jeg hadde nok stoppa hvis ikke bilen bak hadde stoppa, men som sagt, hva skulle jeg gjort hvis katten hadde vært i live men veldig ødelaget?

Endret av Plecto
Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men du er en jævla idiot! Du kjører ikke på en katt og kjører videre!

Sånne som deg burde ikke engang hatt lappen

 

Nei, for å stoppe etter å ha kjørt over en katt er det første du lærer på kjøreskolen :S

 

Nei, jeg hadde nok stoppa hvis ikke bilen bak hadde stoppa, men som sagt, hva skulle jeg gjort hvis katten hadde vært i live men veldig ødelaget?

 

Vel, det burde man kanskje gjort, så lenge folk tydligvis ikke skjønner at dem skal stoppe

Hva du skulle gjort? Hva med å vist litt ansvar og avlivet den?!

At det går ann..

Lenke til kommentar
Sorry at jeg sier det, men du burde aldri vurdert katt. Å avlive en frisk katt er helt ondsinnet etter min mening. Har akkurat gitt bort en haug med kattunger uten problemer, og jeg tviler STERKT på at du ville hatt store problemer med å gi bort èn katt. At du i tillegg anskaffer katt som allergisk er helt latterlig. Man avliver ikke friske dyr, RETT OG SLETT!

 

Hvorfor ikke?

 

Ja, du burde forsåvidt ha stoppa og evt. ryddet vekk den døde katten, eller fått den til dyrelegen om den var i live, men det er veldig vanskelig å vite hva man skal gjøre i slike situasjoner. Heldigvis stoppet bilen bak deg, da.

 

Ja, det var noe av grunnen til at jeg ikke stoppa. Det var i åtte tia på kvelden så dyrlegen var stengt. Hva skal man da gjøre med en ødelagt katt som er i live? Tråkke på hodet hans? :cry:

 

Hvorfor man ikke avliver friske katter? Det er ikke dyret sin skyld at en allergisk har annskaffet seg en katt. Da bør man gjøre det man kan for å få gitt den bort.

Har selv hatt over 40 kattunger her hjemme, fordi hunnkatten vår har hatt kattunger. Og ingen av gangene har det vært noe problem å få gitt de bort. Folk har ringt som gale tilogmed ETTER at alle kattene er gitt bort. Og finnes det ikke også mottak som kan ta imot katter i slike tilfeller for så å omplassere de da?

 

Og ja, du burde ha stoppet. Tenk om du ble påkjørt og den som kjørte deg ned ikke hadde stoppet for å se om du var i live engang, da.. Bare fordi han/hun var redde for å se litt blod..

Lenke til kommentar
Hvorfor man ikke avliver friske katter? Det er ikke dyret sin skyld at en allergisk har annskaffet seg en katt. Da bør man gjøre det man kan for å få gitt den bort.

Har selv hatt over 40 kattunger her hjemme, fordi hunnkatten vår har hatt kattunger. Og ingen av gangene har det vært noe problem å få gitt de bort. Folk har ringt som gale tilogmed ETTER at alle kattene er gitt bort. Og finnes det ikke også mottak som kan ta imot katter i slike tilfeller for så å omplassere de da?

 

Og ja, du burde ha stoppet. Tenk om du ble påkjørt og den som kjørte deg ned ikke hadde stoppet for å se om du var i live engang, da.. Bare fordi han/hun var redde for å se litt blod..

 

Mye usakelig her :S Er du så glad i katter at du likestiller dem med mennesker?

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du sier at det er ondsinnet å avlive en frisk katt :S Er koster litt penger, har du ikke økonomi til det er det jo klart at det kan være en fordel å gi dem bort. Man tenker jo ikke på katten når man velger å gi dem bort eller å alive dem, så sant du ikke er religiøs :p Katten sovner jo bare stille inn og den skjønner jo ingenting selv. Det er værre hvis den ble gitt bort til en familie som plaget den

Lenke til kommentar

Plecto, det er ikke det at jeg likestiller dyr og mennesker. Men det er poenget. Kjører man på noe, så burde man ta seg iallefal 2 minutter å stoppe. Dersom man skjønner at det er noe annet en en liten kvist, eller stein..

Og du så jo faktisk at du kjørte på en katt. Du var klar over det. Da burde du ha stoppet. Det å kjøre på katter og andre dyr er en av de tingene som kan skje når en kjører bil. Og det vet alle. Derfor burde du ha stoppet og i alle fall sett hvordan det gikk med dyret.

 

Og jeg mener at man burde ha avlivning som siste utvei. Tror nok mange er enige med det.

Koster ikke mye slit å sette inn en annonse i lokalavisen. Og sjekke ut diverse andre alternativer.

Og jeg tror nok at de fleste tenker på katten også, når de står mellom det å gi den eller avlive den. Har en hatt katten en stund blir man jo glad i dem.

Endret av SSGXD
Lenke til kommentar

har du økonomien til å avlive, så gjør du heller det enn å gi den bort?

 

Katter og andre dyr er ikke noen forbruksvare. De ber ikke om å bli satt til verden, og de er avhengi av at du skal ta vare på de. Du kan ikke bare avlive katten din når du er lei av den/skal flytte/får barn. At en dyrlege utfører avliving av friske dyr er uhørt.

 

Og selvsagt skulle du ha stoppet!!

Lenke til kommentar

De som kjører over dyr uten å sjekke, men lar de bare ligge å pines eier ikke mye empati. Det er et lovverk rundt dette også...

§ 6. Hjelp.

 

Råkar nokon på eit dyr som synleg er sjukt, skadd eller hjelpelaust, skal han hjelpa det så langt råd er. Let det seg ikkje gjera å gjeva hjelp eller god nok hjelp og dyret er eit husdyr, tamrein eller storvilt, skal han snarast råd er seia frå til dyret sin eigar eller innehavar eller til næraste politi.

 

Når det er klårt at dyret ikkje kan leva eller verta godt att, kan kvar den som råkar på det, taka livet av dyret med det same i samsvar med reglane i § 10, såframt det trengst for å spara det for meir liding. Den som tek livet av husdyr, tamrein eller storvilt, skal snarast råd er melda frå til næraste politi. Husdyr, tamrein og storvilt må ikkje avlivast etter denne føresegna dersom det let seg gjera å få tak i eigar eller innehavar, veterinær eller politi innan rimeleg tid.

 

Utgiftene med tiltak etter denne paragrafen skal staten betala, men pengane kan krevjast att hjå eigaren eller innehavaren.

Link.

Endret av Ba'al-Sebul
Lenke til kommentar
har du økonomien til å avlive, så gjør du heller det enn å gi den bort?

 

Katter og andre dyr er ikke noen forbruksvare. De ber ikke om å bli satt til verden, og de er avhengi av at du skal ta vare på de. Du kan ikke bare avlive katten din når du er lei av den/skal flytte/får barn. At en dyrlege utfører avliving av friske dyr er uhørt.

 

Jeg klarer ikke forstå hvorfor det er uhørt! Hvis du ikke bryr deg om katten din og du tenker at det er like greit å avlive den så er det helt og holdtent eieren av katten sin beslutning og ingen andre kan si at dette er uhørt. Det samme gjelder kattunger. Man kan si det er uhørt hvis det er mangel på huskatter i norge og at det oppfordres til å øke bestanden, men det er jo ikke det, altså vil det ikke få noen konsekvenser om du tar livet av en katt, annet enn at eieren blir lei seg hvis han eller hun er glad i katten. Å bare si at det er uhørt eller ondskapsfullt sånn helt uten videre mener jeg blir feil.

 

On: Eg trur Plecto har lært av feilen sin, og at han i det minste vil tenkje seg to gongar om neste gong han køyrer over ein katt

 

Ja, jeg har det :p Jeg stopper neste gang ;) Takk aspic

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...