Gå til innhold

Betaling av fartsbot.... Hvor lang tid tar det?

chrgjo

Anbefalte innlegg

I juni var jeg så uheldig å få en fartsbot, men siden jeg er medlem hos et nettbasert selskap som betaler bøtene mine så skulle jo ikke det økonomiske aspektet ved denne saken være noe problem. Jeg ringte kundeservice samme dag som jeg fikk bota, og fikk opplyst at jeg skulle betale bota og sende kvittering av betalt bot + kontonr for å få pengene for bota inn på konto. Jeg betalte bota for en uke siden og sendte kvittering av den betalte bota++ til e-post adressen til dette firmaet. Siden har jeg prøvd å få tak i personen jeg snakket med tidligere, uten hell. Har sikkert ringt 30-40 ganger uten å få noe som helst svar. Har også sendt e-post og sms, samt lagt igjen beskjed i talepostkassa i tiden som har gått.

Det jeg lurer på er om andre personer her inne kan si meg noe om hvor lang tid det tar før man får tilbake pengene?? Jeg forsto det i utgangspunktet som at firmaet skulle betale bøtene, og at jeg dermed også slapp å "legge ut" for den.

Det er godt mulig jeg er utålmodig, men siden jeg ikke har fått svar på mine henvendelser ser jeg meg nødt til å finne ut av dette på annet vis.

Endret av chrgjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som du kan gå ut fra at du har blitt lurt. Svindlere er hyggelige og later som de er hjelpsomme slik at folk skal la dem holde på lengst mulig, men når folk til slutt blir for nærgående stikker de av med pengene.

9020779[/snapback]

Jada.. Men isåfall synes jeg det er rart at ikke noen andre som har blitt lurt har laget topics om dette? Så langt jeg kan se har ikke selskapet fått noen som helst dårlig feedback?

Prøvde å ringe nå, han la på etter 3 ring... Hvordan skal man så klare å stoppe abbonementet sitt om man ikke får tak i folkene!? This pisses me off....

Lenke til kommentar
Prøvde å ringe nå, han la på etter 3 ring... Hvordan skal man så klare å stoppe abbonementet sitt om man ikke får tak i folkene!? This pisses me off....

Bare å si ifra til banken eller hvor de nå trekker penger fra. Er det autogiro kan du vanligvis si den opp i nettbanken. Nå sier jo ikke du hvem det gjelder, og uansett tror jeg nok ikke slike opplegg får så veldig mange kunder. Det var tvilsomt hele tiden, og nå er det avgjort at det er ulovlig. Tvilsomme og ulovlige ting er det hovedsaklig tvilsomme og kriminelle folk som driver med, og dermed skjønner folk flest at sjansen for å bli lurt er nokså mye større enn hos vanlige firmaer.

Lenke til kommentar
tok meg 3 måneder å få bota.

9023515[/snapback]

Og du gjorde det samme som meg? Sendte kvittering av betalt bot (screenshot fra nettbanken) og IBAN-nr til e-post adressen deres? Jeg la også ved bilde av forelegg og faktura, så dokumentasjonen burde være mer enn bra nok.

Lenke til kommentar

Vel, nå har jeg endelig kommet i kontakt med noen... Fikk høre at han har vært på båtferie og at han kommer hjem i ettermiddag, og at jeg skal prøve å ta kontakt da. Personen jeg snakket med sa at kontoret (et fasttelefonnr) skulle ha ansvar for dette mens han var borte, noe som tydligvis ikke har fungert ettersom de ikke tar telefonen..

Iallefall, nummeret mitt har blitt/blir formidlet til personen som har med dette å gjøre, og forhåpentligvis ordner det seg og pengene kommer på konto.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Hadde helt klart anmeldt forholdet...

Jeg har vært i kontakt med personen bak dette firmaet, Rune Sandø, en gang per telefon til kundeservice-nr'et som er registrert på han. Det er altså en av sikkert 300+ telefoner til det nr'et. Fikk ei bot på 2900 for over tre mnd som jeg ikke har fått igjen penger for. Har også gått så langt som å ringe han på hjemmetelefon, noe han likte særs dårlig. Men så oppgitt kan man bli. Man kan ikke finne seg i å bli svindlet på denne måten! Jeg får heller ikke stoppa abbonementet når jeg ikke får tak i dem, hvordan gjør jeg dette da?? Jeg anmelder dette over helga, oppfordrer alle andre som har blitt svindla på samme måte om å gjøre det samme. Fikk forresten en sms idag om at jeg hadde blitt trukket ytterligere 89kr for mitt medlemskap hos bot.as.

Har også oppsøkt lokalene til firmaet, regnskapsfirmaet. I en 5. etasje på tempe, der var det ikke merket med noe navn på noen dør som skulle tilsi at regnskap 24 holdt til der. I 1. etg står det derimot at det skal ligge der. Virker som om man må dra hjem til mannen for å få tak i han!

EDIT: Fikk en mail fra "bot.as" der det står at firma24 regnskap ikke har noe med bot.as å gjøre, de hadde visstnok et uforpliktende samarbeid med bot.as med tanke på å bli fast regnskapsfører, men aldri inngått noen skriftlig samarbeidsavtale med bot.as og har ingenting med de å gjøre - FÅR JEG OPPLYST VIA E-POST. Det samme skal også gjelde Rune Sandø som var innleid konsulent.

Plutselig har de begynt å sende meg mail........

Endret av chrgjo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du får da vel stoppet trekkingen av kontoen selv?

Eller kontakte banken å få de til å gjøre det for deg...

9579472[/snapback]

Hadde det bare vært så enkelt så. Det trekkes fra telefonregningen, og det holder ikke å sende stopp til 2002 visstnok. Får ikke tak i tjenesteleverandøren lenger heller.

Lenke til kommentar
Du får da vel stoppet trekkingen av kontoen selv?

Eller kontakte banken å få de til å gjøre det for deg...

9579472[/snapback]

Hadde det bare vært så enkelt så. Det trekkes fra telefonregningen, og det holder ikke å sende stopp til 2002 visstnok. Får ikke tak i tjenesteleverandøren lenger heller.

9579535[/snapback]

Du burde da kontakte ditt telefonselskap og fortelle om problemet.

Men om tjenesten sendes ifra utlandet, så kan det bli verre å få stoppet tjenestene. Etter norske regler skal tjenester på sms stoppes med sende STOPP i teksten.

Jeg håper du får stoppet tjenesten ihvertfall. Du burde også kreve å få refundert tidligere beløp for tjenesten. Du har IKKE fått varene/tjenestene du har betalt for.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da har jeg fått pengene på konto. Tviler sterkt på at de kom på grunn av godvilje, det er vel ikke til å utelukke at det hadde med anmeldelsen å gjøre.. Har i alle fall fått et ønske om at jeg trekker anmeldelsen. Kan ikke kjempe kampen for resten som ikke gidder å gjøre noe, som ikke har fått dekt sine - så det får bli opp til den enkelte.. Om man må gå som langt som til å anmelde vil vel bare vise seg..?

Uansett, jeg har i alle fall meldt meg ut!

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Det kan vel igrunn si seg selv at dette er høyst usansynlig.

Med tanke på at du bare kan sende inn boten, også skal et random firma betale den for deg.

Er da vel ingen som betaler andres boter, med mindre de sitter på topp formue.

Hvor mye tror ikke du disse "firmaene" taper, og går i langt mer enn minus?

Tull. Og veldig rart at folk som har lappen(ville tro de er over 18 år, og har litt i huet), klarer å forstå dette.

Er jo ikke snakk om unger ned i 14-15 års alderen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...